Vanda Kys- Mňa si nekúpiš


Názov knihy: Mňa si nekúpiš
Autor: Vanda Kys
Počet strán: 244 
Vydavateľstvo: BESTSELER, 2019 
Žáner: ženský román
Anotácia: Hana Figuli je v napätí.
Najbližšie dni rozhodnú o všetkom.
Po dvojmesačnej skúšobnej lehote, ktorú strávila v prestížnej reklamnej agentúre, čaká na svoj ortieľ. Túži len po jednom výsledku: aby si ju tam ešte nechali.
No všetky jej nádeje prekazí nečakané stretnutie s neznámym kolegom na osudnom treťom poschodí. A to ešte netuší, že sa z neho čoskoro vykľuje niekto úplne iný a bude mať pre ňu netypický návrh. Ponuku, ktorú by najradšej odmietla.
A že ho tak bude nenávidieť…
Oliver Weiss je v koncoch.
Najbližšie dni budú peklo.
Posledné mesiace nedokázal ujsť svojim zradným myšlienkam, nech sa snažil ako chcel. A keď sa konečne dokázal vrátiť do svojej firmy, čeliť svojim démonom, to posledné čo očakával bolo viac-než netradičné stretnutie s neznámou blondínkou v zelených šatách. A každý deň sa mu len potvrdzovalo, že ona je tá pravá pre hlavnú rolu v jeho šialenom tajnom pláne.
Pretože ho neznášala. A to potreboval udržať za každú cenu.
V knihe Mňa si nekúpiš od autorky Vandy Kys sledujeme príbeh cez pohľady dvoch hlavných postáv, Hany Figuli a Olivera Weissa. Ich vzťah, nečakane pre oboch, nadobudne úplne iné rozmery a Hana časom zistí, že Oliver patril do jej života skôr, ako ho spoznala.
A ešte oveľa viac… 

  Ak čítate moje recenzie pravidelnejšie, určite viete, že sa nikdy nebojím prečítať si niečo od autora, ktorého knihy som predtým vôbec nedržala v rukách. Ba čo viac, takéto situácie a knižky veľmi rada vyhľadávam, nakoľko sa vďaka nim dostávam k novým autorom, ktorí sú pre mňa trošičku neznámi. Knihu Mňa si nekúpiš od sympatickej slovenskej autorky Vandy Kys, som si prečítala najmä vďaka knižnej štafete, do ktorej som sa mohla zapojiť a prečítať si tak tri tituly od troch skvelých spisovateliek. Už tá nádherná obálka, ktorá sa podľa mňa zhoduje s celým príbehom, si získala moje srdce a najmä vďaka nej som sa veľmi tešila aj na vnútro knihy.

   
Príbeh knihy Mňa si nekúpiš je písaný z pohľadu oboch hlavných postáv, Olivera a Hany. Ich životy sa od seba odlišujú a obaja by sa za normálnych okolností pravdepodobne nikdy nestretli. No život si z nás často robí srandu a veľakrát nám do cesty privedie niekoho, koho by sme nikdy v našom okolí neočakávali. A presne tak sa stretli aj Hana a Oliver. Z počiatočného odporu z jednej strany sa pomaly vyvíja niečo úplne iné a obaja mladí ľudia sa zbližujú čoraz viac. Lenže ich životy a osud, ktorý na nich čaká kdesi v diaľke, má s nimi pravdepodobne iné plány. A tak sa obaja zaseknú na kolotoči citov a nádejí v lepšiu budúcnosť.
   Musím sa priznať, že prvá polovica knihy sa mi čítala trošičku horšie, nakoľko som sa nevedela nejako začítať do celého príbehu. Práve som sa totižto dostávala z čítacej krízy a mala som toho veľmi veľa v škole i doma. Nedokázala som si zvyknúť na postavy, ktoré sa podľa mňa neuveriteľne menili a v ten moment som si myslela, že táto knižka pravdepodobne vôbec nie je pre mňa. A potom sa zrazu všetko zmenilo... Dostala som sa na stránku, ktorá ma uniesla a nevedela som prestať čítať. Čítala som celý večer, až kým som nezaklapla poslednú stránku knihy a s ťažším srdcom, ako som si pôvodne myslela, som sa rozlúčila s mojimi  dvoma úžasnými hlavnými hrdinami. Vôbec neviem, čo sa vo mne zlomilo a ani kedy sa to stalo. No zrazu som si začala celý príbeh neuveriteľne užívať a hltať ho očami.
  Hana a Oliver, naše hlavné postavy, boli napísané životom. Boli uveriteľné, mali nejaké tie svoje muchy a počas deja, ktorý nám bol ukázaný, sa menili a vyvíjali. Neboli zidealizované, boli ako naozajstní ľudia. Robili chyby, plakali a milovali, niekedy až príliš sebecky. Zidealizované postavy väčšinou príbehu škodia, nakoľko čitateľ chce čítať o ťažších situáciách a potrebuje sa nejakým spôsobom priblížiť k postave, o ktorej číta. A ja som sa veru obom priblížila. Niekedy mi vadili a krútila som hlavou nad ich rozhodnutiami. Vzápätí som si však uvedomila, že všetci sa mýlime a niekedy nás ostatní ľudia nemajú šancu pochopiť. No a samotný epilóg ma neskutočne dostal, donútil ma usmiať sa cez zahmlené oči a zavrieť knihu s melancholickým pocitom v duši.
   Hoc sa jedná najmä o romantický príbeh, autorka doň vsadila i prvky kriminálnejšej literatúry a pripravila si pre nás veľké množstvo prekvapení a otázok, na ktoré odpoveď nájdete v priebehu čítania. Postavy si vás vezmú so sebou, ukážu vám ich svet a možno vám i pomotajú hlavu.


ODPORÚČANIE:
Mňa si nekúpiš je romantická kniha, v ktorej nájdete veľa dobrého. Uveriteľné postavy, zaujímavý dej, tajomnosť minulosti a pekne napísaný príbeh. I keď som sa najskôr nevedela do knihy začítať, po dlhšej chvíli si ma získala a vtiahla do deja. Čiže vám ju určite odporúčam a myslím si, že každý v nej nájde niečo svoje. Alebo minimálne nádhernú obálku. 

HODNOTENIE: 4/5
   

Zverejnenie komentára

0 Komentáre