Marek Zákopčan- Rande naslepo


Názov knihy: Rande naslepo
Autor: Marek Zákopčan
Počet strán: 292
Vydavateľstvo: Elist, 2017
Žáner: akčná komédia
Anotácia:  
Mladý spisovateľ Filip si nevie nájsť partnerku, a preto mu súrodenci dohodnú cez internet rande naslepo. To však netuší, že na stretnutie príde celkom iná osoba... Lea je na úteku pred nebezpečnými ľuďmi a zhodou náhod absolvuje rande s príťažlivým Filipom. Bizarný večer rozbehne kolotoč nečakaných zábavných, ale aj napínavých situácií.

⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫

    Určite už viacerí z vás tušia, že romantické knihy patria medzi moje obľúbené. Mám rada ich čaro a príbehy, niekedy patriace obyčajným ľuďom, niekedy rozprávkovým postavám. A keďže som beznádejná romantička, nemohla som si nechať ujsť knihu s obálkou ako z filmu a veľmi pútavou anotáciou. No a to, že sa v nej skrýva aj romantika, bolo len veľkým plusom. 
   Hlavnými postavami knihy sú Lea a Filip. Filip je veľmi šikovný spisovateľ, ktorému sa vo svojej kariére naozaj darí. Je schopný stráviť celý deň medzi knihami a ich šuchotavými stránkami, vymýšľať kadejaké príbehy a hádzať ich na papier. Žije pomerne jednoduchý a obyčajný život, čo mu celkom vyhovuje.  Jediný jeho problém tkvie v tom, že vo vzťahom toľké šťastie nemá. Nevie si nájsť priateľku, dušu, ktorá by k nemu patrila. No a jeho dvaja súrodenci to rozhodne nechcú nechať na náhodu. A práve preto mu dohodli rande naslepo, ktoré na Filipove prekvapenie vyjde celkom... úspešne?
Dievča, s ktorým sa Filip stretá v neďalekej kaviarni je bláznivé. Správa sa totálne pomätene, akoby ich dohodnuté rande ani len neočakávalo. No Filipovi sa Lea hneď zapáči a prebehne medzi nimi určitá iskra. Lenže keď sa Filip dozvie, od čoho všetkého Lea uteká, zostane naozaj zaskočený...
   Začať čítať bolo pre mňa ako pohladenie na duši. Ihneď som sa zamilovala do oboch postáv a ich príbeh mi prišiel naozaj vtipný, úžasne premyslený a hlavne originálny. Predstaviť si niekoho vtipného a unáhleného, ako bola Lea, bolo pre mňa veľmi jednoduché a spoločne s Filipom som sa na nej v duchu smiala. Všetky ich spoločné situácie, v ktorých sa ocitli, boli neuveriteľné a celý príbeh sa zrazu začal odvíjať trošku iným smerom, tým kriminálnejším. Čo bol pre mňa ten bod zlomu. Prvá polovica knihy ma strašne bavila, čítala sa mi výborne a nevedela som sa od nej odtrhnúť. Stránky mi ubúdali a príbehy oboch postáv sa mi ukladali v pamäti a po celý čas som si hovorila, aká je toto briliantná kniha. Som si viac než istá, že to bolo z toho dôvodu, že ma bavila najmä tá jednoduchšia časť knihy. Druhá polovica sa mi však pozdávala už menej, nakoľko sa, aspoň pre mňa, dej priveľmi skomplikoval a už som mala problém zaznamenávať do svojej mysle všetky informácie, ktoré mi autor predostieral. Miestami som mala chuť knihu odložiť, potom však prišla lepšia časť, od ktorej som sa nevedela odrhnúť a tak sa to točilo stále dookola. Najväčším problémom asi bolo, že som si zle vyložila celú knihu a čakala som niečo iné, ako to, čo som dostala. Rande naslepo je romantickým príbehom, no i napriek tomu v ňom nájdete oveľa viac akčných scén. Čo je úplne v poriadku, keďže to kniha má i v názve, no na mňa jej už bolo celkom priveľa.
   Pozitíva kniha však určite predčia negatíva, nakoľko sa mi námetovo i postavami páčila. Autor sa s ňou krásne pohral, spravil z nej jednu z najakčnejších kníh, akú som v poslednej dobe čítala a zanechala mi krásny úsmev na tvári. Jej postavy boli samý život a spolu sa nádherne dopĺňali a ten záver... tak na ten si musíte určite počkať, pretože je perfektný. 


ODPORÚČANIE

Rande naslepo od Mareka Zákopčana je skvelou knihou, ktorá sa nesie v duchu humoru a akcie. Ja som od nej očakávala však niečo iné, a preto sa moje pocity počas čítania i po dočítaní výrazne líšili. Vďaka nej som sa cítila ako na hojdačke, čo však v žiadnom prípade neznamená, že sa mi nepáčila. Bola to príjemná oddychová kniha a určite nebola od tohoto autora moja posledná, nakoľko ma svojím štýlom zaujal a som zvedavá, na jeho ďalšie diela. 

HODNOTENIE: 3,5/5

⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫

  Knihu si môžete výhodne zakúpiť na webe vydavateľstva Elist.

Zverejnenie komentára

0 Komentáre