Jennifer L. Armentrout- Ónyx (Lux, II.diel)


Názov knihy: Ónyx (Onyx)
Autor: Jennifer L. Armentrout
Séria: Lux, II. diel
Počet strán: 392
Vydavateľstvo: Zelený kocúr, 2019
Žáner: YA, YA fantasy
Anotácia:  Puto, ktoré nás s Daemonom spája, sa mi ani trochu nepozdáva.
Daemon je vďaka svojim mimozemským schopnostiam odhodlaný dokázať mi, že to, čo ku mne cíti, je viac ako len bizarné puto. Rozhodla som sa od neho držať ďalej, hoci vo svojej snahe získať si ma nepoľavil. Práve naopak. No máme aj väčšie problémy...
Do mesta zavítal ktosi, kto je horší ako Arumovia...
Ministerstvo obrany. Ak prídu na to, čo Daemon dokáže a na to, že sme prepojení, tak som odpísaná. A on tiež. Okrem toho, v našej škole sa objaví chalan, ktorý má svoje vlastné tajomstvá. Vie, čo sa mi stalo, a chce mi pomôcť, aby to však mohol urobiť, musím Daemonovi klamať a vyhýbať sa mu. Ako keby sa to dalo. Je to proti zdravému rozumu a napokon voči Daemonovi začínam prechovávať čoraz hlbšie city.
Vtom sa však všetko zmení.
Uvidím niekoho, kto nemá byť nažive. Musím to povedať Daemonovi, hoci viem, že sa nezastaví, dokiaľ nezistí pravdu. Čo sa stalo s jeho bratom? Kto ho zradil? A čo od neho aj odo mňa chce ministerstvo obrany?
Nikto nie je tým, za koho sa vydáva. A nie všetci všadeprítomné lži prežijú... (zdroj)

   Prvý diel série Lux som prečítala pred dvoma mesiacmi a odvtedy som sa nesmierne tešila na ďalšiu časť tejto skvelej série. Zaujal ma najmä osobitý štýl autorky a postavy, ktorým vdýchla vďaka jej napísaným slovám život. Ónyx bol mojou prirodzenou voľbou a i keď prvý diel netromfol, v mojom rebríčku úžasných kníh zostal i naďalej.
   Dej začína presne tam, kde skončil. V Katynom svete plnom kníh, záhradničenia, kamarátov a... Daemona. Ktorý, ako sa ukázalo v predošlej časti, je mimozemšťan. A okrem toho je do nej nejakým zvláštnym spôsobom zamilovaný. Katy začína riešiť mnoho problémov, keďže sa toho zrazu deje priveľa. Jej mama si našla priateľa, Daemon bojuje o jej lásku a nový chlapec, ktorý sedí vedľa nej na biológii, niečo dôležité skrýva. Ona a Dee sa od seba odďaľujú a niektoré rozhodnutia sa pre Katy stávajú kľúčovými. A potom sa znova niečo pokazí...
   Na YA literatúre hocakého typu je krásne to, že si pri nej vždy oddýchnete. Je písaná ľahko a pútavo, zasahuje do tínedžerských problémov a opisuje prvé vzťahy medzi mladými ľuďmi. A niekedy sa do nej pripletie i nejaká tá fantasy a vtedy sa stáva pre určitú skupinu čitateľov ešte atraktívnejšou. Ja sa musím priznať, že v poslednej dobe siaham po YA knihách len vtedy, keď si potrebujem oddýchnuť a prečítať niečo naozaj rýchle a ľahké. A Ónyx presne spĺňal moje kritéria, nakoľko sa v ňom prelínal rýchly a výborne premyslený dej s milými postavami. 
zdroj
   Na Katy a Daemona som si zvykla už v prvom dieli a obaja ma veľmi bavili svojimi vtipnými poznámkami, uvažovaním a jedinečnosťou. Boli originálni ako väčšina celého príbehu a robili ho špeciálnym. Práve preto som mala menší problém s druhou časťou série, nakoľko Katy sa zmenila a už nebola taká istá ako predtým. Čo je pochopiteľné, keďže každý človek a každý knižný hrdina sa mení, no ja som si na takúto zmenu nevedela zvyknúť a niekedy ma začínala trošičku iritovať. Mrzelo ma aj to, že postavy, s ktorými sme sa zoznámili sa v Ónyxe až tak nevyskytovali, čo bola veľká škoda, keďže mi chýbalo viac Dee, Adama a dokonca aj Ashley. Autorka nám však odhalila omnoho viac tajomstiev a zvratov, ktoré určite vynahradili moje problémy s postavami.
   Zatiaľčo sa v prvom dieli Katy a Daemon zaoberali Arumami a faktom, že susedia hlavnej hrdinky sú mimozemšťania, v Ónyxe sa začne ten pravý boj o vlastný život. Katy je prepojená s Daemonom a ako sa ukázalo, Bethany a Deamonov brat môžu byť stále nažive. A nový chlapec, ktorý je až príliš zaujatý Katynou osobou môže znamenať skazu pre všetkých.
   Pútavosť a originalita celého deja zostávala rovnaká, nakoľko Jennifer Armentroutová sa jednoznačne vyznačuje vynikajúcou predstavivosťou a schopnosťou dať všetko na papier. Takže sa určite nemusíte báť a kľudne siahnite i po pokračovaní.
   
ODPORÚČANIE:

AK ste dočítali Obsidián, myslím, že poznám vaše pocity. Ihneď potrebujete vziať jeho druhý diel do ruky, no bojíte sa, že by vás mohol sklamať. Tak vám poviem toto. 
Ónyx určite stojí za váš čas, nakoľko je veľmi dôležitou časťou príbehu, do ktorého ste sa zamilovali. Možno nebude taký dobrý ako ten prvý diel, no určite stojí za váš čas a napätie, ktoré prežijete počas jeho čítania. 

HODNOTENIE: 4,5/5
   
Za poskytnutie knihy by som sa chcela poďakovať vydavateľstvu Zelený kocúr. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Zverejnenie komentára

2 Komentáre

  1. Ja len poviem jedno: Celá séria je moje obrovské guilty pleasure :D To veľa vysvetľuje :D Fakt by som si mala dať rereading :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Uuuu, tak to ti teda verím a presne viem, prečo ju tak miluješ :). Je to mega vecička, teda knižka :D.

      Odstrániť