Colleen Coble- Na dne (Rockharborské mystérium 3)


Názov knihy: Na dne (Into the deep)
Autor: Colleen Coble
Séria: Rockharborské mystérium 3/3
Počet strán: 320
Vydavateľstvo: i527.net
Žáner: detektívny román
Americká autorka Colleen Cobleová nám znova predstavuje nový a zároveň posledný príbeh z prostredia malebného a tajomného mestečka Roch Harbor. Tentokrát sa spolu s Bree vyberieme do tajných laboratórií a pomôžeme jej vyriešiť ďalšiu vraždu.

⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫
V mestečku Rock Harbor sa znova stala vražda. Zavraždený bol vedec, ktorý mal za úlohu nájsť liek proti niektorým chorobám. Prípadu sa ujme Bree Nicolsonová, a spolu so svojím pátracím týmom sa snaží prísť tejto záhadnej vražde na kĺb. Všetko sa však skomplikuje, keď je unesený Breein pátrací pes, Samson. Bree ho musí nájsť čo najskôr, pretože Samsonovi hrozí nebezpečenstvo. Pátranie ju však privedie aj k ďalšiemu objavu, rodine, o ktorej ani nevedela, že ju má. A vrah zatiaľ zabíja ďalšie obete.
(pôvodnú anotáciu nájdeš TU)

   Po prečítaní prvých dvoch dielov z prostredia mesta Rock Harbor som sa nevedela dočkať toho posledného a zároveň najdôležitejšieho v celej sérií. Priznávam, že som sa trošičku obávala, či si ma získa tak, ako predošlé diely, no vôbec som sa nemusela obávať, pretože som si ho užila ešte viac.
   Tak, ako je u Colleen Cobleovej zvykom, znova sa dostávame do hláv viacerým postavám, vďaka ktorým si príbeh môžeme vychutnať ešte viac. A každá jedna postava, ktorú si autorka vymyslí a nejakým spôsobom ju zapojí do deja, má čo povedať. Každá z nich je špecifická, má svoje sny a predstavy, minulosť i budúcnosť. A i keď ich je niekedy v knihe veľa, vždy viem, ktorá je ktorá, pretože ani jedna nie je taká istá. Či už je to Bree, Kade, Naomi alebo po novom Joelle a Cassie. Bree si ma znova získala tak, ako vždy, svojou silou, vytrvalosťou a vierou v Boha i cez to najhoršie. Po strate svojho muža i syna si znova musí prechádzať obdobím, počas ktorého sa jej stratí jej najdrahší pes, Samson, bez ktorého si nedokáže svoj život ani predstaviť. Jej túžba a vytrvalosť si ma podmanili a nútili ma čítať ďalej. To, že sa nevzdala ani v tom najhoršom a stále išla ďalej si ma získalo dostatočne na to, aby sa stala jednou z mojich najobľúbenejších hrdiniek. Kade si znova otvoril srdce a všetkým ukázal, že lásku treba vyjadriť aj slovami. Po celý čas bol ten veľký ochranár, ktorý si k ľuďom síce ťažšie našiel nejaký vzťah, no keď ich spoznal im bol oddaný. Aj so svojou sestrou to nemal jednoduché a bolo krásne sledovať, ako si k nej znova hľadá cestu. Naomi mala tiež svoje problémy, najmä s jej novou rodinou, no jej viera v Boha jej pomohla všetko zvládnuť, tak, ako aj ostatným. A i napriek tomu, že toto bola moja prvá prečítaná kresťanská literatúra, veľmi som si ju obľúbila. Lebo mi ukázala čistú vieru v Boha.
Jediná vec, ktorá mi z postáv vadila bolo to, že veci s Lauri zostali nedoriešené, a že som nemohla vidieť i jej pocity a myšlienky, keďže si prechádzala ťažším obdobím a bolo by super, keby nám autorka ukázala aj nejakú časť z jej problémov. Nakoniec som sa však aj vez toto preniesla, i keď by mi nevadilo čítať knihu iba o nej, pretože bola úžasná a strašne silná. Tak, ako skoro každá ženská postava v knihe.
Mesto naozaj existuje, na tomto mieste by Bree žila.

 zdroj
Čo sa týkalo deja a tej detektívnej časti, znova boli vynikajúce. Prepojenie všetkých tých faktov a postranných okolností bolo vynikajúce a záver knihy, alebo to veľké rozuzlenie som čítala dvakrát tak rýchlo, keďže som súrne potrebovala vedieť, kto je tým tajomným vrahom a ako to dopadne so Samsonom. Každé jedno úmrtie a zmiznutie sa objasnilo a to isté sa stalo aj s Breeinou novoobjavenou rodinou. A na koniec som predsa aj ja, non-detektív, všetko krásne pochopila.
Záver celej trilógie bol nádherný. Priznám sa, že sa mi tisli slzy do očí, pretože autorka túto úžasnú sériu, ktorá si ma získala už od prvého dielu, ukončila tak, ako som si to v mojej hlave sama predstavovala. A znova uchovala krásnu rovnováhu medzi romantikou, vraždami, kresťanským životom a láskou medzi matkou a synom.

ODPORÚČANIE

Celú sériu Rockharborské mystérium som zhltla v priebehu pár dní a čítanie som si neskutočne užila. Každý jeden diel mal v sebe isté čaro a táto séria ma určite priviedla k tomu, aby som preskúmala i žáner detektívok, keďže som doteraz prakticky žiadne nečítala. V knihách nájdete lásku, dokonalé postavy a aj výbornú zápletku, ktorá vám nedovolí pustiť ich z ruky. A každý jeden diel je lepší ako ten predošlí, čo je tiež obrovské plus. Takže ak hľadáte sériu, ktorá vás bude jednoznačne baviť a zároveň vám dá niečo do života, Rockharborské mystérium si vás určite získa. 

HODNOTENIE: 5/5

⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫⧫ 

Za poskytnutie knihy by som sa veľmi chcela poďakovať vydavateľstvu i527.net, ktorý mi ju poskytli na recenziu. Ak vás kniha/knihy zaujali, zakúpiť si ich môžete TU.
Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com.

Zverejnenie komentára

0 Komentáre