Nicolas Barreau- Paríž je vždy dobrý nápad


Názov knihy: Paríž je vždy dobrý nápad (La Vie en Rosalie) 
Autor: Nicolas Barreau
Počet strán: 252
Vydavateľstvo: Zelený kocúr, 2016
Žáner: ľúbostný román, ženský román

 
       Paríž, mesto lásky. Mesto, do ktorého sa ľudia vracajú, navštevujú ho i v ňom bývajú, každý, so srdcom beznádejného romantika. Nicolas Barreau, francúzsky autor, napísal príbeh plný Paríža, lásky a splnených snov.

⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫

Rosalie je mladá žena, ktorá presne vie, čo v živote chce. Prenajala si malý obchodík v srdci Paríža a teraz v ňom predáva ručne maľované pohľadnice, pamiatkové predmety a suveníry, ktoré s láskou vyrába vo svojom malom bytíku nad obchodom. Jedného dňa však vbehne do jej papiernictva starší muž, ktorý na prvý pohľad vyzerá, akoby v hlave nemal všetko v poriadku. No pravdou je, že je to známy francúzsky spisovateľ Max Marchais, ktorý prišiel Rosalie poprosiť, aby ilustrovala jeho novú detskú knihu o Modrom tigrovi.
Pár dní po vydaní knihy sa však v Rosalinom papiernictve objaví Robert. Tento americký profesor literatúry tvrdí, že knihu nenapísal jej autor a že právom patrí jemu. Spolu s Rosalie sa mu podarí objaviť históriu, o ktorej ani len netušil. A po tej dlhej ceste skúmania minulosti sa do seba mladý pár zamiluje. V meste lásky, v Paríži.
(pôvodná anotácia TU)

      Viacerí z vás pravdepodobne o mne nevedia, že milujem cestovanie. Neskutočne rada sa prechádzam po miestach, kam sa veľa ľudí počas svojich životov nedostanú a Paríž bol vždy mojím malo-veľkým cestovateľským snom a ešte stále je. Preto, keď som zbadala knihu s krásnym názvom a ešte krajšou obálkou som ihneď vedela, že ju musím mať a prelistovať ju od začiatku do konca.
      Moje očakávania boli veľmi veľké, a práve preto som sa tak trochu obávala, že sa znova popálim a so smútkom v očiach knihu odložím späť na policu. To sa však našťastie nestalo a ja som sa do tohoto mesta i do postáv zamilovala najviac, ako sa len dalo.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Paris is always good idea
zdroj
      Štýl písania autora je veľmi osobitný. Krásne opisuje situácie i prostredie a je vidieť, že Francúzsko pre neho znamená veľa. Jeho opisy i dialógy postáv skôr pripomínajú minulosť a nie dvadsiate prvé storočie, no práve to knihu vsadilo lepšie do prostredia. Jeho štýl nie je práve najľahší, pretože v texte je popretkávaných mnoho krásnych myšlienok, ktoré len treba pohľadať a nechať ich vojsť do nášho vnútra.
      Čo som na príbehu neskutočne oceňovala boli jednoznačne myšlienky, ktoré autor prostredníctvom knihy vysielal do sveta. Odkaz nám šírili všetky tri postavy, ktoré nám dokázali, že si musíme vždy ísť za svojím snom, i keď sa okolie na nás díva skepticky. U Rosalie to bolo otvorenie jej malebného obchodíku, ktorý jej matka neschvaľovala, u  Roberta zase jeho sen o vyučovaní literatúry na škole, i keď jeho blízky ho videli skôr v právnickej firme. Autor detskej rozprávky Max nám zase ukázal, že snívať je v poriadku a každý príbeh má v sebe kus pravdy. A celá kniha? Bola poučná, romantická a nádherná, plná úžasných postáv, uveriteľných situácií a milého psíka, ktorý si tiež získal moje srdiečko.
      Jedinou takou skulinkou v tom všetkom bol nedostatok akcie. Nechápte ma zle. Naozaj som vedela, že to je romantická kniha, no stále mi tam niečo chýbalo. To niečo som síce našla na konci, no dychtila som po zvrate a akcii už od polovice a nie až na konci. Čo, samozrejme nie je autorova chyba, ale chyba mojej nedočkavosti, ktorá sa niekedy nevypláca. A taktiež sa šetrím, keďže mám určite v pláne pustiť sa i do ďalších kníh, od tohoto výborného autora. 
      V čom však spočívala najväčšia krása knihy bol romantický príbeh. Čitateľ mohol hneď pochopiť, medzi ktorými postavami bude láska, no i tak to v knihe bolo vsunuté len veľmi jemne a nenásilne. Vzťah medzi Rosalie a Robertom bol realistický a v knihe nájdete len máličko klišé momentov. A ak si počkáte na koniec, určite  to neoľutujete, pretože až tam sa všetko rozbieha.
      Táto kniha má v sebe krásnu lásku, či už medzi partnerom a partnerkou, priateľom a priateľkou a dokonca i medzi psom a páničkom. Myslím, že sa v tomto nájde každá romantická duša, no nie? 
      Áno, musím potvrdiť, že sa mi čítanie knihy neskutočne páčilo a určite sa do nej pustím znova. Možno pred mojím výletom do Paríža, možno niekedy inokedy. No sľubujem Vám, že raz prídem domov s fotkou, na ktorej bude Eiffelova veža a táto kniha. A už sa na ten moment neskutočne teším.

⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫


     Komu knihu odporúčam? Všetkým, ktorí majú radi romantické príbehy a cestovanie. Ak máte chuť sadnúť si len tak na balkón alebo sa schúliť pod perinu a čítať o krásnom príbehu o náhode, ktorá ževraj neexistuje, siahnite po knihe Paríž je vždy dobrý nápad. Lebo ako sa dozviete počas čítania, Paríž naozaj je vždy dobrý nápad.

Hodnotenie: 4/5

⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫


Za knihu by som sa chcela poďakovať vydavateľstvu Zelený kocúr, ktorí boli veľmi milí a knihu mi poslali na recenziu. Ďakujem krásne:).


     

Zverejnenie komentára

0 Komentáre