Helene Hegemannová- Axolotl Roadkill (minirecenzia)


Názov knihy: Axolotl Roadkill
Autor: Helene Hegemannová
Počet strán: 200
Vydavateľstvo: Ikar, 2011
Žáner: YA
Anotácia
Šestnásťročná Mifti z Berlína je inteligentná, citlivá, ale duševne narušená. Matka schizofrenička ju psychicky aj fyzicky týrala, otec, ľavicový intelektuál, dcéru zanedbáva. Mifti nechodí do školy, berie drogy, spí s každým, kto je poruke, a najradšej trávi čas posedávaním v bare.
Román je fiktívnym denníkom, jeho dej oživujú maily, intímne esemesky, výňatky z blogov i útržky rozhovorov. Z textu sa čitateľ veľa dozvie aj o berlínskej undergroundovej scéne, ktorú autorka cez svoju hrdinku komentuje a paroduje. Zručné a účelné narábanie s citátmi renomovaných autorov i filozofov a románová hra s literárnymi, spoločenskými a politickými kontextmi sa zaslúžili o to, že vzniklo pozoruhodné, kontroverzné dielo.  
zdroj 

Dlho som rozmýšľala, či má vôbec cenu vám sem dávať recenziu na knihu, ktorú som nebola schopná ani dočítať. Neviem o nej veľa, keďže som sa nedokázala dostať na koniec knihy, no viem to, že buď ju čitatelia milujú, alebo ju nechápu. Ja som ten druhý prípad.
Anotácia vyzerala naozaj sľubne, samotný príbeh tiež. Život mladej Mifti sľuboval dobrodružstvo, hlbšiu pointu i jej boj s realitou. Bohužiaľ som však nerozumela autorke a jej spracovaniu celej knihy. 
Mifti je stále na drogách. Celkovo je to problémové dievča, no jej závislosť je v knihe akási čudná. Vôbec neviete čo sa deje naozaj, či je naozaj pokrytá krvou alebo či si to len predstavuje. Mená postáv sú taktiež napísané veľmi zmätočne a nikdy neviete, či majú šestnásť alebo štyridsať. Hlavná postava nadáva ako pohan, a i keď mi nadávanie veľmi nevadí, táto knihe je extrémna. No najhoršie na nej je to, že totálne netuším, či sa nachádzam v minulosti alebo prítomnosti, či čítam mail alebo list. Viem, že táto minirecenzia je pravdepodobne naozaj minirecenziou, ale dostala som sa do bodu, kedy o knihe nemám čo viac napísať. Takže buď som ja nepochopila autorku, alebo autorka nepochopila mňa. 

HODNOTENIE: 1/5 (nulu pri hodnoteniach nikdy nedávam)

Zverejnenie komentára

0 Komentáre