Baja Dolce- Placebo On (Placebo 1)


Názov knihy: Placebo On
Autor: Baja Dolce
Séria: Placebo 1/3
Počet strán: 304
Vydavateľstvo: Art Floyd 2018 
Žáner: ženský román

Hlavná hrdinka knihy Placebo On, od slovenskej autorky Baji Dolce, je žena, ktorá si počas života prešla neuveriteľnými vecami, ktoré ju, pochopiteľne, poznačili. Presťahovala sa do iného mesta, v ktorom býva po boku svojich najlepších priateliek. Keď však v práci stretá šéfovho syna, Christophera, okamžite medzi nimi prebehne niečo, čo je viac ako láska. Pochopenie, strata, porozumenie. Od tejto chvíle už pre Emmu nie je nič také, aké bolo predtým. Pretože staré rany sa liečia, no nové sa otvárajú. 
(pôvodná anotácia TU

⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫

    Kniha Placebo On bola knihou, na ktorú som sa veľmi tešila a nemohla som sa dočkať na jej prečítanie. Všade som registrovala pozitívne recenzie, ľudia knihu milovali, a keď som si prečítala prvú kapitolu uverejnenú na wattpade, vedela som, že by som si ju určite chcela raz prečítať. Nie som si presne istá, čo presne ma počas čítania tých prvých stránok uchvátilo, no neprešiel ani týždeň, a už som Placebo držala v ruke i ja.
   Príbeh o Emme a Christopherovi som začala čítať, nevediac, o čo vlastne v knihe pôjde. Z anotácie som sa totižto dozvedela len to, že pôjde o romantický príbeh, od ktorého som vôbec neočakávala nejaký hlbší zmysel. Myslela som si, že sa jedná o klasickú romantickú knihu, bez hlavy a päty, plnú milostných trojuholníkov a zakázanej lásky. Keď som však pochopila, že autorka sa nám snaží ukázať oveľa viac, ako len sladký príbeh z pohľadu ženskej hrdinky, bola som veľmi potešená. Emma mala za sebou neskutočne zlý zážitok, ktorý ju brzdil, bolel a nedokázala sa cez neho preniesť. Bola to veľmi silná hrdinka, ktorá sa popasovala s neuveriteľnými vecami, no i napriek nim zostala ženská a jemná a zároveň neskutočne silná. Obdivovala som ju za to, čo dokázala, no zároveň som v sebe mala kúštik, ktorý mi nedovolil ju prehlásiť za tú najlepšiu hlavnú postavu. Boli sme proste veľmi odlišné, najmä povahovo, a práve táto odlišnosť mi nedovoľovala vychutnať si príbeh naplno, pretože som sa až moc sústreďovala na niektoré jej činy.
   Vedľajšie postavy a náš hlavný hrdina, Christopher mi už sadli viac. Chrisa som si ihneď obľúbila a dvojičky, Emmine najlepšie kamarátky boli veľmi vydarené. Príbeh mi neskutočne oživili a ich spoločné stránky ma neskutočne bavili. 
zdroj
   Ďalším obrovským pozitívom bolo, že kniha sa čítala takmer sama. Je to jedna z tých kníh, ku ktorým si sadnete a máte ich sfúknuté v priebehu niekoľkých hodín. Takéto knihy si vždy veľmi rada prečítam, pretože sa do ich čítanie nikdy nenútim a vždy to znamená, že štýl písania autora je veľmi záživný a dokáže udržať čitateľovu pozornosť.
   Mňa osobne z celej knihy zaujalo najviac prostredie, v ktorom Emma pracovala. Firemný život a jej práca asistentky boli neskutočne zaujímavé, a ja som si vychutnávala každú chvíľu, ktorú Emma strávila v práci, i keď sa to môže zdať divné, keďže prácu si vychutnáva asi málokto:).
   I napriek všetkým plusom som si uvedomila, že tento romantický žáner už pravdepodobne nie je to moje. Po knihe som totižto siahla vo veľmi nevhodnej dobe, počas ktorej som mala chuť na iné žánre, takže Placebo On som trošku odsúvala na druhú kolaj. Uvidím, či sa ešte niekedy pustím do ďalších dielov, keďže som si počas čítania uvedomila, že takéto veľmi romantické, miestami až erotické knihy už nie sú pre mňa.

Komu knihu odporúčam?
   Knihu by som odporučila najmä romantickým dušiam, ktoré rady čítajú knihy plné lásky a splnených snov. Placebo On totižto obe kritériá spĺňa, a ženám, ktoré obľubujú romantiku sa bude určite páčiť. Knihu sfúknete naozaj rýchlo, keďže je napísaná výborne, no možno vám budú prekážať niektoré klišé scény a pocit, že presne viete, ako sa všetko skončí. Za mňa bola kniha oddychová a odpočinková literatúra, ktorú som si vcelku rada prečítala, no asi sa neradím k tej skupine, ktorí sú ňou úplne nadšení.


Hodnotenie: 3/5

Za poskytnutie knihy by som sa chcela veľmi poďakovať vydavateľstvu PreŠkoly.sk.
Ak Vás kniha zaujala, zakúpiť si ju môžete TU
 

Zverejnenie komentára

4 Komentáre

  1. Táto kniha je hádam úplne všade! :D A ako to býva, čo je priveľmi reprezentované, tak to človeka začne akosi zaujímať a zo zvedavosti chce zistiť, o čo vlastne ide. Len z tejto knihy, aj keď som ju nečítala, mám zvláštne pocty, ktoré mi našepkávajú, žeby to nebolo pre mňa. Aj keď som obrovská romantička, no osobne milujem romány z vydavateľstva i527.net a Kumran, ktoré majú hĺbku, myšlienku a ponúkajú pohľad na lásku z iných uhlov - takých z ktorých sa ti rozbuší srdce a máš pocit, že láska dokáže naozaj všetko a je skutočná :) Ach, ale zas nemôžem túto knihu súdiť, keďže som ju nečítala...uvidím, v knižnici som ju videla, tak sa skúsim začítať...
    Skvelá recenzia, prajem ti krásny víkend!♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja to mám veľmi podobne. Kedysi, keď som ešte nemala blog ani knižný instagram a len som si tak čítala sama pre seba, som takéto knihy milovala, no teraz, s odstupom času sa už ťažšie dostávam do takýchto kníh, takže sa pomaličky snažím dostať aj k iným žánrom. A knihy od i527.net ma neskutočne bavia, je to moje obľúbené vydavateľstvo :). Od Kumranu som ešte žiadnu knihu nečítala, no určite sa do nejakej v najbližšej dobe pustím. U mňa napríklad najviac bodujú knihy, v ktorých je láska opísaná tak jemne, no i tak si čitateľ uvedomuje, že to, čo je medzi postavami je skutočné. Ďakujem ti za nádherný komentár aj za podporu a prajem príjemné prežitie tohoto slnečného dňa:).

      Odstrániť
  2. Moc hezká recenze :) Recenze na knihu už jsem zahlédla a nevypadá vůbec špatně :) Jako prima oddechovka :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne:). Knižka je naozaj taká oddychovka, ktorá sa hodí k tomuto teplému letnému počasiu. Číta sa ľahko a rýchlo, príbeh je naozaj príjemný, takže ak budeš mať čas na nejaké romantické čítanie, pusti sa do nej:). Želám ti ešte krásny zbytok nedele.

      Odstrániť