Baja Dolce- Placebo On, rereading


Názov knihy: Placebo On
Autor: Baja Dolce
Séria: Placebo 1/3
Vydavateľstvo: Art Floyd, 2018
Žáner: ženský román, ľúbostný román
Anotácia: Po tom, čo prežila v pestúnskej rodine, ju prenasledovali strašidelné nočné mory. Emina túžba vymaniť sa dávnym démonom však bola silnejšia. S vidinou nového začiatku sa presťahovala do iného mesta, kde si našla prácu, získala priateľov a otvorila dvere do vysneného života bez paranojí a večného otáčania sa cez rameno. Vyhliadky na lepšiu budúcnosť boli na dosah. Do života jej však vstúpil ON. Podmanivý, cieľavedomý, ale i trochu záhadný Christopher, ktorý sám ukrýva nejedno bolestivé tajomstvo. Dokážu sa s Emou navzájom vyliečiť a preniesť sa z tmavých hlbín minulosti? Alebo to bude len klamlivý a krátkodobý placebo efekt?
V príbehu Placebo nie je nič tak, ako to na prvý pohľad vyzerá. Sledujte životné situácie, kde strach pomáha rásť, bolesť dodáva odvahu, slzy očisťujú, nenávisť mení, predsudky spájajú a láska lieči.

Prvú recenziu na Placebo na tomto blogu nájdeš TU.

      Pred niekoľkými mesiacmi sa ku mne dostala kniha Placebo On po prvýkrát a ak ste čítali moju dávnejšiu recenziu, pravdepodobne viete, aký som mala na knihu názor. Vtedy. Život sa mi však od tej doby neskutočne zmenil a vďaka knižnej štafete s tromi slovenskými autorkami som sa znova dostala aj ku Placebu a po druhýkrát som sa ponorila do príbehu, ktorý nám predstavila táto úžasná slovenská autorka. A úprimne... neviem, čo presne sa zmenilo, no zrazu som sa do tohoto diela zamilovala i ja a veru, ťažko som ho púšťala z ruky.
     Príbeh celej knihy je na jednu stranu jednoduchý, no na tú druhú neskutočne zložitý, popretkávaný emóciami, láskou i silou odpustenia, vyrovnávania sa s minulosťou a démonmi, ktorí sú v nás ukrytí. Ak by som to mala zhrnúť, tak Placebo On je na prvý pohľad ako každá romantická kniha, no ak sa do nej pozriete hlbšie, nájdete v nej obrovský zmysel, ktorý mne osobne po prvom prečítaní unikal. Úprimne, vôbec neviem, ako to bolo možné. Pravdepodobne tým, že posledné mesiace ma zmenili a život začal byť z ničoho nič zložitejší. A potom som sa s odstupom času znova začítala, začala hľadať súvislosti medzi riadkami a myslím si, že som ich našla. 
"Akokeby bol Placebom, ktoré liečilo moje najtajnejšie rany. Nedokázala som tomu odolávať a budovala som si závislosť. " str. 113

     Hlavná postava Ema si toho vytrpela už naozaj veľa a rozhodla sa začať odznova. Našla si novú prácu, zabývala sa s dvoma sympatickými dievčatami v útulnom bytíku a začala žiť pomerne vyrovnaný život na úrovni. Ako sa však častokrát stáva, v tom najlepšom nám do života vojde niekto, kto nám ho celý pretočí naruby, zamieša ho ako karty a my potom nevieme, či boli veci lepšie predtým... alebo až potom. Touto osobou je Christopher Pierce, syn majiteľa firmy, v ktorej Ema pracuje, muž, ktorý si získa jej srdce a zoberie ju na dlhú cestu spoznávania samej seba a liečenia starých i nových rán. 
     Ako som už písala v predošlej recenzii, postavy celej knihy sú neskutočne uveriteľné a podané tak, ako keby naozaj žili. Majú svoje určité chyby, krajšie aj tie horšie obdobia, minulosť aj budúcnosť a úprimne, naozaj by som si vedela predstaviť, že niekde na tomto svete sa tento príbeh odohral. Moje dojmy z vedľajších postáv sa skoro vôbec nezmenili, nakoľko som dvojičky i Chrisa milovala celým svojím srdiečkom, no môj pohľad na Emu ako na hlavnú hrdinku sa zmenil úplne od základov.
   Keď som knihu totižto čítala prvýkrát, Ema mi ako postava veľmi nesadla a pozerala som sa na jej osobnosť trochu inak ako teraz. Autorka nám totižto prostredníctvom tejto postavy ukázala viac ako len obyčajný príbeh a dotkla sa i veľmi vážnych tém, akými sú napríklad znásilnenie, strata blízkeho človeka a vyrovnávanie sa s minulosťou a zároveň i s realitou. A dokonca i tieto naozaj zložité témy sa podarili autorke opísať citlivo a proste má za to môj neskutočný obdiv. 
Čo sa týka čitateľnosti celého diela, kniha je napísaná veľmi ľahko, tým pádom sa výborne číta a určite patrí medzi tie, ktoré neviete pustiť z ruky. Napätie sa stále stupňuje, čo vás udrží v "strehu" a spolu s tým, ako napreduje dej sa odhaľujú nové tajomstvá, čiže čitateľ sa prakticky nemá kedy nudiť. 
   No a na záver už zostáva len pravdou, že prečítať Placebo On s odstupom času znova a dať mu ďalšiu šancu, bolo jedno z mojich najlepších knižných rozhodnutí.


ODPORÚČANIE:

Placebo On je kniha, ktorá vás určite chytí za srdce a budete ju mať prečítanú veľmi, veľmi rýchlo. Jej význam je oveľa väčší, ako sa na prvý pohľad (u niektorých na prvé prečítanie 😂) zdá a autorka do celého tohoto diela zahrnula myšlienky, nad ktorými budete uvažovať dlhší čas. Určená je prevažne romantickým dušiam a na romantike je aj postavená, čiže ak hľadáte niečo akčnejšie, tak sa lepšie pozrite na obálku. No ja som si ju užila a neviem sa dočkať ďalšieho dielu... a toho, ako to s tými dvoma dopadne. 

Na záver by som sa chcela poďakovať autorke za možnosť, zúčastniť sa tejto štafety. Ďakujem Baji 😊💗.

Zverejnenie komentára

0 Komentáre