Julie Klassenová- Tichá guvernantka


Názov knihy: Tichá guvernantka (The Silent Governess)
Autor: Julie Klassenová
Počet strán: 432
Vydavateľstvo: i527.net 2017
Žáner: historický román



      Olivia Keenová je mladá žena, ktorej najväčším snom je založiť si spolu so svojou matkou dievčenskú školu a vychovávať mladé dievčatá, dychtiace po vzdelaní. Jedného dňa však musí utiecť zo svojho domova bez svojej matky a na úteku prežiť. Po čase sa Olivia dostane ku sídlu Brightwell Court, kde si nechtiac vypočuje tajomstvo lorda Bradleyho. Keďže lord Bradley má zdediť sídlo po svojom otcovi, je nežiaduce, aby sa ktokoľvek dozvedel o tajomstve, ktoré by jeho dedičstvo a reputáciu veľmi poznačili. A tak sa rozhodne, že Olívia zostane slúžiť ako pomocná slúžka a neskôr ako guvernantka pre deti, ktoré si veľmi obľúbila. No postupne si lord Bradley uvedomí, že sympatická mladá guvernantka ho zaujíma viac, ako by mala. Lenže rozdiely v ich postavení sú prekážkou pre nich oboch a ich veľká láska je pre nich zakázaná.
Príbeh o guvernantke sa odohráva v Anglicku, v devätnástom storočí. Je to príbeh lásky, nádeje, ale aj napätia a priateľstva, ktoré hýbe celým svetom.
(originálnu anotáciu si môžete prečítať v každom internetovom obchode:))

      Ach, moja milovaná Julie Klassenová! Vedela som, že jej ďalšiu knihu budem milovať a mala som pravdu. Pretože Tichá guvernantka mala všetko, čo v dobrej knihe môžete nájsť.
      Ani neviem, čím mám začať, pretože všetko bolo dokonalé. A to naozaj, naozaj nekecám. Hneď od samého začiatku som sa od knihy nedokázala odtrhnúť a s otvorenými ústami som sledovala osudy postáv, odhaľovala tajomstvá a zamilovávala sa do lorda Bradleyho, i do jeho vtipného malého bratranca a múdrej sesternice. A k tomu všetkému som mala pocit, že som sa naozaj ocitla v Brightwell Courte, medzi služobnými a bohatými zámožnými pánmi, v storočí, v ktorom tvorila a žila aj Charlotte Brontëová.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt governess in 19th century
zdroj
      Olivia Keenová bola tá najlepšia hlavná postava, akú mohla kniha mať. Bola múdra a šikovná, odvážna a nebojácna a neskutočne mi pripomínala moju obľúbenú Janu Eyrovú. V devätnástom storočí a celkovo v histórii boli ženy považované za tie slabšie, no ja som pri čítaní mali pocit, akoby to bolo práve naopak. Pretože Olivia bola naozaj úžasná a myslím si, že osloví každého čitateľa.
Lorda Bradleyho, alebo Edwarda som si obľúbila už hneď od začiatku. Videla som aj cez jeho masku a pochopila som ho. Pochopila som jeho túžbu po normálnom živote, aj krásny vzťah, ktorý mal s malým Andrewom a s Audrey. Jeho srdce a spôsob, ktorým miloval, boli nádherné.
      Dej mal spád, akciu i romantiku. Určite by sa páčil i tým neromantickým dušiam, pretože kniha opisuje najmä prostredie, v ktorom žili guvernantky a aj ich spôsob života. A teraz už môžem pyšne prehlásiť, že Julie Klassenová je mojou najobľúbenejšou autorkou, aj keď som od nej čítala len dve knihy. Som si tým proste istá a vrhám sa na ďalšie diela.

      Devätnáste storočie je obdobie, do ktorého sa veľmi rada vraciam, i keď som v ňom, pochopiteľne nežila. Vždy mám pocit, akoby sa mi otvorili brány minulosti a to je aj dôvod, prečo milujem historické romány. Vždy som milovala dlhé kráľovské sukne, i keď som si ich len predstavovala a krásne zámky, sídla, zámožných pánov. Proste som mala rada cítiť sa ako v rozprávke a to mi toto dielo aj splnilo.
Knihu odporúčam tým, ktorí milujú historické romány, alebo aspoň Janu Eyrovú. Ja do tejto kategórie jednoznačne spadám a práve preto som si knihu užila asi najviac, ako sa dalo. Ak máte radi jemne romantické príbehy s dávkou napätia, neváhajte a pustite sa práve do tejto. Alebo do hocakej inej od Julie Klassenovej. Tvrdím vám, že to určite neoľutujete.
Hodnotenie: 5/5

Zverejnenie komentára

0 Komentáre