Tillie Cole- Tisíc chlapčenských bozkov

Názov knihy: Tisíc chlapčenských bozkov
Originálny názor: A tousand boy kisses
Autor: Tillie Cole
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania:  2017
Počet strán: 328  
Žáner: YA contemporary

Anotácia: Rune pochádza z Nórska. Má päť rokov a nepáči sa mu, že sa musí s rodičmi presťahovať do Ameriky, kde jeho otec dostal prácu. Po príchode sa však zoznámi s rovesníčkou Poppy a jeho život je hneď ružovejší. Rodí sa medzi nimi hlboká náklonnosť, každú voľnú chvíľu trávia spolu, je z nich nerozlučná dvojica. Poppy však nadovšetko miluje aj svoju babku, ktorá jej pred odchodom na večnosť daruje obyčajný zaváraninový pohár plný papierových srdiečok. Má si na ne zaznamenať tisíc najkrajších bozkov, ktoré raz v živote dostane.

Prejde desať rokov a Rune sa s rodičmi – zasa nerád – vracia do Osla. S Poppy si sľúbia, že budú každý deň v kontakte. Ona sa však zakrátko odmlčí a záhadne kamsi zmizne. Neodpovedá na maily, nedvíha telefón. Čo sa stalo? Oklamala ho? Našla si niekoho iného? Veď sa predsa mali radi! Rune zatrpkne a zanevrie na celý svet. A keď po čase opäť prichádza do Ameriky, dozvedá sa pravdu. Tá sa mu však páčiť nebude... 


    
   Asi som mala priveľké očakávania. Táto veta mi blúdila mysľou počas celého čítania tejto knihy. Totižto som si myslela, že ma kniha bude veľmi baviť, nakoľko som počúvala samé chváli, ale opak bol pravdou.
   Hlavným dôvodom, prečo sa mi táto kniha nepáčila bolo to, ako hlavné postavy vnímali lásku. Pre nich to znamenalo byť stále spolu, nemať iných priateľov, nebyť so svojou rodinou...V skratke, byť celý život len s tou istou osobou. Životy hlavných postáv sa napájali na seba a jeden nedokázal byť bez toho druhého. Lenže takto tá veľkolepá láska, ktorú autorka opisuje nefunguje. Nemôže sa celý váš život odvíjať od životu toho druhého. Predsa život nie je len od závislosti na inej osobe a láska tobôž nie. Za prvé to vôbec nie je zdravé, za druhé, málokedy reálne. A tohto sa týkala celá prvá polovica knihy. Poppy a Rune sa veľmi ľúbili, stále sa bozkávali a boli najšťastnejší deväťročný párik na svete. Toto "šťastné" obdobie trvá až do ich pätnástich rokov, kedy sa musí Rune odsťahovať a tam začína tragický spád deja. 
   Autorka sa v nás snaží vzbudiť smutné emócie.  Každá druhá kapitola nás má dojať, poprípade rozplakať. Tieto časti mi prišli strašne silené a nezanechali vo mne žiadnu emóciu. A presne kvôli týmto častiam som odložila knihu späť na policu. (No i napriek tomu viem presne, ako sa skončí. Proste mix Greena, Rowellovej, a všetkých YA contemporary kníh. Koniec- viete aký, dej- tiež viete aký).
   Okrem tohoto všetkého mi neskutočne vadil Rune, jeden agresívny a vulgárny chalan, ktorý si akože mal získať moje srdce.  
Zhrnutie: Kniha mi prišla veľmi nereálna. Jedna z mála originálnych častí bola tá, kde  Poppyna babka daruje svojej vnučke pohár plný papierových sŕdc, lenže táto časť bola tiež trošičku pokazená tým, ako ju autorka podala. Od toho dňa sa Poppy totižto naháňala za bozkami, ktoré ju mali spasiť, pritom mala len osem rokov a podstata lásky bola nepochopená. Jediná pozitívna vec na tejto knihe je autorkin štýl písania. Píše veľmi pútavo a stránky sa vám len míňajú pod rukami. Každopádne ma príbeh vôbec nezaujal a keďže som knihu ani nedočítala, musím jej dať veľmi nízke hodnotenie. 

Hodnotenie: 1/5
To, že sa mne kniha nepáčila vôbec neznamená, že je zlá. Len mi nesadla a nepochopila som jej podstatu. Určite ju skúste a vaše skúsenosti s touto knihou mi môžete napísať do komentárov. 

Zverejnenie komentára

0 Komentáre