Jenny Hanová- Všetkým chalanom, ktorých som milovala (diel 1.)

Názov knihy: Všetkým chalanom. ktorých som milovala (To all the boys I loved before)
Autor: Jenny Han
Názov série: Všetkým chalanom, ktorých som milovala
Diel: 1.
Rok vydania: 2017
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 312
Žáner: YA contemporary
Anotácia: Ľúbostné listy majú mnoho podôb. Lara Jean síce žiaden nedostala, ale pár ich už napísala – na rozlúčku. Svoje city pred chalanmi vždy tajila, a keď sa chcela zamilovanosti konečne zbaviť, napísala list o tom, ako sa cíti. Starostlivo ho zapečatila a ukryla do škatuľky pod posteľou. Jedného dňa však listy zmiznú a Lara Jean zistí, že ich niekto rozposlal. Zrazu musí čeliť všetkým pocitom, ktoré pred svetom – a hlavne pred adresátmi listov – starostlivo schovávala! Pôvabný príbeh o prvých láskach, priateľstvách a ľúbostných listoch. 
      Myslím, že nie je potrebné rozoberať, prečo som si knihu prečítala. Asi rok som videla samé chvály, či už od zahraničných booktuberov alebo tých česko/slovenských a ku koncu roka 2018 som sa rozhodla, že si sériu prečítam aj ja.
      Lara Jean je ako každé iné dievča (alebo väčšina dievčat). Je schopná sa zamilovať, do každého chlapca, ktorý jej skríži cestu. No namiesto toho, aby v sebe pocity dusila, píše listy, ktoré však nikdy neodošle. Lenže jedného dňa niekto všetkých päť listov odošle a Lara Jean sa musí s odhalením jej pocitov vysporiadať. Lenže do hry vstupujú aj chlapci, ktorí listy dostali a to celú situáciu celkom dosť zamotá.
      Keďže som veľmi pozitívny človek, začnem s vecami, ktoré sa mi na knihe nepáčili. V prvom rade som mala problém s Petrom. Peter patrí medzi chalanov, ktorý dostali do rúk Larine listy. Je pravda, že to môžete považovať tak trochu za spoiler, ale bez niektorých spoilerov by som túto recenziu nemohla napísať. Peter mi neprišiel vôbec sympatický a fakt sa mi nepáčil. Väčšina ľudí sú z neho nadšený, no mne nejako neučaroval. Nezdal sa mi zaujímavý a dosť mi vadili niektoré jeho poznámky. Neskôr som si na neho zvykla, no nie je to typ chalana, ktorého by som si ja vybrala. To, že sa mi nepáčil asi nie je pre vás úplne neobyčajné, no takáto vec sa mi ešte nestala a to som prečítala dosť kníh. Niečo ako menší nepotvrdený spoiler (ak ho chcete vidieť, zvýraznite modré riadky): Väčšinou sa mi páčia chalani, ktorých si autorka vyberie, že s nimi hlavná postava na konci skončí. Vlastne vždy sa mi páčia tí chalani, ktorých autorky chcú, aby sa mi páčili... Nedáva to zmysel, ja viem, ale inak sa to nedá popísať (aspoň ja to nedokážem). Samozrejme, neviem či Lara Jean skončí s Petrom, lebo som čítala len prvý diel, ale mám takého tušáka, že on je ten "vyvolený".  
     Teraz je čas, aby sme rozobrali Josha, ďalšieho chalana, ktorý v príbehu hral svoju rolu. Čo sa týkalo jeho, s ním som nemala nejaké zásadné problémy. Bol to super, v pohode chalan, ktorý mohol byť skvelým kamarátom. Lenže akonáhle sa listy dostali do sveta, autorka zničila celé kamarátstvo medzi ním a Larou Jean, čo bolo fakt podlé. Prvé kapitoly ma bavili, pretože tam bolo to kamarátstvo, ktoré autori YA kníh niekedy dosť podceňujú. Nejdem to už ďalej rozoberať, pretože by som musela znova spoilerovať. Z chalanov sa mi proste najviac páčil Lukas, ktorý mal v celej knihe asi len tri scénky, ale aj tak som ho mala strašne rada a dúfam, že v ďalšej knihe dostane viac priestoru. 

Lucas na mňa kývol prstom, aby som podišla bližšie. 
"Hádka nie je ničo dobré, Lara Jean," zašepkal. "Znamená to, že človeku na tom druhom ešte vždy záleží."
str. 168 
 
      Myslím, že negativity bolo dosť, takže sa presúvam na pozitíva. Nápad s listami a štýl písania autorky bol fakt dosť dobrý. Príbeh mal zápletku aj zvrat a bol premyslený. Aj keď som mala s niektorými vecami problém, nemôžem povedať, že by kniha bola zlá. Celý príbeh bol sladký a zaujímavý a napriek niektorým výhradám, ktoré som mala voči prvému dielu sa celkom teším na druhý. Kniha je podľa mňa skôr určená pre dievčatá vo veku 12-14. Hlavná postava má síce šestnásť, ale myslím, že šestnásťročné dievčatá až tak nenadchne. Možno sa mýlim, pretože celá táto recenzia je len z môjho uhla pohľadu, ale určite ju skúste prečítať. Ak ste knihu/celú trilógiu už čítali, dajte mi vedieť do komentárov vaše pocity. Dosť ma zaujíma váš názor na knihu, pretože ja nepatrím medzi jej verných fanúšikov a niekedy sa  za to cítim dosť zle. Hlavne preto, že ju každý vychvaľoval, a potom prídem ja s nie úplne pozitívnou recenziou. Takže majte sa krásne a ahojte :).

Hodnotenie: 3/5 

Zverejnenie komentára

0 Komentáre