Ransom Riggs- Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej (diel 1.)

Súvisiaci obrázokNázov knihy: Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej (Miss Peregrines home for peculiar children)
Autor: Ransom Riggs
Séria: Neobyčajné deti slečny Peregrinovej
Diel: 1.
Počet strán: 325
Vydavateľstvo: Plus 2017
Žáner: YA, fantasy
Anotácia: Hrozivá rodinná tragédia privedie šestnásťročného Jacoba na odľahlý ostrov pri pobreží Wallesu, kde objaví ruiny niekdajšieho sirotinca. Pri skúmaní opustených zákutí Jacob zistí, že deti slečny Peregrinovej, ktoré tam kedysi žili, boli nielen neobyčajné, ale mohli byť aj veľmi nebezpečné a ich odlúčenosť na opustenom ostrove nebola náhodná. Ba dokonca – nech to znie akokoľvek neuveriteľne – tie deti sú možno ešte stále nažive! 
        Na začiatok by som hádam mala spomenúť tie obrovské očakávania, ktoré som mala, keď som knihu brala do rúk. Každý ju chválil a ja som sa nemohla dočkať toho, že si prečítam niečo desivé a zároveň naozaj dobré. Celý svet i príbeh bol naozaj dobre premyslený a autorovo písanie je tiež celkom dobré. No všetci, ktorí čakáte, že kniha je desivá ste na omyle. V skutočnosti tu nebola ani jediná desivá časť a fotografie sami o sebe tiež nie sú nejaké creepy. Celkovo som bola z knižky skôr sklamaná, ako nadšená a čakala som od nej naozaj viac.
      Príbeh sledujeme očami Jacoba, chlapca, ktorý nadovšetko miluje svojho deda. Ten mu už od detstva rozpráva tajomné príbehy o deťoch, ktoré sú neobyčajné, svojimi schopnosťami. Jacob týmto príbeh zo začiatku uverí, no čím je starší, tým viac deda považuje za blázna. Lenže keď sa jedného dňa stane Jacobovmu dedovi niečo strašné, Jacob začne predsa len zvažovať, či všetky tie príbehy naozaj nemali v sebe kus pravdy.  A keď spoločne s otcom navštívia ostrov, na ktorom sa všetky príbehy mali odohrávať, Jacob zisťuje pravdu, ktorá mu zmení celý pohľad na svet.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt miss peregrines home for pe
Pre tých, ktorí nevedia, kniha bola aj sfilmovaná.
      Na celom príbehu ma najviac bavil Jacob. Neskutočne veľa ľudí sa naňho sťažovalo, no mňa proste bavil. Nehovorím, že bol ideálnym mužským protagonistom, ale mal v sebe niečo, čo ma k nemu ťahalo. Bol vtipný a naozaj som mu nemala čo vytknúť. Čo sa týkalo príbehu, bol naozaj výborne premyslený i napísaný, no ja som sa doňho nedokázala ponoriť. Neviem úplne opísať prečo, ale proste som sa nedokázala plne sústrediť na celý ten príbeh. Knihu som čítala vo veľmi zlom období, kedy som bola uponáhľaná a na čítanie som naozaj nemala čas, takže mi trvalo celkom dosť dlho, kým som sa knihou prelúskala. A práve preto som mala taký problém s dejom a s jeho plným pochopením. Je to strašná škoda, keďže som si naozaj myslela, že sa kniha zaradí medzi moje najobľúbenejšie, ale čo už. Nie každá kniha mi sadne a musím sa stým zmieriť, i keď veľmi nerada. 
      Čo mi asi najviac vadilo, boli veľmi dlhé opisy situácií. Ja v knihách potrebujem akčnosť a možnosť, predstaviť si veci sama a takú možnosť som v knihe nemala. Tiaž som sa veľmi strácala v tých deťoch, pretože ich bolo dosť veľa a nedokázala som si zapamätať všetky mená a ich schopnosti. 
      Táto knižka mi, bohužiaľ, veľmi nesadla a po druhej časti pravdepodobne už nesiahnem. Pokiaľ sa vám naopak páčila, môžete mi napísať váš názor do komentárov.

Hodnotenie: 2,5/5
zdroje obrázkov: 1.- https://www.gramedia.com/products/rumah-miss-peregrine-untuk-anak2-aneh-miss-peregrine-s-home-for-peculiar-children 
2.- https://nerdist.com/florence-the-machine-share-new-song-for-miss-peregrines-home-for-peculiar-children/ 

Zverejnenie komentára

0 Komentáre