Kristi Ann Hunter: Odvážna dáma (Sídlo Haven Manor II.)

O KNIHE:
Názov knihy: Odvážna dáma
Autor: Kristi Ann Hunter
Séria: Sídlo Haven Manor, 2. diel
Vydavateľstvo: i527.net
Žáner: historický román
Anotácia: Daphne Blakemoorová si posledných dvanásť rokov spokojne nažívala v ústraní vo svojom vlastnom svete. Mala všetko, čo potrebovala – svojich blízkych, ktorých nadovšetko milovala, skutočný domov a čas, keď sa mohla oddávať snívaniu s otvorenými očami. Jedného dňa však panstvo, kde pracuje ako gazdiná, zdedí nový markíz. Ten je nepopierateľne spojený s jej minulosťou a všetko, čo má, je odrazu v ohrození.
William, markíz z Chemsfordu, má v živote jediný cieľ: byť pravým opakom svojho otca. Predstava nového života v upokojujúcom tichu a ústraní malebného vidieka sa mu javí ako skvelý nápad... až kým mu jeho nová gazdiná neobráti život hore nohami.

MôJ NÁZOR:

Po dočítaní prvej knihy v sérii Sídlo Haven Manor som okamžite vedela, že nutne potrebujem ďalší diel. Kniha ma totižto uchvátila a preto boli moje očakávania z Odvážnej dámy obrovské. Keď som zistila, že kniha bude o Daphne a zistíme o tejto úžasnej žene niečo viac, bola som úprimne nadšená. Nakoniec bola Odvážna dáma ešte lepšia ako predošlá kniha zo série a nedokázala som sa od nej odtrhnúť, až pokým som sa nedostala na jej poslednú stranu.
Tam, kde sme spolu s predošlou hlavnou hrdinkou skončili aj začíname. Sídlo Haven Manor bolo predané novému majiteľovi, Kit sa vydala a Daphne má za úlohu udržať predošlú funkciu sídla v tajnosti. Nikto sa nesmie dozvedieť, čo sa v dome dialo a všetci bývalí obyvatelia sídla musia spolupracovať. Nový majiteľ William však tuší, že v jeho vlastnom dome niečo nie je s kostolným poriadkom. Nová gazdiná Daphne sa správa zvláštne a celé sídlo vôbec nevyzerá, že by bolo všetky tie roky opustené. Odvážna dáma je o priateľstve, láske, oddanosti a v nájdení samého seba.


Ale ja som veľmi pochybila."
A kto neurobil chybu? Niektorí len majú to šťastie, že svoje chyby vedia zakrývať lepšie ako ostatní."
str. 321



Zo samotných postáv som bola nadšená asi najviac, pretože už veľmi dlho som sa nevedela takto s niekým stotožniť. Dapne bola výborná. Vedela som sa vďaka nej zasmiať, byť v strese a precítiť to množstvo emócií, ktoré ňou lomcovali. Keďže sme v príbehu už dlhšie a postavy sme poznali z predošlej knihy, vedela som lepšie precítiť všetko, čo sa dialo. William bol typ hrdinu, ktorého by som v reálnom svete zbožňovala a v knihe to bolo podobne. Bavil ma jeho poznámky a vďaka jeho osobnosti som sa na knihe zabávala ešte viac.
I keď sa jedná o príbeh z 19.teho storočia, dej je akčný a stále ste v strehu. Romantická linka v knihe je nádherná, precítená. Dovolím si povedať, že jedna z najkrajších, o akých som kedy čítala. Vzťah medzi Daphne a Williamom bol jemný, pomaly sa vyvíjajúci a ich vzájomná náklonnosť dávala úplný zmysel. Taktiež som veľmi ocenila, že autorka pridala do Odvážnej dámy prvky sebapoznania a ukázala nám, ako sa človek neustále mení a že nie vždy sa cítime úplne sami sebou. Tento vnútorný boj hlavnej hrdinky ju robil ešte reálnejšiu. 
Nakoniec môžem len potvrdiť, že tieto knihy majú zmysel a obe ma niečo naučili. Postavy, dej, vzťahy medzi nimi a atmosféra minulosti si získali moju plnú pozornosť a nepochybujem, že tretia kniha v sérii vo mne zanechá podobné pocity.

HODNOTENIE: 5/5

Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com. Knihu si môžete zakúpiť tuhttps://www.storpic.com#KdeDobroVitazi


Zverejnenie komentára

0 Komentáre