Marie Lu- Šampión (diel 3.)

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt champion book
zdroj
Názov knihy: Šampión (Champion)
Autor: Marie Lu
Séria: Legenda Republiky (Legend)
Diel: 3.
Počet strán: 344
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: CooBoo
Anotácia: June a Day priniesli pre národ Republiky obrovské obete – obetovali veľa jeden pre druhého – a teraz sa ich krajina ocitla na pokraji zániku. June sa dostala do najvyšších politických kruhov ako Vodcova Principálka a Day prijal lukratívnu ponuku v armáde. Krátko pred podpisom mierovej zmluvy vypukne v Kolóniách nákaza a hrozí, že pohraničné mestá sa zasa ocitnú vo vojne. Ak chce June zachrániť životy tisícok ľudí, musí požiadať milovaného človeka o veľkú obeť.

Keď som čítala prvý diel tejto série, mala som menšie pochybnosti. Už si vlastne ani nepamätám prečo, no proste to tak bolo. A potom som vzala do rúk druhý diel a zamilovala som sa. A teraz som sa zamilovala ešte viac. Do prostredia, postáv...proste do všetkého. Šampión bol perfektný, bez jedinej chybičky. A som z neho nadšená.
      Po udalostiach, ktoré sa stali už pred niekoľkými mesiacmi, June i Day žijú svoje vlastné životy, odlúčení od seba. June prijala Andenovu ponuku a stala sa jeho Principálkou. Teraz žije v hlavnom meste spolu so svojím psom Olliem a pripravuje sa na svoj život v politike. Day, na druhú stranu, žije spolu so svojím bratom Eden ďaleko od Denveru a pridal sa do armády. Lenže vzťahy medzi Kolóniami a Rebublikou sú napäté a hrozí vojna. A jediná šanca, ako predísť vojne s Kolóniami je Dayov brat Eden.
June je preto poverená jednoduchou úlohou. prinútiť Daya vydať Edene do rúk Republiky a zvrátiť tak vojnu, ktorú Republika nemá šancu vyhrať. Zvládne to, alebo ju premôžu jej city a láska ku Dayovi? A vyhrá Republika už vopred prehratú vojnu? To sa dozviete v tejto knihe.

      Musím povedať, že po prečítaní druhé dielu som mala veľmi veľké očakávania. Väčšinou sa nestáva, že by boli takéto knihy naozaj dobré. Lenže Marie Lu už dávno pred tým potvrdila, že jej knihy naozaj dobré sú, takže nie je prekvapením, že som Šampióna nedokázala pustiť z ruky.
       Znova sa stretávame s dvoma úžasnými hlavnými postavami a príbeh sledujeme ich očami. Už to nie sú pätnásťročný "kamaráti". Už sú skoro dospelí a svet okolo nich sa ničí a rúca, ako domček postavený z karát. No i tak obaja ostávajú rovnako silní, zábavní, energickí ako v prvom dieli. Ak by som si mala vybrať, kto z nich u mňa viedol, asi by som povedala Day. Už od začiatku bol on mojím favoritom, no June som si, konieckoncov, tiež obľúbila. A potom sa mi zliali obaja do jedného celku a prestala som riešiť, kto je tým lepším. Pretože obaja boli naozaj skvelí.

"Čas zahojí všetky rany. Ale túto nie. Ešte nie."

     Ostatné vedľajšie postavy sa tiež rozvíjali. Tentokrát dostal väčší priestor Eden, veliteľka Johnsonová, dokonca si svoje miesto našla aj opatrovateľka Lucy, ktorá mi bola hneď sympatická. Úprimne, mala som pocit, že som sa ocitla v raji, keďže milujem, ak autorka dáva priestor aj vedľajším postavám. Marie Lu ich naozaj krásne rozvinula, dala im priestoru presne toľko, koľko potrebovali a spravila to veľmi dobre, keďže príbeh bol vďaka tomu rozvinutý. Mojimi najobľúbenejšími vedľajšími postavami boli Eden a Kaede, ktorá mi v tomto dieli strašne chýbala.
      Dej a príbeh, ktorý sme mali možnosť sledovať, bol úžasný. Plný zvratov, akcie, napätia, dokonca aj romantiky. Vôbec som sa nenudila, práve naopak. Pozorne som vnímala každé slovo a nedokázala som sa od knihy odtrhnúť. Vojna spojená s nákazou bola úžasne opísaná a každému muselo byť jasné, že autorka má svet dokonale premyslený a zmáknutý. Všetko bolo vysvetlené, nič nenechala len na náhodu.
      Čo sa týkalo konca, ten bol nádherný. Krajšie ukončenie, aj keď neviem či úplne šťastné, som si nedokázala predstaviť. Celý čas som sa chvela a bola som v napätí z toho, čo sa stane a lámala som si svoju hlavičku nad tým, čo sa stalo.
      Keďže čítate túto recenziu, predpokladám, že ste prvé dva diely už čítali. Ak ste ich ešte ale nevzali do rúk, určite vám to odporúčam. Séria je určená pre milovníkov dystopie, no nájdete v nej aj romantiku a samozrejme dobrodružstvo, akčnosť a napätie.

Hodnotenie: 5/5
     

Zverejnenie komentára

2 Komentáre

  1. Jej, na túto som sériu som už pozabudla (čítala som ju dávnejšie), ale tiež sa mi páčila. :) Musím sa pustiť do ďalšej autorkinej knihy, Warcross, už si čítala? Inak pekná recenzia. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Joj, ďakujem za komentár, vážim si to:). Warcross som ešte nečítala, tiež sa chystám. Od Marie Lu som čítala len túto trilógiu ale po tejto sérii sa už dosť na ten Warcross teším.

      Odstrániť