Stephanie Garberová- Caraval (diel 1.)

Názov knihy: Caraval
Autor: Stephanie Garber
Názov série: Caraval
Diel: 1.
Vydavateľstvo: Egmont sk
Rok vydania: 2017
Počet strán: 432
Žáner:  YA, fantasy


Anotácia: Ak ste o Caravale počuli čokoľvek, nevyrovná sa to skutočnosti. Je to viac ako hra. Je to mágia! Scarlett ho chcela vždy zažiť a tento rok konečne dostala pozvánku. Lenže vzápätí jej sestru Tellu unesie tajomný režisér celého predstavenia. Niet sa čoho báť, Caraval je predsa iba ilúzia... Ale čo ak nie? Nech už je to akokoľvek, Scarlett ním musí prejsť aj so zlomeným srdcom a nájsť sestru, kým sa spustí nebezpečný dominový efekt následkov a navždy ju stratí.
     
     Myslím si, že ste už o knihe menom Caraval istotne počuli. Minulý rok totižto bola úplne všade, a práve to ma odrádzalo od jej prečítania. Takáto vec sa mi stáva pomerne často. Ak vidím knihy, ktoré sú doslova všade, mám pocit, ako keby som o nich už všetko vedela a vôbec nemám chuť si ich prečítať. Tento týždeň som ju však našla v našej knižnici a rozhodla som sa jej dať šancu (čo bol, mimochodom, výborný nápad).
      V živote som nečítala originálnejšiu knihu. To sú naozaj dosť silné slová, ale v mojom prípade pravdivé. Svet, v ktorom sa pri čítaní ocitnete je neuveriteľný. Caraval je krásny, no zároveň krutý a nikdy neviete, čo je pravda, a čo je len trik. Autorka využila obrovskú predstavivosť a ukázala nám tak čarovný svet, ktorý sa prelína s tým naozajstným. Caraval hýril farbami, všade sa nachádzali zvláštne postavy a bol neuveriteľne magický.

"Každému človeku sa môže splniť jedno, inak nesplniteľné prianie, ak to chce viac ako čokoľvek iné a podarí sa mu nájsť trošku mágie, ktorá pomôže."
, str. 351

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt scarlett and julian     Hlavná postava Scarlett nemá ľahký život.  Žije so svojou sestrou, ktorú nadovšetko miluje. No potom je tu jej otec, ktorý je jedným slovom tyran. Svoje dcéry trestá, bije a ich životy sú plné strachu a neistoty. No potom Scarlett príde pozvánka od maestra Legendu, ktorému píše už sedem rokov s tou istou žiadosťou- pozvánkou na jeho úžasné magické predstavenie. Scarlett spolu so svojou sestrou a chlapcom, ktorý sa zjavil odnikiaľ, uteká za splnením svojho sna, no to ešte netuší, že bude musieť prejsť krutým svetom, ktorý je tak odlišný a pritom tak podobný tomu, v ktorom sama žije.
     Čo sa týkalo postáv, mužské ma bavili oveľa viac ako tie ženské. Hlavná hrdinka sa podľa mňa správala primerane k situácii, v ktorej sa ocitla. Uniesli jej sestru a ona ju musela nájsť v priebehu pár dní, no čitateľa nebaví sledovať celý čas jej lamentovanie, ktoré je síce opodstatnené, no trošilinku otravné. Úprimne, na celej knižke mi vadilo len to, že Scarlett sa nevedela uvoľniť a trošičku sa baviť. Pravdepodobne to bude kvôli mojej povahe, ktorá je úplne odlišná ako tá jej. Napriek tomu, že v inej knihe by som strhla za túto vec bod, tu som to proste nedokázala, pretože čo Scarlett pokazila, to Julian opravil. Proste ho milujem a jeho existencia v tejto knihe ju čiastočne urobila takou dobrou, za akú ju považujem. 
    Kniha Caraval je úžasná. Plná napätia, mágie, lásky, či už tej sesterskej, ktorá je naozaj nádherne vykreslená, alebo tej medzi mužom a ženou. Autorka píše neskutočne pútavo a obrovským plusom celej knihy je to, že sa nemáte kedy nudiť. Neustále sa niečo deje a stránky vám len odbúdajú a odbúdajú. Ja som si túto knihu neskutočne užila, a ak ste ju ešte nečítali, určite to skúste. 

Hodnotenie: 5/5

odkaz na obrázok: http://caraval.wikia.com/wiki/File:Scarlett_by_Gina,_Dark_And_Beautiful_Art.png      

Zverejnenie komentára

0 Komentáre