Julie Klassen- Slúžka z Fairbourne hall

Názov knihy: Slúžka z Fairbourne hall
Originálny názov: The Maid of Fairbourne hall
Autor: Julie Klassen
Vydavateľstvo: i527.net
Rok vydania: 2014
Počet strán: 480
Žáner: historický román

Anotácia: V snahe uniknúť pred sobášom s bezcharakterným mužom sa Margaret Macyová prezlečie za slúžku a uteká z Londýna. Ak sa jej do najbližších narodenín podarí ostať slobodnou, získa dedičstvo a s ním aj sladkú nezávislosť. Nikdy však neplánovala naozaj pracovať ako slúžka. A rozhodne nie v dome Nathaniela a Lewisa Upchurchovcov – obaja kedysi boli jej ctiteľmi. Margaret zápasí so svojou prvou skutočnou prácou v živote a usiluje sa udržať svoju totožnosť v tajnosti, najmä keď vznikne podozrenie a zvedavé oči zavítajú do Fairbourne Hall. Vyhne sa pasci, ktorá ju má vylákať z úkrytu?
 
 
 V poslednej dobe som si veľmi obľúbila historické romány, a práve preto som siahla po tejto knihe. Veľa som od nej neočakávala, no zostala som veľmi prekvapená, keď som ju nedokázala pustiť z ruky. 
   Margaret Macyová je bohaté a krásne dievča. Nemá núdzu o nápadníkov a žije zdanlivo šťastným životom, až pokým si jej matka nevezme za manžela Sterlinga Bentona. Sterling je veľmi chamtivý muž, a keď sa dozvie, že Margaret má zdediť väčšiu sumu peňazí, zasnúbi ju s jeho synovcom Markusom.  Margaret sa rozhodne újsť a s pomocou jej slúžky sa jej to aj podarí. V Londýne sa zamestnáva ako slúžka, no to ešte netuší, že má slúžiť v dome , kde bývajú Nathaniel a Lewis Uprchurchovci. A keďže prednedávnom pyšná Margaret Nathaniela odmietla, jej pobyt na tomto mieste bude oveľa ťažší, ako si myslela. 
    Autorka dokonale vykreslila realitu 19. storočia, najmä z pohľadu služobníctva. Čitateľ sa spolu s Margaret zoznamuje s každodennými povinnosťami slúžok a neraz krúti hlavou nad krutými pravidlami, ktorými sa museli riadiť.Vždy sa otočiť hlavou k stene, keď prechádzal pán okolo, vstávať už pomaly o štvrtej ráno, každý deň vyčistiť všetky izby, vylievať nočníky... No, po krátkej dobe sa mi zo všetkých tých povinností krútila hlava a obdivovala som Margaret za jej usilovnosť. 
   Čo sa týkalo samotnej Margaret, bolo až neuveriteľné , ako sa v priebehu knihy menila a vyvíjala jej osobnosť. Z pyšného a panovačného dievčaťa sa stávala láskavá a vyspelá žena, ktorá každým dňom bojovala o svoje prežitie. 
   Mužský hrdina (nechcem písať, ktorý, aby som vám nepokazila zážitok z čítania) tiež nebol dobrák od kosti, no bol tak realisticky vykreslený, až ste ho i napriek jeho vadám milovali. Nikto nebol len ten dobrý, nikto nebol len ten zlý. Každá jedna postava mala svoj charakter a svoje dobré i zlé stránky, a to sa mi na knihe strašne páčilo. Celkovo som celej knižke nemala čo vytknúť a určite si prečítam i ďalšie romány od tejto autorky, pretože jej štýl písania je proste úžasný. 
Hodnotenie: 5/5
 

  odkaz na druhý obrázok: https://www.nancythorne.com/blog/category/a-ladys-companion-in-the-19th-century

Zverejnenie komentára

0 Komentáre