Julie Klassen- Tajomstvo Pembrooke parku


Názov knihy: Tajomstvo Pembrooke parku (The Secret of Pembrooke Park)
Autor: Julie Klassen
Vydavateľstvo: i527.net, 2016
Počet strán: 456
Žáner: historický román
Anotácia:
Abigail Fosterová je praktickou dcérou. Bojí sa, že skončí ako stará panna najmä preto, že má malé veno a, ako sa zdá, jediný muž, o ktorom si myslela, že by sa s ňou mohol oženiť, sa zamiluje do jej mladšej pôvabnejšej sestry. Keď rodina čelí finančnému bankrotu, Abigail a jej otec hľadajú primeranejšie ubytovanie. Vtedy prichádza neznámy právnik so zarážajúcou ponukou: užívať odľahlé panské sídlo, ktoré už osemnásť rokov stojí opustené. Fosterovci odcestujú do veľkolepého Pembrooke Parku, ktoré s hrôzou nachádzajú tak, ako ho jeho predchádzajúci obyvatelia náhle opustili: dná šálok pokryté zaschnutým čajom, moľami prežrané šatstvo v skriniach, domček pre bábiky rozložený uprostred hry... Privíta ich atraktívny miestny kaplán, ale hoci sa zdá, že on aj jeho rodina poznajú minulosť sídla, jediná informácia, ktorú im poskytnú, je strohé varovanie: Majte sa na pozore pred cudzincami, ktorých do Pembrooke Parku prilákajú reči o tajnej izbe plnej pokladov.
To Abigail zaujme. V nádeji na obnovu rodinných financií – a svojho vena – Abigail pátra po údajnom poklade. Desivé zvuky v noci a stopy v prachu však prezradia, že nie je jediná, kto tajne prehľadáva dom. Nato Abigail začína dostávať anonymné listy s kľúčom k tajnej izbe a prekvapujúcim odhalením z minulosti. Keď Pembrooke Park navštívia starí priatelia a noví nepriatelia, tajomstvá vychádzajú na svetlo sveta. Nájde Abigail poklad a lásku, ktorú hľadá... alebo veľmi reálne nebezpečenstvo?

zdroj 

   Po prečítaní prvého románu, ktorý sa mi od Julie Klassenovej dostal do rúk, som vedela, že som si našla novú najobľúbenejšiu autorku. Už vtedy som sa rozhodla, že si prečítam všetky jej diela, pretože som sa do jej kníh zaľúbila. Zaľúbila som sa do lásky, ktorú opisuje, postáv, ktorým vdychuje život a regentského obdobia, ktoré dotvára tú správnu atmosféru. A Tajomstvo Pembrooke parku sa zaradilo medzi moje najobľúbenejšie knihy vôbec. Pretože v sebe mala presne to, čo ma na literatúre baví. Vďaka nej som sa uvoľnila, premýšľala som o jej príbehu a osudoch postáv niekoľko dní po dočítaní a užila som si každučké jej slovo.
Knihu som začala čítať počas letnej dovolenky a už prvá kapitola ma vtiahla do deja a priviedla mi taký ten známy pocit, že knihu nepustím z ruky. A tak sa aj stalo. Zúfalo som pretáčala stránky a behala očami po texte, len aby som zistila, aké osudy autorka vyčarovala pre naše postavy. 

„Láska bez strachu..." povzdychla Abigail, uvažujúc nad myšlienkou.

„Obávam sa , že to neznie príliš prakticky. Pretože čím viac človek niekoho miluje, tým viac sa bojí, že ho stratí." str. 51

Hlavnú postavu, Abigail, som si obľúbila ihneď a ani na sekundu som nezapochybovala, že ma bude jej osobnosť baviť. Bola inteligentná, šarmantná, stála si za svojím a ku každému sa správala veľmi milo. Bola pre mňa ideálnou hlavnou postavou, na ktorej mi naozaj záležalo a jej budúcnosť mi veruže nebola ukradnutá. Cítila som, že by naozaj mohla žiť, byť mojou najlepšou priateľkou či susedou, samozrejme, v inom storočí. Ak som sa však do niekoho zamilovala ešte viac, tak to bol práve William. Mladý kaplán si získal moje srdce viac, ako ktorákoľvek iná postava a ukázal mi ten správny smer. V láske, v náboženstve aj v Bohu samotnom. Sálala z neho pokora, múdrosť, láskavosť, a práve preto sa stal mojím obľúbeným. 
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt 19th century women governess
19. storočie zdroj

Keďže kniha bola vydaná kresťanským vydavateľstvom, niet pochýb o tom, že sa v nej vyskytuje aj viera. Ja osobne som síce kresťanka, no kníh s touto tématikou som sa dlhšiu dobu obávala. V poslednej dobe však zisťujem, že práve tieto knihy mi prinášajú pokoj na duši a stávajú sa mojimi obľúbenými. Nemusíte sa však báť, autorka si s náboženstvom poradila tak, aby nerušila nikoho, s ohľadom na jeho vieru, takže táto skutočnosť vás určite nemusí vyplašiť. 
Romantická stránka celej knihy ma hriala u srdiečka, keďže rozhodne preferujem pomalú a čistú lásku, ktorá sa počas deja vyvíja. Julie si ma jej romancou vždy získa, pretože sa s ňou nikam neponáhľa, robí ju uveriteľnou a necháva jej priestor, ktorý si každé srdce zaslúži. Vďaka jej láske sa usmievam, myslím a užívam si každú jej knihu.
Keďže Julie Klassenová sa rada inšpiruje klasickou literatúrou a hlavne tou od Brontëových a Austenovej, v niektorých jej dielach je táto podobnosť trošku cítiť. A práve vďaka tajomstvám, rodinným tragédiám a viac generačným osudom som mala pocit, že čítam o úplne iných, no predsa podobných, Búrlivých výšinách. 
Devätnáste storočie a tvorba Julie Klassenovej mi tak nádherne sadla, že si už ani neviem predstaviť lepšie knihy, ako tie jej. Láka ma nádherný romantický príbeh, ktorý dokáže napísať tak vierohodne, tajomstvo, ktorým ošatí jej knihy a viera, ktorou mi priblíži jej literatúru. 


Odporúčanie: 

Ak patríte aj vy medzi milovníkov romantickej literatúry, radi sa pri čítaní usmievate a chcete knihu, od ktorej sa zaručene neodtrhnete, Tajomstvo Pembrooke parku by určite nemalo chýbať vo vašej knižnici. Okrem strhujúceho príbehu a nádherného opisu viery v Boha si dozaista užijete i regentské obdobie, hlavné i vedľajšie postavy, tajomstvá a zákutia sídla, ktoré sa rozprestiera v anglických lesoch. Myslím si, že si knihu určite užijete a prajem vám príjemné čítanie. 

Hodnotenie: 5/5

Za poskytnutie knihy by som sa veľmi chcela poďakovať kníhkupectvu PreŠkoly.sk.
Ak vás táto recenzia zaujala, knihu si môžete zakúpiť TU.


Zverejnenie komentára

0 Komentáre