Colleen Cobleová- Bez stopy (Rockharborské mystérium 1)

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt bez stopy colleen cobleováNázov knihy: Bez stopy (Without a trace)
Autor: Colleen Cobleová
Séria: Rockharborské mystérium (A Rock Harbor mystery) 
Diel: 1.
Počet strán: 312
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: i527.net
Žáner: román, detektívka, krimi
Anotácia: Bree je presvedčená, že havária lietadla si vyžiadala život jej manžela i malého Davyho, no jej syn tragédiu prežije. Podarí sa jej ho nájsť skôr, než bude príliš neskoro? Od pádu lietadla už uplynuli celé mesiace. Bree Nichollsová, záchranárka pátracieho tímu K-9 vie, že jej šanca nájsť v rozľahlej divočine michiganského Horného polostrova jej manžela a syna je každým dňom menšia. Pátra však ďalej. Ani srdce, ani verný pes Samson jej nedovolia vzdať sa.V malej chatke hlboko v lesoch sa zobudí chlapček. Kým nevyzdravel, starala sa o neho istá samotárka, no vôbec nerozumie, prečo ho volá iným menom. A prečo seba nazýva jeho matkou. Chce odísť, no príde zima, a celý jeho život závisí len a len od nej. Breeino nezlomné odhodlanie nájsť svoju rodinu medzičasom vedie k odhaleniu hrozného zločinu. S pomocou Kadea Matthewsa, rangera z národného parku, príde na to, že môže súvisieť aj s haváriou lietadla, ktorá jej vzala rodinu. Prinesie jej odhalenie vraha vnútorný pokoj? Alebo nebodaj aj stratenú rodinu?

       Detektívnym príbehom som sa vždy nejako prirodzene vyhýbala. Neviem, prečo som to vlastne robila, no asi som mala pocit, že tento žáner proste nie je písaný pre mňa. No keď som začala čítať knihu Bez stopy, hneď som pochopila, že som sa vo viacerých ohľadoch mýlila, a že vďaka nej možno dostanem možnosť preskúmať i ďalšie detektívne romány.

      Hlavná postava príbehu, Bree Nicolsonová je žena, ktorá v priebehu jedného dňa stratila všetko čo mala. Lietadlo, v ktorom sa nachádzal jej manžel a trojročný syn sa zrútilo, a odvtedy sa ho spolu so svojím pátracím psom Samsonom snaží nájsť. Mesiace sa míňajú a aj po roku je Breeina misia neúspešná, pretože jej rodinu sa jej stále nepodarilo nájsť. Vnútri je zlomená a jediným významom jej života sa stáva každodenné hľadanie jej najbližších. Jedného dňa sa však v malom mestečku, v ktorom Bree žije, stane vražda. Bree je aj so svojím pátracím tímom povolaná, aby našla vraha a pomohla objasniť okolnosti krutej vraždy. S pomocou jej priateľov a verného psa Samsona si Bree uvedomí, že tento prípad úzko súvisí so zmiznutím jej rodiny. Teraz je to už len na nej. Podarí sa jej nájsť svoju rodinu a nájsť toho správneho vraha?

      Táto kniha pre mňa bola, ako som už vyššie spomínala, menšou výzvou. Keďže som s týmto žánrom mala prakticky nulové skúsenosti, ak nepočítame Sherlocka Holmesa a Hercula Poirota, nevedela som, čo presne mi detektívka môže ponúknuť. Keď som sa však konečne začítala, cítila som sa ako obarená. Okamžite som sa zžila s príbehom a nedokázala som sa od neho odtrhnúť. Na pár dní som sa ocitla v mestečku, ktoré bolo krásne, no zároveň desivé a plné temných tajomstiev. Vynikajúce postavy, ktoré sa neustále menili a vyvíjali, mi okamžite prirástli k srdcu. Cítila som sa, ako keby som patrila medzi nich, a ako keby som ich poznala celý svoj život. Či už to bola neuveriteľne silná Bree, ktorá sa i v najtemnejšom období svojho života dokázala postaviť na rovné nohy, Kade, ktorého túžba ochrániť svoju sestru bola neuveriteľne silná, alebo Naomi, milá a šikovná, ochotná vždy pomôcť.
      Kniha bola napísaná presne tak, ako by správna kniha mala byť napísaná. Neprezrádzala ani veľa, ani málo, neustále som bola v napätí a čítala sa neskutočne rýchlo, kvôli autorkinmu úžasnému štýlu písania. Opisy, ktoré boli tiež primerané, mi priblížili prostredie Horného polostrova štátu Michigan a navodili tú správnu atmosféru.
      Čo sa týkalo samotného príbehu, kniha mala viac dejových línií. Prvá a zároveň hlavná dejová linka, bola Breeina snaha nájsť svoju rodinu. Povedala by som, že práve táto snaha bola najhlavnejším aspektom a samotná vražda, ktorá bola však tiež veľmi dôležitá, bola riešená len okrajovo. Okrem detektívky sme mohli v knihe nájsť aj prvky románu. Postavy knihy sa už od prvej kapitoly krásne vyvíjali, čo sme si mohli všimnúť hlavne pri Bree. Jej hlavným cieľom bolo nájsť svoju rodinu, no v priebehu sa začala zmierovať so svojím životom a možnou budúcnosťou, čo vo mne zanechalo veľa pocitov.

