Colleen Cobleová- Raz a navždy (Rockharborské mystérium 2)


Názov knihy: Raz a navždy (Beyond a Doubt)
Autor: Colleen Coble
Séria: Rockharborské mystérium 2/3
Vydavateľstvo: i527.net 2016 
Žáner: detektívny román 

Americká autorka Colleen Cobleová nám znova predstavuje nový príbeh z prostredia malebného a tajomného mestečka Roch Harbor. Spolu s Bree, jej pátracím psom Samsonom a pátracím tímom K9 sa dostaneme do minulosti a pomôžeme Bree vyriešiť ďalšiu tajomnú vraždu. 

⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫

Po nájdení Breeinho syna Daviho si Bree naivne myslí, že už sú obaja v bezpečí. Jediné, čo Bree znepokojuje sú nočné mory, ktoré trápia malého Davyho a nedajú mu zaspať. Jedného dňa však Bree objaví vo svojej pivnici zamurovanú mŕtvolu muža, ktorá ich celkom pokojné dni úplne zmení. Na svetlo sa totižto dostane prípad, ktorý bol už dávno uzavretý a vrah ešte stále behá na slobode. Bree i jej najbližší sa stávajú terčmi viacerých útokov. Podarí sa Bree zastaviť a odhaliť vraha?  A ako to skončí medzi ňou a Kadeom Matthewsom? To všetko sa dozviete v tomto úžasnom pokračovaní výbornej série. 
(pôvodnú anotáciu nájdeš TU)

       Prvý diel série o detektívke Bree si ma neskutočne dostal a moje očakávania boli pred prečítaním ďalšieho dielu naozaj veľmi veľké. Práve preto som sa neskutočne potešila, keď som otvorila knihu Raz a navždy a znova som cítila ten príjemný pocit počas čítania.
      Príbeh pokračuje pár mesiacov po ukončení predošlého dielu, takže čitateľ sa hneď dostáva do deja, bez nejakých zbytočných naťahovaní. Autorka sa nezdržuje zbytočným opisovaním postáv, ktoré vystupovali v predošlom dieli a radšej nám všetko ukáže, ako keby nám vysvetľovala pointu prvého dielu, čo si neskutočne cením. I keď som sa musela zorientovať v niektorých postavách, vôbec mi to nevadilo a uvítala som plynulosť, s ktorou som sa dostala do deja.
      Hneď od začiatku sa znova zoznamujeme s novými postavami, ktoré vystriedajú tie staré. Oveľa viac priestoru dostáva Lauri, Kade a dokonca aj Anu, ktorá je v tomto dieli veľmi kľúčovou postavou. Postupne sa nám príbeh zamotáva viac a viac, postavy sa pridávajú a pomaly spoznávame mestečko Rock Harbor. Dostávame sa do ďalších zákutí a stretáme nových ľudí, ktorí pomáhajú s vyriešením prípadu. 
      Prípad sám o sebe bol neskutočný. Nedokázala som odhaliť vraha, ani všetky tie zápletky a práve takto by mal vyzerať správny detektívny román. V napätí som bola až dokonca, knihu som prečítala neuveriteľne rýchlo a nemohla som sa od nej odtrhnúť. Zimná atmosféra pridávala príbehu na mrazivosti a nenechávala čitateľa vydýchnuť. Neustále sa situácie komplikovali, hľadanie vraha bolo čoraz ťažšie a každou kapitolou ma zaujímalo viac a viac, ako všetko dopadne.

"Nedá sa dopredu vedieť, čo bude mať vplyv na to, akými ľuďmi sa raz staneme," povedala Bree
str. 152 
       
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt rock harbor michigan
Takto nejako vyzerá Rock Harbor. zdroj
       Keďže príbeh je písaný formou on-rozprávania, Bree nie je jedinou postavou, ktorej život sledujeme. Tiež sa nám otvára Lauri, ktorá má svoje vlastné problémy a dostáva sa k dôležitým dôkazom, bez ktorých by Bree nemohla v prípade pokračovať. Jej kapitoly ma neskutočne bavili, keďže sme mohli vidieť, čo všetko stojí za jej nepríjemným chovaním. Bola silná, múdra a naozaj sa mi v príbehu páčila. Jej pohľad na vec bol veľmi užitočný a naozaj dúfam, že v ďalšom dieli nájdem kapitoly aj z jej pohľadu. Ďalšia veľmi dôležitá postava, Kade má zase veľké problémy so svojou sestrou a stanicou pre ohrozené zvieratá, ktorú sa snaží prevádzkovať. On mi už od prvého dielu neskutočne sadol a je to jedna z mojich obľúbených postáv. Je neskutočne láskavý, obetavý a zamilovala som si ho ešte viac. Bree ako hlavná hrdinka ma vôbec nesklamala. Znova som sa stretla s postavou, ktorá je neuveriteľne silná a dokáže sa zachrániť aj sama. A práve silne ženské hrdinky neskutočne obdivujem. Pohľady vraha sa nám znova prepletajú s ostatnými, no i napriek nim až do konca čitateľ netuší, kto je vrahom, keďže sú napísané veľmi zavádzajúco. Trošku mi však chýbala skvelá Naomi, ktorá dostala trošku menej miesta, no veľmi dúfam, že sa to v poslednej časti zmení.
       Plynulý dej, mrazivé prostredie a tajomné mesto, plné záhad. Za mňa je to teda vynikajúca kombinácia a dôvod, pre ktorý sa oplatí preležať polovicu dňa v posteli. Celá séria Rockaharborského mystéria si ma získala, objavila som vďaka nej pre mňa nový detektívny žáner a zamilovala som sa do vynikajúco napísaných postáv. Troška romantiky, skvelý detektívny príbeh a láska, v akejkoľvek podobe. Ďakujem krásne za to, že som ju objavila. A ak ešte stále váhate, či si ju prečítať, neváhajte. Príjemné čítanie:).


⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫

Hodnotenie: 5/5 

Za knižku by som sa chcela poďakovať vydavateľstvu i527.net, ktorí mi ju poslali na recenziu. Ak Vás táto séria zaujala, neváhajte. Kúpiť si ju môžete  TU.
Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com.

Zverejnenie komentára

0 Komentáre