Jenny Han- Navždy tvoja Lara Jean

Súvisiaci obrázok
zdroj
Názov knihy: Navždy tvoja  Lara Jean (Always and forever Lara Jean)
Autor: Jenny Han
Séria: Všetkým chalanom, ktorých som milovala (To all the boys i loved before)
Diel: 3.
Počet strán: 291
Rok vydania: 2017
Vydavateľstvo: CooBoo
Žáner: YA
Anotácia: Lepší maturitný ročník si Lara Jean ani nemohla priať. Je bláznivo zamilovaná do svojho priateľa Petra, jej otec sa znovu žení a Margot sa na leto vracia domov. Hotová idylka. Nič však netrvá večne a Lara stojí pred veľkým rozhodnutím: Kam pôjde na vysokú a ako to ovplyvní jej vzťah s Petrom? Staví na srdce alebo rozum? 
      Všetkým chalanom, ktorých som milovala je trilógia, ktorú obľubuje mnoho mladých čitateľov a čitateliek. Autorka v nej opisuje prvé vzťahy, lásku a rodinný život očami hlavnej hrdinky, Lary Jean. Napriek tomu, že príbeh Lary Jean miluje množstvo ľudí, ja som si k nej akosi nevedela nájsť svoju cestu. Po prvom, priemernom diely som sa pustila do ďalšieho, ktorý ma sklamal ešte viac ako ten prvý. Práve preto som nemala žiadne očakávania od poslednej knihy v tejto sérii. A možno aj preto ma príjemne prekvapila.

"Vždy si vybrala lásku, vždy si vybrala dobrodružstvo. Podľa nej to bolo jedno a to isté."
str. 153
 
      Po tak trochu dramatickom skončení druhej časti sa znova ocitáme vo svete, ktorý patrí mladej, osemnásťročnej slečne. Tentokrát však neriešime len jej prvú lásku, ale dostávame sa aj k témam, ako napríklad výber vysokej školy, nový vzťah jej otca a áno, aby sme sa dostali aj k nejakej láske, problémy vo vzťahu s Petrom.
      V prvom rade musím spomenúť, že som ostala veľmi príjemne prekvapená. Nehovorím, že kniha bola úžasná, no musím povedať, že z celej trilógie bola jednoznačne najlepšia. Autorkin štýl písania sa vôbec nezmenil, no spôsob, ktorým pojala tento príbeh bol odlišný. Hlavná postava konečne dostala priestor na niečo iné, ako riešenie vzťahu s Petrom a celá tá záležitosť s vysokou školou autorkino dielo veľmi oživila.
      Najväčším plusom knihy je sama Jenny Han. Každá jedna situácia, o ktorej píše, nech už je hocako nelogická sa číta dobre. Autorka proste viem písať a práve preto budú jej knihy vždy dobré. Veľakrát som si počas čítania hovorila, že to nemá logiku, no i tak som čítala ďalej. Lebo som sa od knihy nedokázala odtrhnúť.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt lara jean drawing
zdroj
      Taktiež sa mi páčilo aj to, ako Jenny Han dokáže krásne opísať prostredie bez toho, aby to nejako veľmi rozvinula. Všetko robí decentne, píše krásne a príbeh, ktorý sa jej podaril vytvoriť je nádherný. Lara Jean bola po celý čas milé, zlaté dievča a príjemná hlavná postava. Petra som síce najskôr nemusela, no po čase som si ho obľúbila a pristihla som sa, že ho, dokonca, mám rada. Kitty a Margot boli úžasné sestry (ak by som mala sestru, chcela by som, aby bola ako Kitty) a ich otec bol tiež veľmi zaujímavý ochranca.
      Aby som však len nechválila, našlo sa tu aj zopár chybičiek. ktoré nemôžem ignorovať. V prvom rade to boli samotné hlavné postavy. Počas čítania ich dialógov som mala pocit, ako keby mali dvanásť rokov, ak nie menej. Na ich vek boli naozaj nevyspelí a dosť mi to vadilo. Nikdy som sa nemusela pozastavovať nad absurdnosťou dialógov, no pri čítaní tejto knihy som musela. Vedľajšie postavy v knihe sa mi zdali tiež nerozvinuté. Nie ako charaktery, skôr nemali priestor, aby sa mohli prejaviť. Napríklad Josh. V prvej knihe je Larin najlepší priateľ a v ďalších dvoch sa ani poriadne nevyskytuje. John Ambrose McClaren je do Lary zamilovaný v druhej knihe, v tretej sa vyparí preč a vráti sa len na chvíľu. Genevie sa v tejto knihe nachádza len aby sa nepovedalo a o najlepšej postave z celej knihy, Lucasovi ani nehovorím... Po celý čas som mala pocit, že autorka niečo začne a nedokončí to. Chvíľu narobí drámu, a potom sa stiahne a nechá veci len tak, nevyriešené. Ku koncu som sa vlastne nedozvedela nič, čo som nevedela aj na začiatku prvého dielu.
      No i napriek tomu negatívnemu, kniha a aj celá trilógia bola milá, príjemná, ružová. Rozumiem, prečo sú do nej všetci zamilovaní, no na druhú stranu chápem, prečo sa mne nepáčila. Ak máte chuť na niečo, čo vám pomôže vypnúť, siahnite po Jenninom diele. Len sa pri čítaní veľmi nezamýšľajte:).

Hodnotenie: 3/5
      

Zverejnenie komentára

0 Komentáre