Cassandra Clare- Mechanický anjel (diel 1.)


Názov knihy: Mechanický anjel
Orig. názov: Clockwork angel 
Autor: Cassandra Clare
Názov série: Pekelné stroje
Diel: 1.
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2013
Žáner: YA, fantasy  


Anotácia: Šestnásťročná Tessa Grayová sa vydáva na dlhú zaoceánsku plavbu, aby vo viktoriánskom Anglicku našla brata. V Londýne plnom upírov, bosorákov a iných nadprirodzených bytostí, ju čaká doslova hrôza. Útočisko nájde u Tieňolovcov, ktorí jej prisľúbia pomoc, ak im na oplátku poskytne svoje tajomné schopnosti. Tessu očaria najmä dvaja najlepší priatelia: Jem, za ktorého peknou tvárou sa skrýva temné tajomstvo, a modrooký Will, ktorý od seba všetkých odháňa štipľavými komentármi a nevyspytateľnými náladami. Tessa pochopí, že si bude musieť vybrať, či zachráni brata, alebo pomôže novým priateľom zachrániť svet a že láska je to najnebezpečnejšie kúzlo zo všetkých.


      Určite ste niektorí práve teraz zaskočení. Ako to, že som sa k tejto knižke dostala až teraz??? Je to pomerne celkom jednoduché. Pred pár rokmi som čítala Nástroje smrteľníkov, prvú sériu od Cassandri Clare. A milovala som ju. Aspoň prvé tri časti. Lenže potom som sa dostala ku štvrtej knihe a prišlo mi to celé stále o tom istom. A tak som úspešne ignorovala túto autorku až do teraz. Všade na internete som totižto videla, ako každý miluje Willa. A to bol hlavný dôvod, prečo som sa do knihy pustila. Lenže Will rozhodne nebol to najlepšie na tejto knihe. 
      Myslím si, že nie je potrebné, aby som opisovala o čo v týchto knihách ide. Väčšina z vás už pravdepodobne knihu prečítala, a ak nie, tak vám moje vysvetľovanie určite nepomôže. Cassandra Clare totižto vytvorila taký skvelý a zamotaný svet, ktorý musíte spoznať sami. 
Súvisiaci obrázok
      Takže začnem s postavami.  Hlavná hrdinka tejto trilógie, Tessa, mi bola strašne sympatická. V prvom rade bola silná. Síce nie fyzicky, no i napriek tomu sa dokázala brániť a nevzdávala sa. (Svedčí o tom i jej prvé stretnutie s Willom). Okrem toho bola i vtipná a mala som ju oveľa radšej ako Clary z Nástrojov smrteľníkov. A hlavná vec, ktorá sa mi na Tesse páčila bolo to, že nebola tieňolovkyňa. Práve kvôli tomu, že Tessa nepatrí medzi tieňolovcov sme mohli pozorovať príbeh z pohľadu niekoho, kto nemôže kresliť tajomné runy a bojovať proti démonom spôsobom, akým bojovali Will a Jem.
      Čo sa týkalo týchto dvoch, obaja boli skvelý. Will mi trošičku pripomínal Jacea a vzťah medzi Willom a Jemom bol tiež podobný ako jeho a Alecov, no i napriek tomu bol Will iný a lepší. Neviem úplne v čom, no proste mi vyhovoval viac. Čo sa týka Jema, naňho ešte nemám nejaký špecifický názor. Viacerí ho považujú za sladkého a milého chlapca, no ja som v ňom videla človeka, ktorý sa musí vyrovnávať s niečim, čo ho naozaj trápi. Bol chápavý a vnímavý a bola by som v pohode, ak by bol s Tessou i on. Ostatné postavy ma naozaj bavili a od knihy som sa nevedela odtrhnúť. 
       Samozrejme, nesmel chýbať i dramatický zvrat, ktorý dokáže napísať len Cassandra Clare. Koniec knihy bol proste úžasný a dokonalý. 
      Aby som knihu len nechválila, bola tu i jedna vec, ktorá mi trošku vadila. I keď sa dej odohrávala vo viktoriánskom Londýne, nemala som pocit, že sa tam nachádzam. Samozrejme, móda i správanie bolo iné, no predstavovala som si, že ho Cassandra Clare trošku viac rozvinie. Niekedy som mala dokonca  pocit, že sa nachádzam v dvadsiatom prvom storočí. Neviem, čo presne mi na jej opise 19. storočia vadilo, no som ochotná pred tým zavrieť oči a dať knihe najvyššie hodnotenie. 
      Príbeh ma proste chytil a konečne som sa znova stala závislou na knihách od Cassandry Clare.  
      Menšia rada: Ak sa chystáte čítať všetky tieňolovecké knihy, najskôr vám radím prečítať si sériu nástrojov smrteľníkov. Táto séria totižto vyšla prvá (aspoň prvé tri časti) a autorka v nej opisuje celý ten jej úžasný a zložitý svet najpodrobnejšie. Ale, samozrejme, je to len na vás v akom poradí si knihy prečítate :).

Hodnotenie: 5/5
     

zdroje obrázkov: https://fantasyknihy.eu/pekelne-stroje-mechanicky-anjel-cassandra-clare/
https://www.deviantart.com/raindian/art/Infernal-Devices-Trio-406442515

Zverejnenie komentára

0 Komentáre