Tove Alsterdal- Zapomenutí mrtví

Názov knihy: Zapomenutí mrtví 
Autor: Tove Alsterdal
Vydavateľstvo: Motto, 2018
Žáner: triler
Anotácia: Ally žije v New Yorku a marně se snaží kontaktovat svého manžela, investigativního novináře. Měl by být v Paříži a sbírat materiál pro svou reportáž o obchodu s lidmi a novodobém otroctví. Když se s ním ale nemůže delší dobu spojit, začne mít o něj strach a vydá se po jeho stopách. Její pátrání se však brzy zvrhne v boj o vlastní život a zavede ji do nejtemnější části evropského podsvětí, dokonce i do Prahy.

   Mrazivé žánre kníh, akými sú napríklad detektívky, trilery alebo krimi romány, nikdy nepatrili medzi žánre, ktoré ma bavili a bežne som ich čítala. Za poslednú dobu som sa však dostala i k tejto literatúre a čoraz viac si užívam i čítanie takýchto kníh. Ba čo viac, konečne som pochopila, prečo ich čitatelia milujú. Triler Zapomenutí mrtví som vyhrala v nejakej súťaži, a keď som sa konečne doň začítala, zostala som príjemne prekvapená.
   Príbeh opisuje život mladej ženy Ally, ktorej manžel pracuje ako investigatívny novinár. Kvôli článku, na ktorom pracuje, sa rozhodol vycestovať do Paríža a zistiť čo najviac informácii o obchodu s ľuďmi, sexuálnom zneužívaní a novodobom otroctve. Z neznámych príčin sa však Patrick neozýva, a tak sa rozrušená Ally vyberie za ním do Paríža. Tu sa snaží zistiť, čo sa v skutočnosti stalo a dokonca sa ocitá aj v ohrození života. 
A pak jsem si pomyslela, že to v jeho řeči musí znamenat něco úplně jiného. Víte, co to znamená? Strašně jsem si nad tím lámala hlavu. Myslim, že z něčeho takového se člověk nikdy nevzpamatuje. Život už nikdy nebude stejný. Haló? Jste tam ještě? Je to on? Ten, koho znáte?" str. 225
   Obrovský plus a výhoda knihy je v tom, že autorka píše neuveriteľne pútavo a celý svoj príbeh má premyslený od a až po z. Súvislosti sa spájajú, dávajú zmysel a každá kapitola sa končí niečím zvláštnym, čo vás núti knihu čítať ďalej. Jednoznačne sa dostaví i moment prekvapenia, ktorých je v knihe požehnane a v určitej časti mi dokonca vyhŕkli slzy. Cítila som sa ako na kolotoči emócií, ktoré boli sprevádzané výbornou zápletkou a perfektným spracovaním. 
   Nechcem vám prezrádzať o knihe a jej deji niečo viac, pretože si myslím, že si ju celú vychutnáte, ak do nej pôjdete s tým, že viete len základy z anotácie. Ja som do toho tak šla a naozaj som sa od knihy nevedela odtrhnúť a chcela som zistiť viac, viac a viac. Jediná vec, ktorá ma počas čítania trochu miatla bol neuveriteľný počet postáv a prepojenie všetkých dejových liniek i pohľadov. I keď je hlavná postava len jedna, príbeh sledujeme z viacerých pohľadov. Či už sú to napríklad obete alebo ľudia, ktorí do príbehu nezapadajú a len sa nám snažia niečo sprostredkovať. 
   Mám taký pocit, že Zapomenutí mrtví sú prvým poriadnym trilerom, aký som kedy vzala do rúk a hrozne si ma získal. Dokonca ma nalákal i na ďalšie knihy z tohoto žánru a už sa mi nejaké kopia na poličke. Čiže pokiaľ máte chuť na nejaký tajomný triler, bežte kľudne aj do tohto. 


ODPORÚČANIE

Kniha Zapomenutí mrtví ma prekvapila v tom najpozitívnejšom slovazmysle. Veľmi ma zaujal spôsob, akým autorka knihu písala a taktiež príbeh, ktorý nám ukázala. Osud investigatívneho novinára, ktorý sa snaží odhaliť to zlo na našej zemi si ma chytil za srdce a celkovo ma celá kniha neskutočne bavila. Jediné negatívum bolo to, že som si až tak neobľúbila hlavnú hrdinku a miestami sa na mňa v knihe objavovalo až príliš mnoho postáv. I tak si však myslím, že kniha zaujme a vrelo ju odporúčam.

HODNOTENIE: 4/5

Zverejnenie komentára

2 Komentáre

  1. Tento žáner tiež nepatril k tým, ktoré som bežne čítala, no teraz ich s veľkou radosťou vyhľadávam! Takže ďakujem za úžasný tip, už je na zozname! :D Maj sa krásne♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že ťa knižka zaujala... snáď sa ti bude tiež páčiť tak ako aj mne :).

      Odstrániť