Blake Crouch- Mestečko Wayward Pines: Borovice


Názov knihy: Mestečko Wayward Pines: Borovice
Autor: Blake Crouch 
Séria: Mestečko Wayward Pines, 1. diel
Vydavateľstvo: Zelený kocúr, 2016
Žáner: triler
Anotácia: Do malebného mestečka Wayward Pines v Idahu prichádza agent tajnej služby Ethan Burke, aby splnil jedinú úlohu: vypátrať dvoch federálnych agentov, ktorí sú už mesiac nezvestní. Ethan sa však stáva účastníkom vážnej dopravnej nehody, po ktorej sa preberie v nemocnici, kde mu povedia, že utrpel poranenie mozgu. Je bez dokladov, bez mobilu a bez peňaženky. Ošetrovatelia sa mu zdajú priateľskí, ale niečo tu nie je v poriadku... Po niekoľkých dňoch hľadania nezvestných kolegov sa Ethanovi vynára viac otázok než odpovedí. Ako to, že sa nevie dovolať svojej manželke a synovi? Prečo je okolo mesta postavený elektrický plot? Aby znemožnil útek obyvateľov alebo aby zabránil niečomu preniknúť dnu? Každým krokom bližšie k pravde sa Ethan vzďaľuje od sveta, ktorý poznal, a od muža, za ktorého sa považoval, až kým nemusí čeliť holej desivej pravde – z Wayward Pines sa asi živý nedostane.

   Spolu s príchodom krátkych upršaných jesenných dní som siahla po trochu mrazivejšej knihe od známeho autora Blakea Croucha. Jej anotácia sľubovala vskutku zaujímavý príbeh, s temnou tématikou a neobyčajnou zápletkou. Mnoho dobrých recenzií od iných čitateľov ma povzbudzovalo si knihu prečítať čo najskôr a ponoriť sa spolu s hlavnou postavou do vyšetrovania zvláštneho prípadu, prepojeného s podivným mestečkom Wayward Pines. 
   Už od prvej stránky som bola s výberom tohto diela spokojná, nakoľko ma zaujal štýl autorovho písania už od prvej kapitoly. Kniha sa čítala samá, dokonca som ju prečítala v priebehu jediného dňa, čo sa veru často v mojom prípade nestáva. Niečo na autorovom štýle vás proste nedokáže donútiť prestať čítať a tým pádom máte knihu veľmi rýchlo prečítanú a natešene čakáte na jej pokračovanie. 

A hoci ruka, ktorá ho držala, stopercentne nepatrila mladej žene - koža bola napnutá a tenká ako starý papier, niečo na jej hlase mu bolo také povedomé, že mu to zlomilo srdce." str. 71

   Hlavný hrdina knihy, Ethan Burke je veľmi zaujímavý muž, ktorý toho prežil už veľmi veľa. A zrazu sa z ničoho nič ocitá uprostred mesta, ktoré nepozná, bez dokladov, bez peňazí, s jediným cieľom... dovolať sa svojej rodine a odísť domov. Sled nasledujúcich okolností a situácií mu však ukazuje, že mesto Wayward Pines je oveľa divnejšie, ako na prvý pohľad vyzerá. Ethan sa nedokáže dovolať svojej rodine, nedokáže z mesta utiecť a dostáva zvláštne odkazy od ľudí, ktorých vidí len on sám. Zakrátko zisťuje, že mu ide o holý život a že sa nachádza na veľmi nebezpečnom mieste a bude musieť bojovať o svoje vlastné prežitie. 

„V živote sú chvíle, keď vidíte ľudí, ktorých milujete pre to, kým sú, oddelene od bremena predstáv a spoločných historiek. Keď ich zrazu vidíte tak, ako by ich videl len cudzinec a zachytíte ten pocit, keď ste sa do nich po prvýkrát zamilovali. Pred slzami a pred odzbrojením. Kým je ešte stále v hre dokonalosť." str. 206

   Nepredvídateľnosť príbehu si ma veľmi získala, i keď sa mi spočiatku zdal neskutočne zmätočný a v mojej mysli nepredstaviteľný, nakoľko bol písaný trošku zvláštnym spôsobom a nejaký čas trvalo, kým som si uvedomila, čo sa vlastne deje. Kniha totižto v sebe obsahuje určité sci-fi prvky, skáče sa v čase a postavy v nej vystupujú niekedy až príliš divne. Napríklad Ethanove správanie som častokrát nechápala a absolútne mi neprišlo logické a ako postava nebol môj obľúbenec, no na konci som všetko pochopila, okolnosti deja do seba zapadli ako skladačka a môj počiatočný zmätok odišiel. 
   Vedľajšie postavy ma naopak okamžite zaujali a obdivovala som schopnosť autora vykresliť ich osobnosti, strachy i nádeje. Touto reálnosťou pridávali knihe na hodnovernosti a musím uznať, že spolu s dejom a prostredím mestečka Wayward Pines vytvárali mrazivú atmosféru. Častokrát som sa pristihla v strese z vývoja udalostí a do čítania som sa dokázala vžiť naplno. 
   Kniha od Blaka Croucha bola zaujímavým trilerom, ktorý ma nalákal prečítať si aj jeho dve pokračovania a pozrieť sa aj na seriálové spracovanie. Počiatočný zmätok, ktorý vyvolala v mojej hlave, ma síce trošičku vyviedol z miery, no okrem neho som bola s celým dielom veľmi spokojná a užila som si ho naplno. 

HODNOTENIE: 4,5/5

Za možnosť prečítania knihy by som sa chcela veľmi poďakovať kníhkupectvu PreŠkoly.sk. Túto knihu si môžete zakúpiť TU.

Zverejnenie komentára

1 Komentáre

  1. Tak túto trilógiu mám v hľadáčiku už veľmi dlho a keďže je teraz ponúkaná za absolútne výhodnú cenu, tak niet pochýb o tom, že sa ku mne tiež dostane. Zbožňujem chaotické príbehy, ktoré majú nakoniec dokonalý zmysel, neviem sa dočkať...aj seriálu :)
    Skvelá recenzia, maj sa krásne!

    OdpovedaťOdstrániť