Sarah J. Maas- Zrodená z ohňa (Trón zo skla 3/7)

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Zrodená z ohňa
zdroj
Názov knihy: Zrodená z ohňa (Hier of fire)
Autor: Sarah J. Maas
Séria: Trón zo skla (Throne of glass)
Diel: 3.
Počet strán: 542
Rok vydania: 2016
Vydavateľstvo: Slovart
Žáner: YA, fantasy
Anotácia: Celaena sa už vysporiadala s nebezpečnými protivníkmi i so srdcom rozlámaným na márne kúsky. Teraz myslí len na pomstu, no ako kráľova šampiónka musí slúžiť podlému tyranovi, ktorý má všetko na svedomí. Kapitán kráľovskej gardy ju však vyšle do Wendlynu netušiac, že Celaenina minulosť aj budúcnosť sa skrýva práve v ďalekom kráľovstve férov. Pomoc férskej kráľovnej má však privysokú cenu...
Kým Celaena vo Wendlyne bojuje s démonmi minulosti, v Erilei sa na útok pripravujú nebezpečné sily. Chaol a Dorian sa púšťajú do boja s temnotou, akú nečakali ani v najhorších nočných morách. Obávané bosorky sa totiž spolčili s tyranským kráľom a krvilačná Manon sa nezastaví, kým pred ňou nebude celá Erilea kľačať na   

kolenách.

      V poslednej dobe som mala problém s čítaním. Áno, čítala som veľa a knihy som častokrát hodnotila plným počtom bodov. No už dlho som v rukách nedržala knihu, od ktorej som sa nedokázala odtrhnúť. Nemala som taký ten známy pocit, že kniha drží vo svojich rukách mňa, a nie ja ju. No akonáhle som otvorila Zrodenú z ohňa, konečne som znova cítila, že v rukách držím dokonalú knihu.

      Celaena Sardothien si prešla peklom. V uplynulých mesiacoch sa dostala z Endovieru, stala sa kráľovou dýkou, podarilo sa jej zabiť a zničiť temných démonov, prebývajúcich v sklenenom zámku, zomrela jej najlepšia priateľka a sklamal ju muž, ktorému dôverovala. Teraz je však nútená opustiť krajinu, v ktorej žila niekoľko rokov a je na ceste do Wendlynu. Jej úloha je jednoduchá. Má zabiť wendlyského princa a vrátiť sa do Adarlanu ako Kráľova dýka. No namiesto toho sa Celaena ocitá v krajine Férov, po boku urasteného, nesmrteľného a neskutočne starého Féra, Rowana. S ním podstupuje výcvik, ktorý ju naučí ovládať jej magickú schopnosť. Oheň, ktorého plamene zohrievajú jej vnútro. A práve vďaka nemu sa Celaena mení na Aelin, kráľovnú Terrasenu.
   
Súvisiaci obrázok
zdroj
      Už od prvého dielu som Celaenu zbožňovala.  Neviem, prečo si získala moje srdce, no ona bola mojím svetlom počas čítania prvých dielov a zrazu sa zmenila. Už nebola vrahyňa, no ani kráľovná. Bol zničená, zúfalá a potrebovala sa zoceliť. Smrť jej blízkych ju dostala a už sa nedokázala brániť. Nechcela, nevedela ako. Nechápala, ako sa má posunúť ďalej a snažila sa zoceliť svoje rany, ktoré jej roztrhali vnútro na drobné kúsky. Autorka to opísala nádherne. Nechala nám priestor, celú knihu, na to, aby sme videli, ako sa naša hlavná hrdinka mení z vrahyne na kráľovnú. Liečila Celaenine rany a ku koncu nám znova predstavila nebojácnu a silnú ženu, ktorá mala svoj ciel, ktorá mala rany zahojené. Nie celkom, vždy jej zostali jazvy. Zostalo jej ich viac, no už neboleli, len tam boli. Viditeľné tomu, kto ich chcel vidieť.
      Vždy som si myslela, že moje srdce patrí Chaolovi. Kapitánovi, ktorý sa zo všetkých síl snažil, no nezvládol to. Lenže potom prišiel Rowan a všetko sa pre mňa zmenilo. Čo ma najviac udivovalo bolo to, ako bola jeho postava napísaná. Bolo jasné, že autorka sa nesnaží, aby sme ho milovali. Bol krutý, silný, nepríjemný a nevrlý. No i tak si ma získal. A neskôr som si uvedomila, že on je ten pravý pre Celaenu. Jej srdce sa dokázalo otvoriť len pre neho, pretože len on ju dokázal pochopiť. Nesmrteľný férsky bojovník a zlomená, no i tak silná kráľovná. Obaja mali jazvy, na tele i na duši, a práve preto si rozumeli i bez slov. Miestami som im závidela.
   
      Náš príbeh sa tentokrát rozdelil medzi viac postáv. S Celaenou sme sledovali jej pobyt vo férskej krajine, výcvik a jej zotavovanie sa. S Chaolom sme sledovali jeho snahu o prevrat vnútri Adarlanu. S Celaeniným bratrancom sme mohli sledovať rôzne spomienky a jeho oddanosť kráľovnej, ktorú už nevidel viac ako desať rokov. Dorian nám ukázal jeho srdce, ktoré dokázalo milovať neskrotne a zúfalo a bosorka Manon, naša nová postava, nám ukázala odhodlanie a to, že nikto sa nerodí zlí a aj v tom najhoršom stvorení sa ukrýva kúštik lásky a pochopenia, len treba hľadať vo vnútri jeho duše.
      Svet bol dokonalí, príbeh bol strhujúci. Cítila som všetko, čo cítili postavy. Vo svojej fantázii som videla svet, ktorý mi autorka ukázala a nedokázala som prestať čítať, nedokázala som sa odtrhnúť od slov, ktoré sa mi vrývali do duše.
      Nedokážem ani opísať, čo mi dala táto kniha. Nebol to len príbeh, bolo to posolstvo. Aspoň ja som to v nej videla. A viem, že každý si v nej nájde niečo iné, niečo, čo je dôležité pre neho. To je, koniec-koncov, krása čítania. Každá kniha v sebe ukrýva príbeh, ktorý sa nám snaží rozpovedať minulosť jej autora, no i nás samých. Bolo to úžasné. Nemusíte si ju prečítať. Stačí, ak budete čítať. Vlastne, je jedno či prečítate Bibliu alebo Trón zo skla. Vždy to bude príbeh a ten vás vždy posunie ďalej. Od toho sú príbehy na našej zemi už tisícročia. A nikdy nevymiznú. 

Hodnotenie: 5/5
     
     
     

Zverejnenie komentára

0 Komentáre