Cassandra Clare- Mechanický princ (diel 2.)


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt clockwork prince
Názov knihy: Mechanický princ (Clockwork Prince)
Autor: Cassandra Clare
Séria: Pekelné stroje
Diel: 1.
Počet strán: 424
Vydavateľstvo: Slovart, 2013
Žáner:YA, fantasy
Anotácia: V magickom viktoriánskom Londýne našla Tessa útočisko u Tieňolovcov iba nakrátko. S pomocou príťažlivého samotára Willa a oddaného Jema totiž zisťuje, že Magistrova vojna proti Tieňolovcom je veľmi osobná. Viní ich za dávnu tragédiu, ktorá mu zničila život. Ak chcú odhaliť tajomstvá minulosti, musia preskúmať hmlistý kraj Yorkshire, hrôzostrašné sídlo plné nevypovedaných tajomstiev, špinavé uličky Londýna aj zakliatu plesovú sálu, kde sa Tessa dozvie strašidelnú pravdu o svojom pôvode. Keď sa napokon stretnú s mechanickým démonom, ktorý nesie varovanie pre Willa, uvedomia si, že Magister vie o každom ich kroku a niekto ich zradil.
Hľadanie Magistra a pravdy privádza trojicu do nebezpečenstva a Tessa zisťuje, že láska a lži dokážu otráviť aj to najčistejšie srdce. A jedna otázka stále visí vo vzduchu: Dozvie sa Tessa, kto vlastne je a aká je jej úloha?


     Ak ste ešte nečítali Mechanického anjela a Mechanického princa, chcem vám len oznámiť, že táto recenzia obsahuje dôležité informácie, ktoré vám (možno) pokazia zážitok z čítania.


      Musím priznať, že napísať túto recenziu pre mňa bolo zložitejšie. Kto totižto čítal moju recenziu na Mechanického anjela vie, že so z neho bola neskutočne nadšená. Milovala som všetky postavy, dej bol pútavý a stále sa dialo niečo veľkolepé. Nechcem povedať (respektíve napísať), že druhý diel nebol dobrý, len ma nebavil až tak ako ten prvý.
      Hlavným problém bol typický ľúbostný trojuholník. Viem, že ľuďom, ktorí čítali túto knihu nevadil, no ja a ľúbostné trojuholníky nejdú nikdy dokopy. Vždy mi prekáža tá druhá postava, ktorá sa do toho vzťahu moce, aj keď všetci vedia, že by ten vzťah nefungoval, lebo hlavná postava ľúbi tú postavu, ktorú milujem aj ja a naopak. Asi ste tomuto nepochopili, ale inak to vysvetliť nedokážem.
Takže mi strašne prekážal Jem. Áno, ten sladký Jem, ktorého všetci zbožňujú len ja ho nemám rada. Myslím si, že sa v celom tomto dieli choval strašne sebecky. Vedel, že zomiera. Vedel, že mu ostáva len pár mesiacov a umrie. No on  si k sebe aj tak pripútal Tessu a poplietol jej hlavu. Tým pádom ju, ako keby odsúdil na život bez lásky...? Bolo predsa logické, že by si po ňom nedokázala vziať nikoho iného a proste ma tým vytočil.
      Čo ma tiež vytáčalo bola Tessa. V prvom diely som ju milovala, lenže v tomto sa neustále sústreďovala na Willa a Jema a celý čas sa rozhodovala, koho si má vybrať. Jej logika bola taká, že keď ma odmietne jeden, doleziem za druhým a proste ma to strašne štvalo. Prečo tie hlavné postavy nedokážu byť chvíľu bez chlapa? Stále mi to behá po rozume a stále som neprišla na žiadnu rozumnú odpoveď.
      Aby som knižku len nehanila, našlo sa v nej aj celkom dosť kladných vecí. Napríklad štýl písania, pútavosť deja, Magnus a Will. A viem, že z tejto recenzia to vyzerá tak, že sa mi kniha fakt nepáčila, no čítala som ju pred dvoma týždňami a pamätám si len tie negatívne veci. Čo je podľa mňa dosť blbé. Na to, že som prvý diel nevedela vynachváliť...
      Každopádne som z knihy bola trošičku sklamaná, no i tak ma zaujala natoľko, že som sa rozhodla si prečítať ďalší diel, čo je konieckoncov dobre. Kniha bola sama o sebe dobrá, no ľúbostný trojuholník mi ju pokazil, ale i tak ma bavila.

 Hodnotenie: 3,5/5

Zverejnenie komentára

0 Komentáre