Rachel Lippincott, Mikki Daughtry, Tobias Laconis: Na pár krokov/minirecenzia

O KNIHE:
Názov knihy: Na pár krokov (Five Feet Apart)
Autor: Rachel Lippincott, Mikki Daughtry, Tobias Laconis
Vydavateľstvo: Ikar, 2019
Žáner: young adult
Anotácia: Stella Grantová trpí cystickou fibrózou a polovicu života prežila v nemocnici. Zákerná choroba jej odmalička diktuje každý krok. Ak nechce ohroziť šancu na transplantáciu pľúc, musí sa strániť každého kontaktu s možným nositeľom infekcie. Stella si potrpí na disciplínu a obmedzenia súvisiace s liečbou do bodky dodržiava. Dva metre od seba. Tak znie zlaté pravidlo každého pacienta s touto diagnózou. Bez výnimky.
Will Newman, naopak, na liečbu kašle. O týždeň má osemnásť a potom zbohom, nemocnica. Will je presne typ, od ktorého sa má Stella držať čo najďalej. Ak by ju nakazil baktériou, ktorá jeho už o šancu na predĺženie života pripravila, Stellu by čakal rovnaký údel.Lenže čím viac sa zbližujú, tým je pre nich dvojmetrový odstup väčším trestom. Pľúca si chránia, no srdce trpí. Čo keby si ukradli aspoň kúsok slobody, o ktorú ich choroba pripravila, a skrátili bezpečnú vzdialenosť o jediný krok?

MINIRECENZIA:
Film Five Feet Apart som videla po prvýkrát minulé leto a okamžite ma príbeh o Stele a Willovi pohltil. Dal mi nádej a ukázal mi jednu z najdôležitejších hodnôt života, potvrdil, že žiť sa dá aj s chorobou a každý je strojcom svojho vlastného šťastia. Po jeho pozretí som sa trochu bála prečítať si knihu, no som rada, že som jej nakoniec dala šancu. Nebola síce lepšia ako film, no mohla som si vďaka nej znova pripomenúť tento neobyčajný príbeh dvoch mladých ľudí.
Už od samého začiatku som sa od knihy nevedela odtrhnúť a mala som pocit, že hlavné postavy poznám odjakživa. Dej bol svižný a chytľavý, okamžite ste boli zainteresovaní v osudoch hlavných postáv. Stella ako hlavná hrdinka bola výborná, inteligentná a mala svetu čo povedať. Jej každodenný boj s chorobou ukázal, že všetci dokážeme byť silní a život sa dá žiť naplno za každých okolností.
Dôvod, prečo sa mi kniha páčila menej ako film bol ten, že autori písali až príliš jednoducho a tým pádom som nevedela knihu precítiť. Neviem či to bolo prekladom alebo tým, že na nej pracovali viacerí autori, no miestami mi chýbali väčšie opisy a podrobenejšie opísané emócie. 

HODNOTENIE: 4/5

Zverejnenie komentára

1 Komentáre

  1. Tak na túto knihu sa veľmi teším...už dlho...pretože už dlho ma čaká na poličke 🙈😅. Dokonca aj mamina ju prečítala a ja ešte nie (inak sa jej rovnako páčila)...tento rok sa hádam do knihy pustím aj ja a som zvedavá aj na film 😊.

    OdpovedaťOdstrániť