Kerstin Gier- Zámok v oblakoch


Názov knihy: Zámok v oblakoch (Wolkenschloss)
Autor: Kerstin Gier
Počet strán: 352
Vydavateľstvo: CooBoo, 2018
Žáner: YA

Sedemnásťročná Fanny trávi celé vianočné prázdniny v krásnom hoteli, v švajčiarskych alpách. Keďže nespravila školu, rozhodla sa, že odíde zo svojho rodného domu a začne praktikovať práve v hoteli s názvom Oblačný zámok. Jej práca pozostáva z toho, že je takpovediac dievča na všetko. Musí sa starať o deti, upratovať, obsluhovať hostí, dokonca aj pracovať vo wellnese. Prichádzajú však vianočné sviatky a hotel praská vo švíkoch. Sú v ňom ubytovaní bohatí a známi hostia, ktorí majú veľmi veľa požiadaviek a Fannynou úlohou je ich všetky splniť. Čo sa však stane, keď jednému hotelovému hosťovi zmizne drahocenný prsteň? A čo ak má niekto v pláne uniesť deti hotelových hosťov?
(pôvodnú anotáciu nájdeš TU)

   Autorka Kerstin Gier pre mňa nebola neznámou, keďže som už pre niekoľkými rokmi čítala jej trilógiu Strieborná kniha snov. A i napriek tomu, že sa mi páčila, Zámku v oblakoch som akosi nedôverovala. Myslela som si, že ju všetci preceňujú, no i tak sa ocitla v mojej poličke. A i keď mi trvalo pár mesiacov sa do nej dostať, momentálne som veľmi rada, že ju doma mám, keďže bola výborná.
zdroj
Čítať o vianočných prázdninách počas tých letných sa možno niekomu javí ako zlý nápad, no ja som si práve preto čítanie užila, keďže ma opisy o čerstvom bielom snehu úžasne schladili. Takže ak hľadáte vianočnú, či už letnú knihu, Zámok v oblakoch na vás vždy čaká.
Hneď od prvej stránky ma zaujala jedna vec, a tou bola hlavná postava, Fanny. Milá, vtipná a sympatická hlavná postava si ma získala svojím humorom, múdrosťou a proste oplývala vlastnosťami, ktoré si na ľuďoch neskutočne vážim, takže čítanie knihy pre mňa bola jedna veľká radosť. Dovoľujem si povedať, že práve táto postava sa okamžite zaradila medzi moje obľúbené. Vedľajšie postavy ma bavili hlavne preto, lebo každá jedna bola iná a jedinečná. Každá skrývala svoju minulosť a bola špecifická. A i keď ich bolo v príbehu veľmi veľa, doteraz si každú jednu pamätám.
Scenéria zimného prostredia, Álp či dokonca samotného hotela vo mne zanechávala pocit pohodlia a odpočinku, keďže som sa naozaj cítila ako ten prominentný hosť, ktorý sa prechádza chodbami nádherného hotela.Autorka proste zvládala opisy, priamu reč, dokonca aj obyčajné dennodenné služby, ktoré musela Fanny vykonávať, napísať tak, aby som jej uverila každé jedno slovo. Uverila som, že tento nádherný hotel existuje, uverila som, že niekde v švajčiarskych alpách stojí veľký snehuliak postavený z čerstvého snehu, dokonca aj to, že Zakázaná mačka je naozaj zakázaná. A čítanie som si užila najviac, ako sa dalo.
Čo sa týkalo deja ako samého, je pravda, že akcia začala až ku koncu knihy, no an i to mi neprekážalo, keďže vďaka tomu som si myslela, že celá kniha je vlastne len o tom, ako Fanny praktikuje v hoteli a tým pádom ma nenapadlo čakať od knihy niečo viac. No ako som už vyššie spomenula, i každodenné činnosti, romantická linka alebo tá akčná, boli napísané úžasne a aj vďaka tomu, že všetko bolo krásne vyvážené, som si knihu zamilovala.

ODPORÚČANIE

Zámok v oblakoch si vás určite získa výbornou hlavnou postavou, nádherným prostredím zasnežených hôr a úžasným písaním. Knihu odporúčam najmä ako oddychové čítanie a nebojte sa, aj keď sa dej odohráva v zime, aspoň sa aj vy v tomto horúcom počasí schladíte. Príjemné čítanie 😊😊😊.

HODNOTENIE: 5/5



Zverejnenie komentára

0 Komentáre