Sarah J. Maas- Kráľovná v tieňoch (Trón zo skla 4/7)

Súvisiaci obrázok
zdroj
Názov: Kráľovná v tieňoch
Autor: Sarah J. Maas
Séria: Trón zo skla (Throne of glass)
Diel: 4.
Počet strán: 664
Rok vydania: 2017
Vydavateľstvo: Slovart
Žáner: YA, fantasy
Anotácia: Celaena sa vracia do nenávideného impéria. Aby sa pomstila. Aby zachránila svoje kedysi mocné kráľovstvo a postavila sa zoči-voči tieňom z minulosti. Odkedy akceptovala svoje férske dedičstvo, už nie je najobávanejšou nájomnou vrahyňou Celaenou Sardothien. Teraz je Aelin Galathynius, dedička terrasenského kráľovského trónu. No kým sa zmocní trónu, musí bojovať. Za svojho bratranca - bojovníka ochotného za ňu položiť vlastný život. Za svojho priateľa - mladíka spútaného v temnom väzení. A za svoj ľud zotročený surovým kráľom, za ľud očakávajúci návrat kráľovnej.

Keď som zobrala do rúk Kráľovnú v tieňoch, mala som dosť veľké očakávania. Tretí diel bol, totižto, úžasný a trochu som sa bála, že zatieni pokračovanie tejto skvelej série. No opak sa stal pravdou. Moje očakávania sa naplnili a bol som ešte nadšenejšou ako predtým.
      Náš príbeh začína pár týždňov po udalostiach, ktoré Aelin a Rowana rozdelili. Aelin sa oficiálne stáva kráľovnou a vracia sa do Riftholdu, aby sa pomstila a našla tretí wyrdkľúč, ktorý u seba schováva jej nepriateľ Arobynn. Cestou sa však dozvedá, že jej bratranec Aedion, ktorý za ňu v tajnosti bojoval celé roky, je uväznený v sklenenom hrade a Dorian, princ a zároveň priateľ, sa stal kráľovým otrokom. Po týchto novinách je Aelin rozhodnutá. Zachráni Aediona, posnaží sa nezabiť Doriana, získa wyrdkľúče a navždy sa zbaví kráľa. Otázkou však i naďalej zostáva, či sa jej to naozaj podarí.
      Keď čítate naozaj, naozaj dobré knihy, vyskytnú sa aj nejaké problémy. V prvom rade sa od nej nedokážete odtrhnúť, čo je už samo o sebe celkom nanič, pretože potom nestíhate urobiť to, čo čaká na vašom stole už dva týždne. Nedokážete sa  prestať zamýšľať nad príbehom a jeho útržky vám lietajú v mysli ďalšie štyri dni po dočítaní. Hľadáte zámienky na to, aby ste ju mohli ísť čítať a po dočítaní sa nad ňou zamýšľate viac, ako by ste mali.
No, tak už asi vite, ako som sa cítila. Ako závisláčka. Hej, na knihe.  
      Neviem, čo by som mala vytknúť. Neviem, ako napísať túto recenziu bez nekonečného ospevovania knižky, ktorú Sarah J. Maas vytvorila. Pretože to bolo úžasné, dokonalé, briliantné. Už asi viete, akým smerom sa táto recenzia bude uberať.

"But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then."
 
      Ak by som mala slovami opísať, aká pútavá kniha bola, spravila by som to takto. Bola to prvá vec, ktorú som brala domov po príchode zo školy. Bola to posledná vec, ktorú som držala v rukách predtým, ako som zaspala. A bola to aj prvá vec, ktorú som schmatla hneď, keď som sa zobudila. Prečítala som ju za tri dni, ktoré ma aj trochu poznamenali, lebo teraz mám kopu práce, keďže som nerobila nič iné, len čítala. Stala sa mojou dočasnou závislosťou a myslím si, že sa stane aj tou vašou.
      Postavy boli skvelé. Našlo sa tu aj zopár nových, no väčšina postáv boli naši ostrieľaní bojovníci, ma ktorých sme sa už neskutočne tešili. Aelin, Rowan, Chaol, Dorian, Manon... S nimi sme sa už spoznali, no postavy ako Elide alebo Nesryn sme videli prvýkrát. Za mňa určite viedla Elide, ktorá bola nebojácna, statočná a úžasná. Nesryn sa mi tiež páčila, no nemala tu až tak veľa miesta, takže som si na ňu nemohla spraviť špecifický názor.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt queen of shadows
zdroj
      Aelin a Rowan boli ako pár skvelí a neskutočne som sa tešila na ich spoločné pasáže. Strany, na ktorých nebol Rowan pre mňa boli utrpením a ako mužská postava bol DOKONALÝ. Nie, nezaľúbila som sa do fiktívnej postavy. Vôbec nie.
      Bosorka Manon ma neskutočne bavila. Bola chladnokrvná, no na druhú stranu v nej driemalo dlho potláčaná ľudskosť. Bolo krásne sledovať, ako sa mení a spolu s ňou sa mení aj všetko, čo dovtedy poznala. Páčila sa mi jej sila a rešpekt, ktorý nad ňou všetci mali a celkovo som bola šťastná, že nám ju autorka do príbehu zahrnula.
      Čo sa týkalo deja a príbehu, naozaj nemám čo vytknúť. Sarah J. Maas mala premyslený každý kúsoček, každé slovíčko a nebolo možné nájsť nejakú chybu alebo nejasnosť. Všetko malo svoje miesto a vytváralo to krásny celok, ktorý jednoznačne stojí za prečítanie.
      Ak by som mala porovnať tretí a štvrtý diel, viedol by ten tretí, no štvrtý by zaostával len o vlások. V trojke sa toho veľa zmenilo, či už postavy alebo prostredie, no v Kráľovnej v tieňoch sme konečne mali rôzne vysvetlenia a dej sa pohol výrazne dopredu. Veľa vecí sa nám zmenilo, no myslím si, že každý sa po prečítaní štvorky bude tešiť na päťku. Ja sa vyslovene neviem dočkať a strašne sa teším, že ju mám vedľa seba na poličke. Trón zo skla sa týmto oficiálne stáva jednou z mojich najobľúbenejších sérii, takže šup-šup do toho. Milujem to.

Hodnotenie: 5/5

     

Zverejnenie komentára

0 Komentáre