Jennifer L. Armentrout- Opál (Lux III. diel)



Názov: Opál 
Autor: Jennifer L. Armentrout
Séria: Lux, 3. diel
Vydavateľstvo: Zelený kocúr, 2020
Žáner: YA fantasy
Anotácia: 
Nikto nie je ako Daemon Black. Keď sa rozhodol, že mi svoje city dokáže, netrepal len tak do vetra. Už o ňom nepochybujem. Podarilo sa nám zdolať ťažké obdobie, no spontánne sa objavujú ďalšie prekážky. Ani on však nedokáže ochrániť svojich blízkych pred nebezpečenstvom, ktoré ich čaká, ak sa pokúsia vyslobodiť milovaných.
Po tom všetkom už nie som rovnaká Katy ako kedysi. Zmenila som sa. Neviem presne, čo sa z toho nakoniec vykľuje. A počas toho, ako odhaľujeme pravdu o tajnej organizácii, ktorá je zodpovedná za mučenie a testovanie hybridov, si čoraz viac uvedomujem, že nepoznám hranice svojich schopností. Smútok zo straty niekoho blízkeho vo mne naďalej tlie a pomoc prichádza z toho najmenej pravdepodobného zdroja. Z priateľov sa stávajú úhlavní nepriatelia, ani to nás však nezastaví. Aj keby sa náš svet mal rozsypať ako domček z karát. Spolu sme silnejší... a oni to dobre vedia.

   Séria Lux si získala moje srdiečko už keď som sa približne pred rokom začítala do jej prvého dielu a stala som sa na ňom "závislá". Pred krátkou dobou vyšiel vo vydavateľstve Zelený kocúr jej tretí diel a ja som sa nedočkavo pustila i do neho... s pomerne veľkými očakávaniami. No a s radosťou vám musím povedať, že všetky moje očakávania boli naplnené a ja som si knihu neuveriteľne užila. 
   Príbeh, ktorý nám autorka v svojich knihách ponúka, je nezvyčajný práve tým, že v ňom dominujú mimozemšťania. Mimozemská tématika sa, aspoň podľa môjho názoru, v knihách vyskytuje minimálne, nie to ešte v young adult literatúre. A práve toto dáva autorke neskutočné množstvo možností, kam až svoj príbeh môže posunúť. A myslím si, že ona ich teda naplno využíva. 
   Myslím si, že sa opláca vo fantasy literatúre využívať prvky, o ktorých čitatelia ešte nečítali. Veď, povedzme si úprimne... každý presne vieme, čo čakať od takých upírov a od knihy s touto tématikou. No akonáhle čítate o niečom, čo je pre vás neznáme, kniha stratí na predvídateľnosti  a udalosti vás dokážu neskutočne prekvapiť. A priznám sa, že veľmi veľa udalostí, ktoré sa stali v Opále som absolútne nečakala (najmä ten koniec) a celú knihu som čítala s nedočkavosťou, pretože som veľmi chcela vedieť, kam až autorka vo svojom diele zájde. 

Opál - Recenzia tretej knihy knižnej série Lux! Zaujal nás príbeh?
zdroj

   Sympatické postavy sú tiež základom dobrej knihy a to podľa mňa Jennifer zvláda na jednotku. Všetky postavy majú osobnosť a vytvoríte si k nim puto, proste si ich zamilujete. Katy, hlavná hrdinka príbehu, je asi moja najobľúbenejšia hrdinka vôbec. Jej osobnosť ma zaujala už v prvej knihe, pretože bola vtipná, zábavná, inteligentná a nikdy sa nebála vyjadriť svoj názor. Ani na Daemona. Okrem toho miluje čítanie a má svoj knižný blog... nejako som sa v nej našla a nie len v týchto ohľadoch. Taktiež si myslím, že na to, aby bola hlavná postava re čitateľov vierohodná, mala by mať v sebe i niečo negatívne, pretože nikto z nás nie je bezchybný. A preto aj Katy robí chyby, niekedy sa správa ľahkovážne a nie všetky jej rozhodnutia sú správne. To ju však približuje k čitateľovi ešte viac.  
     Daemon Black je hrdina, do ktorého sa platonicky zaľúbite už od samotného začiatku celého príbehu. Neviem, čím to robí, no jeho šarm je cítiť aj cez stránky knihy a každá čitateľka podľa mňa dúfa, že niekoho takéhoto raz nájde. Čo ma trošičku mrzelo bolo to, že Daemonova sestra Dee sa v Opále nevyskytovala až tak často, ako by som si želala, no zároveň viem, že v štvrtom dieli určite vynikne. 
   Prekúsať sa Opálom mi tentokrát trvalo dlhšie, ako som si predstavovala, no skôr sa jednalo o to, že posledné mesiace som sa ťažko začítavala do hocakej knihy. Štýl písania je však veľmi jednoduchý a tým pádom sa kniha naozaj číta sama. Dej je akčný a napínavý, no zároveň sa v knihe nachádzajú aj romantické scény a také tie typické young adult momenty. Kniha má v sebe i určité klišé momenty, no pre dospievajúcich mladých ľudí sú určite zaujímavé a robia knihu populárnejšou. 
   Sériu Lux som si zamilovala a každým novým vydaným dielom sa z nej teším viac a viac. Naozaj sa neviem dočkať ďalšieho dielu a snáď vyjde už čoskoro. 

ODPORÚČANIE

Celá séria Lux sa radí medzi najlepšie ya fantasy knihy, aké som kedy čítala a to som sa ich načítala už naozaj dosť 😂. Preto si myslím, že pokiaľ vás baví tento žáner, určite nebudete ľutovať a všetky knihy vás ihneď chytia svojou pútavosťou, neobyčajnosťou a postavami. A môžem len potvrdiť, že každým dielom sa zlepšuje, zlepšuje a zlepšuje. 

HODNOTENIE: 5/5

Za poskytnutie knihy by som sa veľmi chcela poďakovať vydavateľstvu Zelený kocúr. Ak vás zaujala táto recenzia, knihu si môžete zakúpiť TU.

Zverejnenie komentára

2 Komentáre

  1. Už som ták dlho nečítala žiadnu YA fantasy, takže ďakujem za tip!♥ Ale tie obálky, ja neviem, ale mne sa ani trocha nepáčia :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S tými obálkami naozaj súhlasím, ani ja nie som ich veľký fanúšik :D. No séria je to naozaj dobrá, čiže ak budeš mať chuť, určite sa do nej pusti :).

      Odstrániť