Guillaume Musso- DIevča z Brooklynu

Názov knihy: Dievča z Brooklynu 
Autor: Guillame Musso 
Vydavateľstvo: Motto, 2017
Žáner: psychologický triler 
Anotácia: Anna bola žena môjho života. O tri týždne sme sa mali brať. Samozrejme, že by som ju miloval bez ohľadu na to, čo by urobila. Prinajmenšom som si to myslel, no ona sa horúčkovito prehŕňala v taške a podala mi fotografiu. „Toto som spravila ja.“ Pozrel som sa na jej tajomstvo, absolútne omráčený, a v tej chvíli mi bolo jasné, že naše svety sa otriasli v základoch. Šok, ktorý som utrpel, mi nedovolil premýšľať. Jednoducho som vstal a bez slova som odišiel. Keď som sa vrátil, bolo príliš neskoro: Anna zmizla.

   V poslednom čase som si veľmi zamilovala knihy s tématikou vrážd a nevyriešených záhad. Preto som vyhľadala tento psychologický triler, o ktorom som absolútne nič netušila. Zaujal ma najmä svojou anotáciou a sympatický názov Dievča z Brooklynu sa mi zapáčil tiež. No a už som knihu držala v rukách, začítala sa do nej a zároveň sa aj zamilovala. Pretože sa jednoznačne jedná o jednu z najlepších kníh, aké som kedy čítala. 
   Najskôr ma očaril štýl písania autora a musím vám povedať, že už veľmi dávno som nedržala v rukách dielo, ktorého štýl písania by mi takto sadol. Minimum opisov, rýchle písanie, akcia, okamžité uvedenie do deja... To všetko ma nútilo pretáčať stránku za stránkou, neodtrhnúť sa od knihy a zamilovať sa do prostredia, deju, postáv, dokonca aj do samotného autora. A ostatné už išlo ako po masle. 
   Predstavte si, že si niekoho máte za mesiac zobrať a stráviť s ním celý život. A zrazu sa odhalia tajomstvá, neviete, kto je kto, nemôžete veriť ani vlastnej rodine a musíte prísť na kĺb zapeklitému prípadu. Vaša milovaná osoba zmizne, informácie sa na vás valia a vždy musíte vedieť, kam ísť ďalej. To všetko prežíval hlavný hrdina príbehu, ktorého som už od začiatku zbožňovala. Bol milý spisovateľ s veľkou fantáziou. Miloval najviac ako vedel a nevzdával sa, ani keď všetko vyzeralo beznádejne. Jeho nejlepší priateľ sa mi páčil tiež. Jeho príbeh bol veľmi dôležitý a ako postava ma zaujal tiež. Čo som neskutočne oceňovala bol fakt, že na každej jednej postave záležalo, každá súvisela s dejom, každá bola dôležitá a nejakým spôsobom patrila do celej spleti tajomstiev.
   Čo sa týka príbehu a deju, nenudila som sa ani na stotinu sekundy. Hltala som stránku za stránkou, nechcela som, aby sa to celé skončilo a zároveň som nutne potrebovala vedieť, čo sa stalo s Annou, čo spravila a aká bola vlastne jej celá minulosť. Autor ma dokázal držať v napätí a každým jedným odhaleným kúskom skladačky vo mne zanechal ešte viac otázok, ktoré sa kopili a zmizli až na samom konci. 

„Tiež potrebujem pomoc. Depresia halucinácie, záchvaty, strach z iných a zo seba, brány do pekla, o ktorých hovoríš, tiež som tým prešiel."
Maxime bol zarazený. 
„To by som na vás nepovedal. A teraz ste už vyliečený?"
Caradec pokrútil hlavou. 
„Nie, tieto veci sa nedajú načisto vyliečiť. Čo je tá zlá správa."
„A tá dobrá?"
„Že sa s tým vieme naučiť žiť."
str. 143

   Nemám za sebou veľa trilerov, pretože sa do tohoto temnejšieho žánru ešte len dostávam, no myslím si, že Dievča z Brooklynu obsahovalo všetko, čo by správny triler mal mať. Ja som s knihou bola až príliš spokojná, už teraz zbožňujem autora a dravo sa chystám i na jeho ďalšie knihy. 

HODNOTENIE: 5/5


   

Zverejnenie komentára

0 Komentáre