Kristi Ann Hunter: Záhadná guvernantka (Sídlo Haven Manor I.)

Názov: Záhadná guvernantka (A Defence of Honor)

Séria: Sídlo Haven Manor, 1. diel
Autor: Kristi Ann Hunter 
Vydavateľstvo: i527.net, 2020
Žáner: historický román, ľúbostný román,
Anotácia: Kit sa po desiatich rokoch opäť ocitá v Londýne a v ohrození života narazí na lorda Whartona. Podarí sa Kit udržať tajomstvo a zároveň priazeň lorda Whartona?
Keď Katherine „Kit“ FitzGilbertová pred desiatimi rokmi opustila Londýn, zaprisahala sa, že už nikdy nevkročí na žiaden ples. No keď ju povinnosti týkajúce sa uzavretia istého obchodu privedú do Londýna a ona sa ocitá v ohrození života, počas úteku narazí nielen na oslnivú plesovú sieň, ale tiež na Grahama, lorda Whartona. To, čo sa spočiatku zdalo iba ako náhodné stretnutie, sa postupne stáva oveľa vážnejším, keď sa Graham vydá po stopách priateľovej zmiznutej sestry. Je presvedčený, že Kit vie o dievčati viac, než priznáva.
Po stretnutí s lordom Whartonom si Kit po prvýkrát v živote želá, aby všetko bolo inak, no nezáleží na tom, po čom túži. Už veľmi dávno zasvätila svoj život pomoci ženám, čo utekajú pred rovnakým opovrhnutím, ktoré aj ju vyhnalo z Londýna, a tiež výchove nevinných detí. Ocitá sa tak uprostred krížovej paľby. Na jednej strane by Grahamovi veľmi rada všetko vysvetlila, no zároveň nemôže riskovať, že odhalením pravdy by ublížila tým, ktorých miluje.

    Romány z obdobia 19steho storočia sú mojím obľúbeným druhom kníh, pretože v sebe nesú všetko, čo dobrá kniha potrebuje. Nádherný príbeh lásky, ktorá sa pomaly vyvíja, zaujímavé prostredie minulosti a úžasnú, poväčšine aj napínavú zápletku. Autorka Kristi Ann Hunterová mi bola doteraz neznáma a pri Záhadnej guvernantke ma zaujalo najmä to nádherné spracovanie knihy. No po tomto kolotočí emócií sa určite pustím i do jej ďalších kníh. 
    V knihách sú pre mňa najdôležitejšie postavy a vždy mi musia sadnúť, ak chcem, aby ma príbeh úplne vzal. A obaja hlavní hrdinovia boli napísaní perfektne. Graham bol veľmi milý muž, do ktorého by som sa zamilovala a aj Kit bola úžasne vykreslená. Autorka sa pohrala s jej emóciami a nesmierne som ocenila, že jej minulosť mala dopad na jej súčasné správanie. Taktiež som sympatizovala s tým, že na tú dobu sa správala veľmi samostatne a bola neskutočne odvážna. 



O minulosti som zistila jednu čudnú vec," ozvala sa napokon. Väčšinou si odmietame priznať to, čo nás najviac máta. To, čo sa snažíš pochovať čo najhlbšie, ťa dokáže najviac zraniť."
str.173



    Láska medzi hlavými postavami bola nádherne vykreslená a dokonca som cítila motýliky i ja. Častokrát to v historických románoch vyzerá tak, že hlavní hrdinovia sa k sebe správajú inak, ako sme zvyknutí v našom storočí, a to dodáva ľúbostným častiam kníh isté čaro. 
Oveľa dôležitejšie však bolo posolstvo, ktoré sa autorka snažila ukázať. V dnešnej dobe je narodenie sa do nemanželskej rodiny bežne brané, no v minulosti to tak nebolo. Tieto deti i ich matky boli "vydedencami spoločnosti" a hlavná hrdinka príbehu sa ich snažila veľmi pekným spôsobom zachrániť. Nikdy som ani len netušila, že takéto to bolo, ak sa vám narodilo nemanželské dieťa alebo ak ste ním boli. V tomto ohľade mi kniha otvorila oči a všetky tie maličké deti, ktoré Kit zachránila, knihe pridávali na atmosfére. 
    Prvý diel série Haven Manor ma veľmi prekvapil, keďže nemal žiadnu chybu. Čítal sa výborne a zamilovala som si celý jeho odkaz i zápletku. Určite knihu odporúčam i pre tých, ktorí milujú ľúbostné romány, ale aj pre tých, ktorí si chcú prečítať niečo napínavé. 


HODNOTENIE: 5/5

recenzia musí obsahovať text: Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com. Knihu si môžete zakúpiť TU.


Zverejnenie komentára

0 Komentáre