Lucia Braunová- Pomsta prichádza potichu


Názov knihy: Pomsta prichádza potichu
Autor: Lucia Braunová
Počet strán: 265
Vydavateľstvo: Elist, 2017
Žáner: triler
Anotácia:
Život Olívie Walterovej plynie podľa jej predstáv. Je šťastná, zadaná a úspešná v tom, čo robí. Je obľúbenou spisovateľkou hororov. Všetko sa rozplynie ako hmla, keď sa vyberie s partiou priateľov na dovolenku do luxusného hotela v náručí hôr. Olívia sa stáva svedkom podivných udalostí, ktoré si spočiatku nevie nijako vysvetliť. Po niekoľkých situáciách, ktoré zažila, si napokon uvedomí, že v rovnakej alebo podobnej pozícii sa ocitli jej postavy z románov. Toto zistenie ju začína desiť. Netuší, kto ju tak nenávidí. Môže to byť naozaj hocikto. Žiarlivá Danica, či prízrak z minulosti, ktorý sa votrel do ich partie? A čo ak je to muž, ktorý tvrdí, že ju ľúbi? Alebo nebodaj najlepšia priateľka? Podozrenie padne aj na jej šéfa. No, čo ak je to všetko iba v jej hlave a písanie hrozivých príbehov jej je skôr na škodu? Nakoniec za ňou prichádza niekto, koho by pred svojimi dverami nikdy nečakala. Pomôže jej zistiť pravdu, alebo práve táto osoba ju dostane do život ohrozujúcej situácie? A vôbec, môže ešte niekomu veriť? 
(zdroj) 

Čítať knihy, ktoré sú pre mňa neznáme mi vôbec nerobí problém. Práve naopak. Baví ma spraviť si o nich svoju vlastnú mienku bez toho, aby som počula ostatné názory iných čitateľov. Pomsta prichádza potichu od slovenskej autorky Lucie Braunovej bol pre mňa výstrel naslepo. Vlastne som si ju vybrala najmä kvôli jej skvelej anotácii, ktorá mi sľubovala trošku hororu a strachu, spojeného so skvelým príbehom. O autorke a ani jej knihe som nikdy nepočula, no už od prvých strán som si uvedomila, že som znova siahla po úžasnom titule.
Hlavná postava Olívia má skvelý život. So svojím dlhoročným priateľom by si dokázala predstaviť celý svoj život, jej partii kamarátov sa skvelo darí a ešte je aj úspešnou spisovateľkou slávnych hororových kníh. Jej život by už ani nemohol byť lepší. No zrazu sa všetko pokazí. Jej najlepšia priateľka chce osláviť svoje narodeniny v luxusnom hoteli, niekde hlboko v slovenských lesoch, so všetkými Oliviinmi priateľmi. A práve toto rozhodnutie zapríčiní niečo,na čo nikdy nezabudnú. Vzťahy medzi nimi nie sú dokonalé a výlet, ktorý mal byť plný oddychu a zábavy sa rýchlo mení a dominujú v ňom samé hádky. A Olívii sa začnú diať podivné veci. Niekto sa ju snaží vystrašiť, poprípade aj zabiť. A robí to presne tak isto, ako postavy v jej vlastných hororoch. Jej vlastné knihy ju mučia a ona musí zistiť, kto sa ju takto snaží vystrašiť. A musí to spraviť čo najrýchlejšie...
zdroj
Ako som už vyššie spomínala, knihu som si vyberala najmä kvôli jej anotácii, ktoré vyzerala naozaj mrazivo a premyslene. A presne taká bola aj celá kniha. Už prvé jej stránky nepriamym spôsobom nadväzovali na tie posledné, minulosť hlavných i vedľajších postáv súvisela z ich budúcnosťou a každučký malý detail bol pre čitateľa dôležitý na to, aby rozlúštil autorkinu hádanku. A i keď som sa snažila najviac, ako som mohla, odhaliť toho pravého zločinca sa mi nepodarilo. A myslím si, že to bol aj autorkin zámer, keďže časti, ktoré nám dovolila vidieť boli napísané práve tak, aby nás nechali v pomykove a aby sme podozrievali tú nesprávnu osobu.
Postavy, s ktorými sa v Braunovej diele stretávame sú rôzne. Je ich veľa a každá z nich je odlišná. Niektoré Olíviu zbožňujú, iné ju chcú zabiť. A ich vzťah k Olívii nám autorka krásne ukázala v podobe viacerých pohľadov, v ktorých je kniha napísaná. A tým pádom v nás dokázala zanechať pocit nerozhodnosti, nakoľko za zverstvami, ktoré sa v knihe diali, mohla stáť každá jedna z nich. Pohľady sa v príbehu totižto striedajú práve tak, aby nás pomotali, ukázali ich vzťahy medzi sebou a nenechali nášmu mozgu odpočinúť. Psychické zmýšľanie postáv, ich dialógy a pocity boli neuveriteľné a naozaj som mala pocit, že čítam o skutočných ľuďoch, ktorí žijú a dýchajú. 
Olívia bola naozaj sympatické dievča so svojimi predstavami a nádejami, ktoré mi boli vcelku blízke. Túžila len po pravých priateľoch, svojej osudovej láske a po písaní, ktoré ju naplňovalo. A chcela, potrebovala, zabudnúť na svoju minulosť, ktorá ju naozaj ťažila. A keď sa jej začali diať všetky tie veci...vtedy som ju naozaj obdivovala. A viem, že je to len napísaná postava, no predsa. V knihách nie je nič napísané bezdôvodne. A myslím si, že autori o tom vedia svoje.
ODPORÚČANIE

Pomsta prichádza potichu je príbeh plný strachu, nečakaných zvratov a záveru, ktorý vás nenechá vydýchnuť. Obsahuje v sebe i prvky romantiky, odohráva sa v skvelom prostredí a nebudete sa vedieť od neho odtrhnúť až kým neodhalíte, čo všetko sa v živote hlavných postáv udialo. Ja som ho zvládla prečítať v priebehu dvoch dní a určite sa pustím i do ďalších autorkiných diel. A ak ste od Lucie Braunovej čítali niečo aj vy, určite mi dajte vedieť do komentárov  😉.  

HODNOTENIE:  4,5/5

⧫⧫⧫⧫⧫⧫

Knihu si môžete východne zakúpiť na webe vydavateľstva Elist.

Vydavateľstvo Elist





Zverejnenie komentára

0 Komentáre