Stano Fatul- Dotyk draka (Knihy Lysathys 1)


Názov knihy: Dotyk draka
Séria: Kniha Lysanthys 1/3
Autor: Stano Fatul
Vydavateľstvo: neuvedené, 2018
Počet strán: 210
Žáner: fantasy


    Fantastickú krajinu Lysathiu, z ktorej pochádzajú i dvaja bratia, Drake a Will, už dlhšiu dobu sužujú problémy. Zem je ovládaná Temnovládcom, ktorý ju ničí a zabíja všetko navôkol. Dvaja bratia sú však jediní, ktorí ho dokážu zastaviť, keďže Drake je ten vyvolený, Ochranca. Jeho úlohou je chrániť krajinu a poraziť nepriateľov. Práve preto sa Drake vyberá spolu s troma vlkolakmi na cestu plnú boja a nebezpečia, v ústrety smrti.
(pôvodnú anotáciu nájdeš TU)

   Stano Fatul, autor knihy Dotyk draka, nám v jeho novej a úplne prvej fantasy predstavuje svet, na ktorom pracoval už od svojich štrnástich rokov. Kniha je o súrodencoch, priateľstve, mágii a sile bratstva, no hlavne, je to fantasy od slovenského autora, ktorý si knižku sám vydal, takže by si určite zaslúžil našu pozornosť. 

⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫
   
Ja osobne sa veľmi žánru fantasy nevenujem, keďže ju už od malička takpovediac ignorujem. Áno, sem-tam si prečítam nejaké to young adult fantasy, no stretnutie s čarodejníkmi a vlkolakmi mimo žánru YA som zažila len pri čítaní ság o Harrym Potterovi, pri ktorom to aj skončilo. Proste sa mu už žiadna fantasy nevyrovnala, preto som sa prestala pokúšať a radšej som si našla v knižnici iné knihy.
   Keď som však dostala ponuku prečítať si Dotyk draka, neváhala som. Možno to bolo preto, lebo mi bol sympatický autor, ktorý si knihu vydával sám, možno ma zaujala obálka alebo som proste chcela zabrdnúť aj do tohoto žánru. Sama neviem. No knihu mám už úspešne za sebou, pocity aj emócie dôsledne premyslené, a práve preto vám prinášam aj túto recenziu.
   Fantasy stránku knihy nebudem hodnotiť, keďže ju nemám s čím porovnávať a pri svojich recenziách chem byť proste subjektívna. Takže rovno prejdem k dvom veľkým nedostatkom, ktoré knihu veľmi zhoršili.
   V prvom rade to bol nedostatok opisov. Je málo kníh, ktoré dokážu na dvesto stránkach ukázať zo seba čo najviac. Sú niektoré, ktorým sa to darí, no v Dotyku draka to bolo práve naopak. Napísať fantasy, rozvinúť postavy a ich vnútro je zložitá vec, ktorá zaberie mnoho času i slov. A keďže kniha nedostala na toto rozvinutie dostatok priestoru, niektoré scény boli veľmi rýchle a prakticky som si musela väčšinu knihy domyslieť. Bola to naozaj veľká škoda, keďže autorov štýl písania bol vynikajúci a kniha sa čítala prakticky sama. Tie opisy činností, vzhľadu a vlastností mi však veľmi chýbali a myslím si, že viacerým znepríjemnili čítanie.
   Ako som už vyššie spomínala, jedno negatívum naväzuje na druhé, tým pádom boli postavy nerozvinuté a niečo v nich chýbalo. Hlavných hrdinov som napríklad spočiatku považovala za desaťročných, v skutočnosti však mali okolo dvadsiatky. Myslím, že ďalej sa nemusím ohľadom postáv vyjadrovať...
   Aby som však nebola len veľmi kritická, kniha mala i svoje pozitíva. Veľmi dobre sa čítala, čo je naozaj dôležité pri každej knihe, a každá kapitola taktiež obsahovala krátku štvorveršovú báseň, ktorá nás krásne uviedla do deja. Tie básne sa mi páčili na knihe asi najviac, boli naozaj výborné. Obálka je samozrejme, nádherná a formát knihy je oveľa lepší, ako v niektorých vydavateľstvách. Príbeh sám o sebe bol tiež čarovný a bavilo ma sledovať osudy postáv. Na to, aby to však predčilo ten zlatý priemer tieto pozitíva nestačili.
   Nakoniec som dala Dotyku draka pomerne nízke hodnotenie, pretože očakávam, že ďalší diel bude oveľa lepší a autor sa poučí na svojich chybách. Ak ste Dotyk draka čítali, kľudne mi dajte vedieť, ako sa vám kniha páčila, rada si prečítam aj váš názor:).

⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫
 
Hodnotenie: 2,5/5

Zverejnenie komentára

2 Komentáre

  1. O knihe počujem prvýkrát, takže vďaka za recenziu, možno jej dám raz šancu... Ja mám fantasy ako žáner veľmi rada v rôznych podobách a už dlhšie si vravím, že by som mohla čítať viac tej slovenskej fantasy.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite ju skús:). Ja naopak veľmi fantasy neobľubujem, no slovenských autorov vždy veľmi rada podporím. Možno sa ti bude páčiť:).

      Odstrániť