Josie Silver- Jedného dňa v decembri

Názov knihy: Jedného dňa v decembri (One day in december)
Autor: Josie Silver
Rok vydania: 2018
Vydavateľstvo: Fortuna libri
Počet strán: 384
Žáner: román pre ženy
Anotácia: Laurie je skalopevne presvedčená, že láska na prvý pohľad neexistuje. Život predsa nie je romantický film! V jedno zasnežené decembrové popoludnie cez zahmlené okno autobusu zazrie na zastávke muža, pri ktorom okamžite pocíti, že je ten pravý. Keď sa im stretnú pohľady, úplne ju očarí. Vtom sa dvere zatvoria a autobus odchádza.
Nešťastná Laurie sa domnieva, že „chalana z autobusu“ už nikdy neuvidí, kým jej o rok neskôr najlepšia priateľka Sarah na vianočnom večierku nepredstaví novú lásku svojho života, ktorou nie je nikto iný ako neznámy zo zastávky. Laurie sa rozhodne, že naňho zabudne a bude ďalej žiť svoj život. No čo ak má osud iné plány? 

       Pár dní pred Vianocami som sa rozhodla prečítať si túto knihu. Vôbec som nemala vianočnú náladu a myslela som si, že táto "vianočná" kniha ma do nej dostane a pripraví ma na nadchádzajúce sviatky. Nemôžem povedať, že by kniha bola zlá, ale bolo v nej veľa vecí, ktoré mi prekážali a dnes sa s vami podelím o moje pocity z tejto knihy.
      Laurie a Sarah sú najlepšie priateľky už niekoľko rokov. Hovoria si všetko a žijú spolu v jednom londýnskom byte. Keď počas vianočných sviatkov sedí Laurie v autobuse, všimne si muža, ktorý ju na prvý pohľad očarí. Prebleskne medzi nimi iskra, i keď sa vidia len cez špinavé sklo autobusu. Nasledujúci rok sa Laurie so Sarah snažia nájsť tajomného neznámeho, no ani jednej sa to nedarí. A keď po roku Sarah predstaví Laurie svojho nového priateľa, nie je to nik iný ako Jack, do ktorého sa Laurie pred rokom zamilovala.
      Celý príbeh sa, pochopiteľne, odvíja od ľúbostného trojuholníka, ktorý mi v tejto knihe až tak nevadil. Priateľstvo medzi Sarah a Laurie bolo nádherné a Jack nebol až taký úžasný, že by mi na ňom nejako veľmi záležalo. Prvých dvesto strán (čo je viac ako polovica knihy) sa riešilo len to, že Laurie miluje Jacka, ten chodí so Sarah a Sarah je Lauriina najlepšia priateľka. A musím povedať, že po tých dvesto stranách mi to už vážne liezlo na nervy a nemala som náladu pokračovať. Mala som pocit, že kniha sa stále opakovala a točila okolo toho istého. Lenže potom som sa dostala na koniec (posledných 150 strán) a príbeh ma znova začal baviť. Všetko sa už postupne rozuzlovalo a Laurie konečne riešila iné veci ako nehynúcu lásku k Jackovi.
      Zaujímavým elementom knihy bolo to, že sme sledovali až desať rokov života postáv a videli sme ich dospievať a meniť sa.
      Kniha bola veľmi zaujímavo napísaná a príbeh bol tiež dosť dobrý, len to bolo niečo, čo som úplne nechcela čítať. Pôvodne som si myslela, že pôjde o ľahký vianočný príbeh, no kniha v skutočnosti vôbec nebola až taká vianočná. Dosť som mala problém s hlavnými hrdinami (Laurie a Jackom) a niekedy mi dej prišiel zdĺhavý a nudný. Ak by bola kniha trušku kratšia, brala by som to inak, ale táto dlhá verzia mi nesadla. Takže hodnotenie nie príliš vysoké, ale i tak to bolo príjemné zimné čítanie. Recenzia je trošku kratšia, ale o tejto knihe akosi nemám čo napísať.

Hodnotenie: 3/5

Zverejnenie komentára

0 Komentáre