Katarína Púčeková- Si môj osud (Kto som? I.)


Názov knihy: Si môj osud
Autor: Katarína Púčeková
Séria: Kto som?, I. diel
Počet strán: 170
Vydavateľstvo: Art Floyd, 2019
Žáner: YA, YA fantasy

Anotácia: 
Rayov život sa dramaticky zmenil, keď sa raz ráno pohádal s otcom a nastúpil do osudného auta. Ako sa popasuje s prekážkami, ktoré ho po smrti čakajú? Ako do toho všetkého zapadá Dominika?  
(zdroj

    Kniha Si môj osud je debutým dielom slovenskej autorky, Kataríny Púčekovej, a zároveň prvou knihou patriacou do série Kto som?. Už na prvý pohľad ma zaujala najmä sympatickou obálkou a kratučkou anotáciou, ktorá bola veľmi výstižná a neprezradzovala ani veľa, ani málo. A keď mi prišla domov útla knižočka v nádherných farbách, už vtedy som vedela, že príbeh sám o sebe sa mi bude naozaj páčiť. 
   Dominika a Ray sú úplne odlišní a nikdy sa nevideli. Obaja majú svoje vlastné životy, iný okruh priateľov a iné záľuby. Dominika je tichá a má problémy so svojím bratom, Ray si zase nerozumie s otcom, vyhľadáva alkohol a stretá sa s pochybnými ľuďmi. Jedného dňa Ray nastúpi spolu so svojím otcom do auta a z neho už ani jeden nevyjde živí. Rayova duša však zostala tu, na našej strane, a Dominika je jediná, ktorá ho vidí a môže s ním komunikovať. Počiatočný strach sa premení na lásku a už je len na Dominike, či dokáže Raya zachrániť.
   Útla, miestami paranormálna, knižka si získala moje sympatie najmä preto, že som ju čítala v období, počas ktorého som niečo kratučké, úsmevné a rýchlo čítajúce sa potrebovala. Niekedy totižto nemám čas na čítanie ani na blogovanie, a vtedy rada siaham po knihách, ktoré ma zabavia a nevrhnú do čitateľskej krízy. Stošesťdesiatdeväť strán niekedy nestačí a niekedy je to akurátna dĺžka zaujímavého diela. Hlavne ak sedíte v preplnenej MHDečke, prvé septembrové dni sa na vás kostrbato usmievajú, teplo vodičovho kúrenia jemne šteklí vaše odhalené členky a vy sa môžete pevnejšie zababušiť do pleteného svetra a dlhého šálu, popritom čítajúc zaujímavú knihu. Presne takéto pocity vo mne rozvibrovala aj táto kniha a priniesla mi tak krásny zážitok z čítania, na ktoré som počas týchto hektických dní nemala až toľko času.
Myslela si, že si vie predstaviť všetky svoje pocity. Chytiť ich a vpísať do papiera bolo ľahké. Skutočná láska však nepozná chabé rozmery štyri krát štyri. Je príliš veľká na opísanie, príliš mohutná na spútanie. Má vlastnú hlavu. A riadi sa intuíciou. Nevidí rozdiely, pretože je slepá. Ale nik sa jej nevyrovná. I keď je krutá, ľudia je neprestanú vyhľadávať. str. 92
   
Fantasy príbehy nie sú úplne to moje, no v spojení s knihou pre tínedžerov ich mám celkom rada, a preto mi vôbec nevadilo, že žánrovo sa viac prikláňala k YA knihám. Niektoré fantasy prvky mi však bohužiaľ až tak nesedeli, keďže som v tomto žánri celkom nováčik, a preto by sa mi hodilo ešte pár strán navyše, počas ktorých by autorka predstavila svoj svet podrobnejšie. V spojení s jej štýlom písania sa však aj takéto maličké nedostatky knihy zlepšovali a nakoniec som s finálnym dielom bola naozaj spokojná. Čo sa týkalo hlavných postáv, obe mali niečo do seba a spolu tvorili krásny vzorec, ktorý sa do seba dopĺňal a našiel spoločné riešenie. Ich životy, osobnosti a minulosť sa prelínali, robili ich silnejšími a spoločne pridávali do príbehu ľahkosť a sympatiu. 
Kniha Si môj osud ma veľmi príjemne prekvapila. Keďže som ju čítala v tom správnom období, zanechala vo mne veľmi dobré pocity a už nedočkavo čakám na ďalší diel série. Napísať a vydať svoju prvú knihu musí byť naozaj ťažké, no Katarína Púčeková to zvládla výborne. Takže neváhajte a určite ju podporte aj vy 😉.


HODNOTENIE: 4/5




Zverejnenie komentára

0 Komentáre