Sarah J. Maas- Búrka v impériu (Trón zo skla 5/7)

Búrka v impériu - Sarah J. Maas
zdroj
Názov knihy: Búrka v impériu (Empire of storms)
Autor: Sarah J. Maas
Séria: Trón zo skla 5 (Throne of glass)
Počet strán: 656
Rok vydania: 2017
Vydavateľstvo: Slovart
Žáner: YA, fantasy
Anotácia:  Dlhá cesta na trón sa pre Aelin Galathynius ešte len začala. Prisahala však, že sa svojmu kráľovstvu už nikdy neotočí chrbtom. Hlavne, ak je jediná, kto dokáže zostaviť armádu proti Temnému kráľovi a jeho beštiám. No Erawan neohrozuje Aelin len svojím vojskom, ale aj tieňmi z jej minulosti, bývalými spojencami a nepriateľmi. Na obzore sa však črtá vojna nebývalých rozmerov a Aelin sa musí rozhodnúť, koho a čo obetuje, aby zachránila svoj svet pred úplným zničením.

    
      
Tí, ktorí už na môj blog kedy-tedy zablúdili vedia, že sériu Trón zo skla som si strašne obľúbila, a aj po kostrbatých začiatkoch sa pravdepodobne stáva jednou z najlepších fantasy sérií, aké som kedy čítala. Všetky časti som sfúkla neskutočne rýchlo a každá jedna ma naozaj bavila.
      Keď som začala čítať Búrku v impériu, mala som pocit, ako keby som sa ocitla v minulosti a držala som prvú knihu v sérii. Moje očakávania boli priveľké, a tak trochu nenaplnené. Bola som nadšená zo štvrtého dielu, a keďže som sa z neho ešte celkom nespamätala, tento piaty bol trošičku zatienený slávou toho štvrtého. Áno, s prvými kapitolami som mala veľký problém, no potom sa všetko znova rozbehlo a ja som sa nestačila čudovať. Sarah J. Maas spravila zo sveta, v ktorom sa nachádzalo len pár fantasy prvkov, doslova high fantasy knihu, plnú zvratov, mágie, priateľstva a lásky. Knihu, od ktorej sa ťažko odtrhnete a každým jedným dielom sa na ňu namotávate viac a viac. Každý jeden diel je lepší a lepší, v každom jednom dieli sa nachádza niečo, čo vás donúti knihu milovať viac ako tú predošlú. Či už sú to postavy, vývoj situácii, neskutočne skutočné zvraty alebo svet, ktorý doslova čaká na to, aby ste ho spolu s autorkou preskúmali.
V mojom prípade to bolo všetko, čo som vyššie vypísala.

"Strach zo straty...ťa môže zničiť rovnako ako samotná strata."
str. 534
 
      Myslím si, že aspoň jeden z vás už čítal sériu, ktorá pozostávala z určitého vývoja situácie. Myslím to tak, že v prvých dieloch bola určitá hlavná postava, ktorá vám predstavila svoj život, svet, v ktorom žije a uviedla vás do deja. Určite ste ju zbožňovali, a potom prišli v ďalších dieloch nové a nové postavy, ktoré sa stávali vedľajšími a zároveň hlavnými postavami. Pretože v Búrke v impériu sme mali všetky postavy rovnako dôležité, všetky dostali rovnaký priestor. Už to nebola len Aelin/Celaena, ktorá nás sprevádzala všetkým dôležitým. Už sa na vývine a deji odrážala aj prítomnosť ďalších postáv, ktoré sa stali rovnako dôležitými ako ona. A v mojom prípade som ich mala radšej ako ju.
      Aby ste ma nechápali zle, Celaenu som v prvých troch dieloch milovala. Lenže tak, ako sa mení každý z nás sa zmenila aj ona. Okolnosti ju zmenili a dospela. A neviem prečo, ale práve táto premena zo Celaeny na Aelin sa mi až tak nepáčila. Mala som pocit, že sa zrazu zmenila na úplne inú osobu, ktorá s predchádzajúcim dievčaťom nemala nič spoločné. Niekedy ma vytáčala a liezla na nervy, no i tak bola neskutočne dôležitá a možno to mi práve tak vadilo.
      Na druhú stranu si všetko toto vyvážili ostatné postavy, ktoré som nedokázala nemilovať. Neskutočne silnú, odvážnu a láskavú Elide, Lorcana, ktorý učil nás i seba, že naozajstná láska dokáže zmeniť každého, Manon, bosorku s tým najhorúcejším srdcom, Doriana, kráľa, ktorého všetci okrem mňa podceňovali, Lysandru, ženu, ktorá si ma získala svojou silou a vytrvačnosťou a dokonca i Aediona, vojaka, ktorý miluje svoju rodinu viac ako samého seba.
      Okrem nich na mňa čakalo preskúmanie ďalších častí Aelinnho sveta, neskutočné zvraty, akcia, láska (trochu viac lásky) a nádej na lepšiu budúcnosť. A ten koniec? Ten ma položil na chrbát, pretože lepší už ani byť nemohol.
      Tak, ako opakujem v každom dieli, Trón zo skla si ma získal. Každá jedna kniha ma naučí niečo nové, zaručí mi to, že sa od nej nebudem môcť odtrhnúť a strávim tak niekoľko hodín denne v posteli a ukáže mi nové zákutia sveta, ktorý sa odohráva v geniálnej hlave Sarah J. Maas.

Hodnotenie: 5/5
      
    

Zverejnenie komentára

0 Komentáre