Laura Silvermanová- Leto bez vody

Názov knihy: Leto bez vody (Girl out of water)
Autor: Laura Silvermanová
Počet strán: 304
Vydavateľstvo: Ikar 2018
Žáner: YA contemporary
 
Dej mojimi očami: Anise miluje svoj domov viac ako čokoľvek na svete. Život v Santa Cruz je pre ňu splneným snom. Ráno môže vstať, vziať si svoj surf a ponoriť sa do vôd slaného oceána. Toto leto plánuje stráviť na pláži, po boku svojich najdrahších priateľov a so surfom v ruke. Lenže začiatkom leta sa jej teta počas autonehody vážne zraní a zlomí sa obe nohy. Anise je nútená nasadnúť na lietadlo a spolu so svojím otcom stráviť dva mesiace letných prázdnin vo vnútrozemí, strážením tetiných troch malých detí. Všetko nasvedčuje tomu, že tieto letné prázdniny budú tie najhoršie. No keď Anise stretáva Lincolna, všetko sa ako lusknutím prsta zmení a ona si zrazu nie je istá, kde je jej naozajstný domov.

 
     Debutová kniha americkej spisovateľky si ma dostala hlavne svojou obálkou, ktorá je naozaj nádherná. Moje očakávania však neboli priveľké a zostala sa veľmi prekvapená, keď som ju začala čítať. Skrývala v sebe totižto viac, ako len obyčajný tínedžerský letný príbeh.
     Prvé strany sa mi síce čítali ťažšie, no po nich sa príbeh rozbehol a ja som sa znova ocitla v tom známom kolobehu, počas ktorého som knihu nemohla pustiť z ruky. Štýl písania bol veľmi jednoduchý, no zároveň zaručoval čitateľovi, že sa mu kniha bude čítať veľmi ľahko a stránky budú ubúdať jedna radosť. Autorka píše tak, aby zaujala hlavne mladších čitateľov, no jednoduchosť je niekdy veľa viac ako zložitosť a tento príbeh vás o tom jednoznačne presvedčí.

"Vtom mi to dôjde. Vrátiť sa pred začiatkom školského roka znamená, že mi ujde celé leto. Znamená to, že zmeškám festival, poslednú šancu stráviť celé dni s priateľmi. Kým sa vrátim domov, aby som dokončila posledný ročník strednej, bude už polovica mojich kamorátov mimo mesta."
str. 17 
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt santa cruz california
Santa Cruz, miesto, kde hlavná hrdinka žije, naozaj existuje
zdroj
      Ak by som mala jedným slovom opísať postavy, bolo by to práve slovo reálnosť. Pretože Laura Silvermanová ich opísala presne tak, ako sa tínedžeri naozaj správajú, vyjadrujú a prezentujú. Najviac sa mi páčil práve Lincoln, ktorý narozdiel od iných chlapčenských postáv nebol dokonalý. Mal svoj hendikep, nebol to najkrajší muž pod slnkom, no tak to má byť. Pretože nikto z nás nie je dokonalý, každý z nás je iný a myslím si, že tak by to malo vyzerať i v knihách. Niekedy mám totižto pocit, že tie hlavné mužské postavy idú v knihách ako cez kopirák, no v tejto sme mohli vidieť úplný opak.
      Hlavná postava, Anise, ma miestami vytáčala, no veľmi sa mi páčilo, ako sa od začiatku knihy posunula, určité veci pochopila a výrazne sa zmenila, dospela. Uvedomila si, že domov nie je miesto, ale ľudia a tento fakt som si vďaka nej pripomenula i ja.
      Príbeh bol napísaný veľmi zaujímavo a určite by sa nikto počas čítania nenudil. Dej išiel naozaj hladučko, bez hluchých miest a zaujal ma od začiatku po koniec. Či už to bolo oboznámenie sa s postavami, Anisin príchod do Nebrasky alebo dvojdňová cesta autom späť na Santa Cruz, všetko malo ideálnu dĺžku, zápletku i koniec. Trochu ma mrzelo, že vec s jej matkou ostala takpovediac nedoriešená (pochopíte, keď si knihu prečítate) a záver bol dosť otvorený, no inak to bol veľmi milý a pekný príbeh, ktorý sa mi veľmi páčil.
      Obrovským plusom bolo i to, že som knihu čítala počas prázdnin, i keď nie tých letných, takže som si mohla dotvoriť obraz. A i keď som ich netrávila pri oceáne, šplechotajúca voda na jednom poľskom kúpalisku mi pomohla prežiť celý príbeh, od začiatku až po koniec.

Knihu by som odporúčala tým, ktorí majú chuť na milý a pekný príbeh, jednoznačne vhodný na leto. Myslím si, že to síce nebude najlepšia kniha, akú ste kedy čítali, no zaručene vás pobaví, ukáže vám svet dievčaťa, ktorému chýba matka a nahodí vás na letnú náladu. Silu naozajstného priateľstva, potrebu rodiny a horúce slnečné lúče, to všetko v knihe nájdete i vy. Príjemné čítanie:)
Hodnotenie: 4/5 

Za knihu by som sa veľmi chcela poďakovať kníhkupectvu megaknihy.
Ak by ste mali záujem o zakúpenie knihy, nájdete ju TU.  
     

Zverejnenie komentára

0 Komentáre