Ivica Ďuricová- Cudzinec z papiera


Názov knihy: Cudzinec z papiera
Autor: Ivica Ďuricová
Vydavateľstvo: Adlervia Press, 2019
Počet strán: 228 
Žáner: ženský román
Anotácia: V jej byte žije muž, ktorého nikdy nestretla.
Úspešná finančníčka Liana sa po získaní lukratívnej ponuky rozhodne odísť do hlavného mesta a prenajať svoj byt na niekoľko dní v týždni podnájomníkovi. Keď sa ona po celom týždni vracia domov, on z bytu na víkend odchádza. Žijú na jednom mieste, ale nikdy sa nestretnú.
Keď však on poruší jedno z dohodnutých pravidiel, Liana mu napíše nahnevaný odkaz. Cudzí spolubývajúci jej odpíše. Farebné stickery sa po pár týždňoch zmenia na dlhé osobné listy a dvaja neznámi si začnú byť bližší, než by sa im obom páčilo. Prečo ich to cez listy k sebe tak ťahá? A aké tajomstvá skrýva ich minulosť?
Keď po roku príde čas odovzdať si kľúče, budú sa musieť konečne pozrieť jeden druhému do tváre a nájsť odpoveď na dôležitú otázku. Dá sa zamilovať do niekoho, koho ste nikdy nestretli? Alebo je to celé úplne inak?


   Niektoré knihy sú také výborné, že vás vtiahnu do deja už od prvej stránky. Začnete ich čítať opatrne, no po čase sa od nich neviete odtrhnúť a slová vnímate veľmi rýchlo, keďže vám vaša zvedavosť nedovolí prestať čítať. No a presne takou knihou bol pre mňa i Cudzinec z papiera. Na prvý pohľad malá a nenápadná knižka, ktorá vo vás však rozbúri prietrž emócií.
   Hlavná hrdinka Liana má za sebou tmavé obdobie života. Jej dlhoročný priateľ, ktorého milovala, ju nečakane opustil a i napriek tomu, že sa okolo nej točí veľa mužov, jej srdce je stále zadané. V práci sa jej však darí tak, ako málokomu a jej najlepšia priateľka ju podporuje a nenechá ju v štichu. Liana sa, bohužiaľ, musí odsťahovať z milovaného Trenčína do Bratislavy a jej byt je voľný. Preto sa Liana rozhodne, že ho začne počas jej neprítomnosti prenajímať cudzincovi. Ten jej však začne písať odkazy, ktoré prerastú v niečo viac. Zdieľať s niekým vaše tajomstvá a túžby nie je jednoduché a keď sa má po roku Liana stretnúť so svojím cudzincom z papiera, nie je jej všetko jedno...
   Čítať Cudzinca z papiera bolo pre mňa ako pohladenie na duši. Sama neviem prečo, no po celý čas som sa cítila pokojne, prežívala som životy všetkých postáv a zamilovávala som sa do mesta, v ktorom som bola, bohužiaľ, len párkrát. Asi za to mohol najmä autorkyn štýl písania a prerozprávania príbehu, ktorý bol proste dokonalý. Každá jedna vec, ktorú hlavná postava robila, i keď to bolo napríklad čítanie alebo sedenie na balkóne, bola opísaná tak, aby udržala vašu pozornosť. Aj malilinké časti príbehu ste si vychutnávali neuveriteľným spôsobom a nechceli ste, aby príbeh skončil, pretože sa vám vryl do srdiečka.
   Vo viacerých recenziách nájdete, že Cudzinec z papiera sa výrazne podobá na knihu Spolubývajúca od zahraničnej autorky. Ja som ich čítala obe a musím povedať, že Cudzinec z papiera bol oveľa lepšou verziou Spolubývajúcej, nakoľko bol zmyselný, mal svoje ponaučenia a dýchala z neho atmosféra Slovenska, našej domoviny. Z celej knihy som mala úžasný pocit, pretože ma niečo naučila, ukázala mi, čo je pravým zmyslom nášho života a na tých pár stránkach som si prečítala veci, ktoré som jednoznačne potrebovala počuť. 
   Dej knihy sa strieda na dvoch miestach, v Bratislave a Trenčíne, keďže hlavná hrdinka striedavo býva v dvoch mestách. A práve opis Trenčína bol taký čarovný, že ak tam niekedy pôjdem, už len s touto knihou. Všetky zákutia, kaviarne a uličky, ktoré som vďaka cudzincovi mohla navštíviť, ma uchvátili a ukázali mi časť nášho Slovenska. 
   Liana bola ako hlavná postava úžasná. Mala svoje chyby a určité problémy, no i tak zostávala samou sebou a snažila sa vyriešiť svoj život. Celkovo mi ako postava sadla a páčil sa mi jej zdravý pohľad na svet. No a všetky tie dopisy... myslím, že som sa zamilovala aj do druhej strany príbehu 😊😏.
   
ODPORÚČANIE:

Cudzinec z papiera je síce maličká knižka, no skrýva v sebe veľa. Určite vás zaujme svojím príbehom, skvelými postavami a myšlienkami, ktoré sa vám vryjú do srdiečka. Ja osobne som veľmi rada, že som si Cudzinca mohla prečítať a už sa teším na ďalšie autorkyne knihy, ktoré ma určite neminú. 

HODNOTENIE: 5/5 

Zverejnenie komentára

1 Komentáre

  1. Táto kniha spravila v knižnom svete veľké BUM! 😄 Joj, tiež som ju zaznamenala a toľká chvála ma na túto knihu aj nalákala, avšak som chcela vedieť, ktorá je lepšia - Spolubývajúca či práve Cudzinec z papiera. Nečítala som síce ani jednu, no z anotácie je cítiť obrovskú podobnosť. Teší ma, že slovenská verzia vyhrala, hádam si ju raz prečítam 🙂...

    OdpovedaťOdstrániť