Beth O'Leary- Spolu-bývajúca


Názov knihy: Spolu-bývajúca (The Flatshare)
Autor: Beth O'Leary
Počet strán: 400
Vydavateľstvo: Ikar, 2019
Žáner: ženský román. ľúbostný román
Anotácia:  
Tiffy Moorová si po nepríjemnom rozchode s priateľom hľadá nové bývanie. Čo najrýchlejšie a čo najlacnejšie. Lenže ponúkané londýnske byty sú príliš drahé a so svojím nízkym príjmom pomocnej editorky si ich nemôže dovoliť.
Je taká zúfalá, že odpovie na inzerát, v ktorom sa hľadá spolubývajúci. Leon pracuje na nočné zmeny v hospici a byt vtedy nepotrebuje. Tiffy by ho teda mohla využívať v noci aj cez víkendy. Leon bude doma len v čase, keď sa ona bude zdržiavať v práci. V skutočnosti sa teda nikdy nemusia stretnúť.
Tiffy a Leon si začnú nechávať odkazy – najprv o tom, kedy sa odvážajú odpadky, postupne sú však odkazy srdečnejšie, jeden druhému nechávajú jedlo či koláče, debatujú o všeličom možnom. Hoci sú rozdielni, čoskoro sa spriatelia. A možno medzi nimi vznikne aj niečo viac.
Ibaže zaľúbiť sa do svojho spolubývajúceho asi nie je dobrý nápad, najmä ak ste sa s ním nikdy nestretli! 

   S knihou Spolubývajúca som sa prvýkrát stretla počas vytvárania článku Aké knihy vychádzajú v auguste 2019? a práve vtedy ma zaujala svojou nádherne spracovanou obálkou a anotáciou, ktorá vám sľubuje krásny romantický, a zároveň vtipný príbeh. Takže som dlho neváhala a hneď po jej vydaní som ju už držala v rukách i ja. A veru, ani som si nemohla vybrať lepšie, nakoľko som už od prvej stránky bola chytená v príbehu a nevedela som sa ho len tak vzdať. Potrebovala som čítať ďalej, zistiť, ako sa veci vyvinú a mierna predvídateľnosť príbehu ma vôbec neodrádzala. Proste som potrebovala čítať, čítať a čítať. 
   Najdôležitejšou časťou knihy sú podľa mňa postavy. Ak vás nebavia, zaručene v príbehu nájdete nejaké diery. No ak ich milujete, vôbec vám nezáleží, ako sa vyvíja okolitý svet, pretože oni sú vecou, na ktorú sa počas čítania sústreďujete. Tiffy a Leon boli nezabudnuteľnou dvojicou, ktorú sa vám vryje do srdiečka a budete na ňu spomínať s úsmevom na tvári. 
   Tiffy bola jeden veľký farebný živel. Svojské dievča, ktoré sa do všetkého hrnie jedna radosť, úsmevy vysiela na každú stranu a jej (niekedy zvláštny, no primerane farebný) štýl obliekania dozaista odzbrojí i celú ulicu. Miluje ručné práce, celý jej byt je vyzdobený dečkami, vankúšmi, dekoráciami, rastlinkami, vlastnoručne nafarbenými kvetináčmi a sviečkami rôznej veľkosti a vône. Musí sa však presťahovať, a to rýchlo. Už niekoľkokrát sa rozišla so svojím priateľom, no teraz je to už reálne, nakoľko sa zasnúbil s inou. A keďže plat vo vydavateľstve, v ktorom pracuje, je žalostne malý, jedinou jej možnosťou je odpísať na inzerát, ktorý vyzerá naozaj podivne. 
   Leon potrebuje peniaze. Ihneď. Jeho mladší brat sa totižto ocitol vo väzení a peniaze sú jediný prostriedok, ktorý ho odtiaľ dokáže dostať. On sám pracuje v nemocnici, kde sa stará o pacientov a snaží sa im spríjemniť, poväčšinou posledné dni na tejto zemi. A jediná forma zarábania je prenajímanie jeho vlastného bytu. Nakoľko sa v práci zdržuje vždy v noci a cez víkendy, jeho nájomník by mohol byt využívať práve v tomto období. A nemuseli by sa vôbec stretnúť. Lenže TIffy si s Leonom začne zanechávať odkazy, ktoré ich oboch odhaľujú viac, ako si myslia. A Tiffy postupne zisťuje, že Leon je mĺkvy, no milujúci a zároveň beznádejný romantik. A ani nevie ako... a zamiluje sa do človeka, ktorého v živote nevidela. 
   Myslím si, že podľa môjho opisu oboch postáv a zároveň i deja ste mohli pobadať, že som ich jednoducho milovala. Obe sa nádherne dopĺňali a obe mali svoje vlastné životy, ktoré sa začali spájať postupne. Autorka nám najprv predstavila, akí obaja sú, ako vyzerá ich práca a súkromný život, s akými ľuďmi sa stýkajú. A až postupne, po dávkach, nám ich predstavila spolu. Na všetko si nechala svoj čas, nenechala ich priateliť sa hneď od prvého pohľadu. Všetko medzi nimi postupovalo pomalšie, no vďaka tomu kniha pôsobila uveriteľnejšie a vôbec nebola zdĺhavá. Práve naopak, prečítala som ju za dva dni.

zdroj
   Okrem romantickej linky autorka zasadila do príbehu i psychické týranie priateľom, čo je podľa mňa naozaj dôležitá téma. Na Tiffy bolo vidieť, ako sa s tým všetkým snaží vyrovnať a hlavne aká je to dôležitá téma najmä pre nás, ženy. Taktiež v knihe môžeme nájsť i načrtnutú tému policajného vyšetrovania, nakoľko Leonov brat je vo väzení krivo obvinený. Takže si myslím, že v knihe nájdete určite z každého rožku trošku.
   Počas čítania som sa mnohokrát smiala, milovala som Tiffine a Leonove odkazy polepené po celom byte, obľúbila som si i všetky vedľajšie postavy, dekorácie a kreativitu, ktorou Tiffy oplývala a dostala som vďaka nej chuť, vyzdobiť si i svoju izbu. Skrátka som našla knihu, ktorá ma pobavila a rozhodne nenudila. A mala v sebe moju obľúbenú romantiku 😉.

ODPORÚČANIE

Ak patríte medzi čitateľov, ktorí milujú svojské postavy a nádherné romantické príbehy, Spolu-bývajúca sa vám určite bude páčiť. Má v sebe z každého rožka troška a prináša so sebou ľahkosť a oddych. Je presne taká, ako jej obálka. Milá, veselá a neskutočne farebná. 

HODNOTENIE: 5/5

Za poskytnutie knihy by som sa chcela poďakovať  PreŠkoly.sk . Ak vás táto recenzia zaujala, môžete si knihu zakúpiť TU.

Zverejnenie komentára

2 Komentáre

  1. Jéj, tak túto knihu musím mať! Má presne to, čo som si aj myslela, že bude mať - oddychové, vtipné, miestami morálne zamerané čítanie, no najmä romantické - áno, tak to beriem! :D Ďakujem za recenziu, vďaka ktorej si mi uľahčila rozhodovanie ^.^...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja ďakujem za komentár:). Bež do tejto knihy, lebo sa ti bude veeeľmi páčiť. A ešte má aj nádhernú obálku :D.

      Odstrániť