Lenka Kyselicová- Dievča z titulky


Názov: Dievča z titulky
Autor: Lenka Kyselicová
Počet strán: 376
Vydavateľstvo: Motýľ, 2018
Žáner: ženský román

 Serafina, talianská aristokratka, presne vie, čo by ju v živote bavilo najviac. Chce sa stať lekárkou a uniknúť paparazzom, ktorí na ňu striehnu práve kvôli jej aristokratickému pôvodu. Práve preto vo svojich devätnástich rokoch uteká do USA, práve kvôli štúdiu jej milovanej medicíny, kde stretáva dvoch priateľov, Sebastiana a Bena. Spolu s nimi začína hrať v kapele, žije svoj život naplno a snaží sa nájsť svoj životný smer.
(pôvodnú anotáciu nájdeš TU)

⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫ 

zdroj
   Knihu Dievča z titulky som zaregistrovala pred pár mesiacmi, keď som si prečítala jednu naozaj zaujímavú a pozitívnu recenziu, ktorá ma presvedčila o tom, že stojí za môj čas. Z tohoto prostého dôvodu som sa tešila na čítanie a musím povedať, že som ostala veľmi milo prekvapená, keďže ma kniha dokázala vytrhnúť z tej našej známej čitateľskej krízy a vôbec to nebola plytká romanca, s nezaujímavou zápletkou.
   Podľa anotácie totižto väčšina ľudí čaká, že ide o tínedžerský román, no v skutočnosti je opak pravdou, keďže autorka v svojom diele opisuje až trinásť rokov Serafininho života. A práve toto dlhé časové obdobie dokázala autorka napísať bravúrne. 
   Po prológu sa ocitáme v tele Serafiny a sledujeme jej cestu z Talianska do Ameriky. Vidíme, ako nadväzuje nové priateľstvá, ako si hľadá nových priateľov a zoznamuje sa s hudobnou skupinou Lillies for Lottie, z ktorou bude neskôr aj koncertovať. Zároveň ju však aj sledujeme pri vstupe do dospelosti a pri veľkej časti jej života. Pri nájdení jej prvej lásky, pri stratení najdrahšieho človeka a pri jej boji s médiami a tlačou. A i napriek tomu, že kniha sa odohráva v takom obrovskom časovom období, je veľmi príjemne spracovaná, keďže je doplnená rôznymi útržkami z novín, rozhovormi alebo športovými komentármi. A aj táto skutočnosť zaručila to, že príbeh sa zaobišiel bez hluchých, nudných miest a nepotrebných opisov. 
   Hlavné i vedľajšie postavy... všetky mi prirástli k srdcu. Smiala som sa s nimi, smútila som s nimi, proste som s nimi žila, i keď len počas určitého obdobia. Osobne som zbožňovala Avu, ktorá bola pre mňa také slniečko, obzvlášťnujúce celý príbeh. Získali si ma, presne tak isto ako samotná autorka. Napísať príbeh, ktorý ma vytrhne z obdobia nečítania vždy stojí za to a veľmi dlho na neho spomínam, pretože si ma vždy získa. 
   Jediným negatívom, ktoré tam moja prehnane romantická dušička našla, bolo príliš veľa zásnub a následných zrušení zásnub. Je to taká kozmetická chybička, ktorú akonáhle keď si všimnete, už ju neviete prehliadnuť. Teda aspoň u mňa😂😂😂.
    
Odporúčanie
  Kniha, ktorá je ako stvorená na leto. Určite ju odporúčam čitateľom, ktorí si radi prečítajú niečo romantické, čo má však i nejakú pointu. Autorka zvládla napísať dlhý časový úsek bravúrne, postavy rozvinula a nechala ich sa vyvíjať presne tak, ako by to v takomto románe malo vyzerať. Myslím si, že príbeh zaujme i mladšie čitateľky, no určite patrí i do žánru pre ženy, keďže naša hlavná postava rastie skoro ako s nami. Samozrejme, ak knihu neprečítate za dva dni. 😉

Hodnotenie: 4,5/5

     
    

Zverejnenie komentára

0 Komentáre