Elaine Vickers- Papierové reťaze


Názov knihy: Papierové reťaze (Paper chains)
Autor: Elaine Vickers
Počet strán: 287
Vydavateľstvo: Fragment
Rok vydania: 2017
Žáner: middle grade (od ôsmich rokov..)
Anotácia: Katie a Ana sú nerozlučné priateľky, ktoré sa o všetko delia. O niektoré tajomstvá sa však nemožno podeliť ani s najlepšou kamarátkou. Práve v čase, keď jedna druhú najviac potrebuje, tajomstvá narúšajú pevné puto medzi nimi a začne sa trhať ako papierová reťaz. Aby jedna druhú celkom nestratili, musia sa prebojovať sieťou tajomstiev k pravde: za priateľstvo a rodinu sa oplatí bojovať. 

      Poslednou knihou, ktorú som prečítala v roku 2018 bola kniha Papierové reťaze. Dostala som ju na minuloročné (2017) Vianoce a rok mi ležala na poličke. Nemala som chuť ju čítať, hlavne kvôli tomu, že je učená pre mladšie deti. Teraz už viem, že som robila obrovskú knihu, pretože táto kniha mi toho dala naozaj veľa a zaradila sa medzi moje najlepšie knihy roku 2018.
     Hlavné postavy Katie a Ana sú najlepšie priateľky. Bývajú oproti sebe, chodia spolu do školy, no ani jedna z nich nie je úplne šťastná. Katie je adoptovaná a má problémy so srdcom. Trápi sa, pretože má pocit, že jej rodičia niečo taja o jej adopcii a zúfalo túži vedieť niečo viac o svojej minulosti. Okrem toho chce byť ako každé iné dieťa. Chce bežať bez toho, aby sa zadýchala. Chce korčuľovať, bez toho, aby sa jej rodičia o ňu báli. Lenže to sa s novým srdcom nedá....
Ana a jej brat Mikey majú tiež svoje problémy. Ich otec od nich odišiel a ich mama upadla do hlbokej depresie. Ana sa všemožne snaží pomôcť mladšiemu bratovi a vrátiť ich rodinu do starých kolají.
Obe dievčatá sa potrebujú, no práve v tomto čase sa medzi ne vstavajú všetky ich tajomstvá, ktoré ich od seba oddeľujú.

Môžete byť, čo len chcete, aj keď ste sa narodili v maštali alebo v nemocnici na druhom konci sveta, Dôležité je to, čo urobíte so svojím životom. A ako pomôžete ľuďom.
str 268.
 
      Už som písala, že kniha ma neskutočne bavila a dala mi toho naozaj veľa. Opisovala nádhernú silu priateľstva a naučila ma (alebo mi skôr pripomenula), že rodina nie sú len ľudia spojení krvou, ale i tí, ktorí tu pre vás proste sú, nech sa deje čokoľvek. Naučila ma, že za priateľstvo sa oplatí bojovať a pripomenula mi, že pokým sme všetci spolu, vždy tu je nádej.
      Táto kniha, i keď je určená mladším deťom vás toho naučí naozaj veľa. Odporúčam ju každému, kto má chuť na jednoduchší, no zároveň nádherný príbeh, plný ponaučení. Mladší si ju s radosťou prečítajú a pre starších bude dozaista znamenať veľa. Určite som ešte s autorkou neskončila a i keď som zo začiatku tento vianočný darček ľutovala, teraz som neskutočne šťastné, že som ju dostala.




 Hodnotenie: 5/5

Zverejnenie komentára

0 Komentáre