Julie Klassen- Učiteľova dcéra

Názov knihy: Učiteľova dcéra
Autor: Julie Klassen
Vydavateľstvo: i527.net, 2020
Žáner: historický román
Anotácia: Emma Smallwoodová chce pomôcť svojmu otcovi, súkromnému učiteľovi, vyriešiť finančné ťažkosti, preto s ním odchádza do sídla baroneta Gilesa Westona a jeho štyroch synov. Pár dní po ich príchode sa začnú diať divné veci: kto je tou záhadnou osobou, ktorú Emma počuje hrať v noci na klavíri, hoci je hudobný salón prázdny? A kto sa vkráda do jej izby a necháva za sebou zvláštne odkazy?
Baronetovi starší synovia, Phillip a Henry, zápasia s vlastnými problémami a tajomstvami. Knihomoľku Emmu si zo školských čias pamätajú obaja, ale jedného z nich začne teraz nečakane priťahovať... Keď sa situácia vyostrí, dokáže Emma prísť na to, ktorému z bratov dôverovať a ktorého podozrievať?

   Ku knihám od Julie Klassenovej som sa dostala už pred nejakou tou dobou a odvtedy ich všetky zbožňujem, pretože v sebe majú všetko, čo v knihách milujem. Silné postavy, dynamický dej, zvraty, uveriteľnú lásku a čítajú sa naozaj samé. Učiteľova dcéra nebola v ničom výnimkou a od knihy som sa nedokázala ani na chvíľu odtrhnúť.
    Príbeh odohrávajúci sa v devätnástom storočí nám ukazuje mladú a veľmi inteligentnú ženu Emmu, ktorá po smrti svojej matky pomáha otcovi s vedením chlapčenskej školy. Kvôli neúspechom, valiacim sa na nich z každej strany, sa musia obaja presťahovať do sídla baroneta Gilesa Westona a vyučovať jeho dvoch najmladších synov. Tých dvoch starších- Henryho a Philipa Ema pozná ešte zo svojich detských čias a nečakane sa do jedného z nich zamiluje. V sídle sa však dejú v skutku podivné veci a Ema si musí začať dávať pozor, pretože sa ocitá v ohrození života. 

Všetci zomierame, slečna Smallwoodová," prerušil ju. Ale nie všetci žijeme tak, aby náš život za niečo stál. O čo lepšie je zmrieť v snahe niekoho zachrániť, ako stáť na brehu a dívať sa, ako iní hynú." str. 262

   Obdobie devätnásteho storočia v spojení s anglickou klímou a prostredím ma v knihách vždy bavilo a neraz som sa chcela do týchto dôb sama preniesť. Myslím si, že vykresliť realitu minulosti je v mnohých ohľadoch veľmi ťažké a preto som ohromne nadšená z toho, že Julie Klassenová každou jej knihou dokazuje, že písať vie výborne. Každý jeden opis, či už postáv alebo prostredia, sa mi zapísal do pamäti, príbeh ma vtiahol hneď od samotného začiatku a vôbec som sa od čítania nevedela odtrhnúť. Chcela som sa zamiešať medzi postavy a sledovať ich zblízka, cítiť lásku a spolu s Emmou odhaliť tajomstvo sídla Westonovcov. 
    Emma bola pre mňa veľmi silnou hlavnou hrdinkou a oceňovala som všetky jej vlastnosti, či už tie negatívne alebo tie pozitívne. Milujem silné a múdre postavy, ktoré však vyzerajú reálne a ich správanie je dostatočne odôvodnené a možno práve preto mi Emma tak sadla. Páčilo sa mi, že z nej autorka vytvorila silnú ženskú hrdinku, ktorá si vedela pomôcť sama, no zároveň bola ochotná prijať pomoc druhých a do príbehu mi neskutočne pasovala. 
   Julie Klassen vo svojich príbehoch využíva všetky aspekty, ktoré v literatúre milujem, a preto som sa do jej kníh zamilovala. Učiteľova dcéra pre mňa nebola výnimkou, dokonca sa stala jednou z mojich najobľúbenejších kníh. Nádherná romantická linka ma hriala pri srdci, tajomstvá ma udržovali v strehu, vzťah medzi Emmou a jej "vyvoleným" zanechával na mojej tvári úsmev a príjemné postavy, ktoré autorka vytvorila som si zamilovala až tak, že som knihu nedokázala odložiť stranou. Čiže za mňa kniha dostáva veľké áno a pokiaľ ste sa do nej ešte nepustili, myslím si, že by ste to mali zmeniť 😇. 

HODNOTENIE: 5/5 

Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Zverejnenie komentára

0 Komentáre