"To pátranie bolo jediným spojivkom medzi ňou, jej synom a manželom, hoci neverným. Ak jej životu nebude dávať zmysel ich hľadanie, čo iné ju bude držať nad vodou?"
str. 51
 
      V knihe sme taktiež našli i nejakú tú romantiku, ktorá však bola naozaj krásna. Bola opísaná veľmi jemne a decentne, tak, aby nenarúšala hlavná tému celej knihy a zasadla do príbehu akurát. Veľmi dôležitou súčasťou príbehu bol i Boh, viera a náboženstvo. Ďalšia vec, ktorej som sa trochu obávala, i keď som na to nemala žiadny dôvod. Mám pocit, že viacerí z nás, i keď sú veriaci, sa vyhýbajú knihám, v ktorých je spomenutý Boh, atď... Áno, robila som to i ja, no práve táto kniha mi pomohla sa na veci pozerať z trochu iného uhla. Všetko, čo s
a týkalo náboženstva, bolo taktiež opísané veľmi jemne, aby nikoho nepoburovalo a nesnažilo sa presviedčať. Viera je veľmi komplikovaná a citlivá téma, takže ju nechcem veľmi do recenzie zahŕňať a ukončím to tým, že či už ste veriaci alebo nie, nemusíte sa báť prečítať si túto knihu, pretože autorka ju napísala tak, aby nikomu nebolo nepríjemné ju čítať.

"Byť kresťanom neznamená, že sa zmení aj tvoja ľudská podstata. Stále s ňou musíš zápasiť. Boh nehodnotí veľkosť hriechu. Boh to všetko odpustí. Jeho láska je bezpodmienečná."
str. 216
 
      Na záver by som len chcela povedať, že kniha Bez stopy určite stála a stále stojí za prečítanie. Bola akčná, dobrodružná a zároveň sa ľahko dokázala popasovať i s ťažšími vecami, ako napríklad viera v Boha a láska medzi matkou a dieťaťom. Mala v sebe všetko, čo má v sebe dobrý príbeh mať a určite som sa vďaka nej dostala i k ďalšiemu žánru. Koniec bol napísaný úžasne, mal svoje epické rozuzlenie a pri odhalení vraha som bola naozaj veľmi zaskočená. Určite by som knižku chcela odporučiť každému, pretože si v nej každý nájde to svoje. Je v nej dobrodružstvo, akcia, vražda, láska a má i nejaký hlbší význam. Získala si ma a som naozaj rada, že som si ju prečítala.

Hodnotenie: 5/5

Veľmi by som sa chcela poďakovať vydavateľstvu i527.net, za poskytnutie knihy. Knihu Bez stopy si môžete zakúpiť TU

Zverejnenie komentára

2 Komentáre

  1. Stále rozmýšľam, či si knihu prečítať alebo nie, ale ako tak čítam, nemala by som si ju nechať ujsť :) Výborná recenzia, na knižku sa už teraz teším♥ A máš pravdu, mnoho kresťanov sa vyhýba knihám s kresťanskou tématikou, ale ako často hovorím, kresťanská beletria je ako každá iná a autori svoje príbehy a najmä vieru v Boha ponúkajú nenásilným spôsobom...takže tie knihy môže čítať úplne každý :) K tomu sú to kvalitné diela, ktoré by si nemali nechať ujsť! :D
    Teším sa na ďalšie tvoje recenzie, maj sa krásne!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za krásny komentár, potešil ma:). Určite si knihu nenechaj ujsť, bola naozaj výborná. Som naozaj rada, že som sa k nej dostala, pretože som sa vďaka nej začala inak pozerať aj na knihy s náboženskou tématikou a hlavne sa vďaka nej (aspoň dúfam) konečne dostanem aj k detektívkam, ktorým som sa tiež nejako podvedome vyhýbala.

      Odstrániť