Stano Fatul- Muž z roku vlka (Krajina Lysanthys II.)

Názov knihy: Muž u rodu vlka
Autor: Stano Fatul
Séria: Kniha Lysanthys, 2. diel
Rok vydania: 2019
Žáner: fantasy
Anotácia: Roky po obnovení mieru v krajine Lysanthia žije William so svojou rodinou ako roľník. Keď mu osud vezme to najcennejšie, vracia sa späť na cestu bojovníka. Ochranca je preč, poslední vlkolaci zmizli, a tak je krajina bez ochrany. Po vzore staršieho brata Drakea, aj William v osud veriť odmieta, preto sa rozhodne svoju vlastnú budúcnosť vziať pevne do rúk sám. Na to ale v krvavej pomste doplatia tí, ktorí jemu a jeho rodine skrížili cestu. Časom však prichádza na to, že popri invázii zo severu, sa v Lysanthii prebudili sily mocnejšie a staršie, než by kto predpovedal. Podarí sa mu zachovať si svoju ľudskú dušu a zachrániť to jediné, čo mu v tomto svete zostalo?

   Prvý diel série Kniha Lysanthys, Dotyk draka, som čítala približne pred rokom. Pamätám si, že som s samotnou knižkou počas čítania mala nejaké problémy a v závere som jej vlastne ani nedala to najlepšie hodnotenie. Keďže som však chcela dať autorovi ďalšiu šancu a pozrieť sa, akým smerom sa posunulo jeho písanie, rozhodla som sa, prečítať si jeho ďalšiu knihu a zároveň ďalší diel tejto série, Muž z rodu vlka. Priznám sa, že som do knihy išla s veľkými obavami, no nakoniec som nesmierne rada, že som tak urobila a do knihy som sa pustila. A musí uznať, že zlepšenie celého príbehu a písania autora bolo, aspoň z môjho pohľadu, neuveriteľné. 
   Stano Fatul je autor so svojím špecifickým štýlom písania. To znamená, že ak by ste predomňa položili určité fantasy knihy a len podľa prečítanej strany by som mala zistiť, ktorú písal on, dovolím si povedať, že by som na to veľmi rýchlo prišla. Jeho písanie je veľmi akčné, rýchlo vás vtiahne do deja a je založené skôr na opisoch ako na dialógoch. Ja osobne patrím do skupiny čitateľov, ktorých viac zaujímajú dialógy, no musím sa priznať, že v tejto knihe mi opisy absolútne neprekážali. Konečne!!! som cítila aj práve v nich neskutočné zlepšenie, pretože práve v prvom dieli som mala pocit, že sa príbeh hýbe veľmi rýchlo a autor sa ním snaží len zbrklo preletieť, čo bolo však v Mužovi z rodu vlka úplne naopak a miestami som mala pocit, že čítam knihu, ktorá absolútne nepatrí k Dotyku draka. 


„To je taktiež samozrejmé, chlapče!" zvolal vlkolak pobavene. „Tvoju smrť si nosíš svetom celý svoj život. Je len na tebe, kedy sa rozhodneš zastaviť, chytiť ju za ruku a odkráčať s ňou v ústrety zapadajúceho slnka." str. 142    

V prvom dieli bolo pre mňa prakticky nemožné zamilovať si postavy, keďže mi chýbalo nejaké rozvitie ich osobnosti, nejaké emócie. S tým si autor tiež krásne poradil a hlavný hrdina príbehu Wiliam si ma vlastne získal. Musím sa síce priznať, že veľmi veľa jeho rozhodnutí som príliš neschvaľovala a jeho prehnaná násilnosť mi miestami liezla trošku na nervy, no i tak mi bol sympatický, asi kvôli tomu, čím si prešiel. Opis emócií, akými bolo zúfalstvo, beznádej a smútok sa ma naozaj dotkol a súcitila som s hrdinom viac, ako si možno sama priznávam. 

closeup photo of castle with mist

   Taktiež som sa konečne dokázala orientovať v samotnej krajine Lysathys, pochopila som, akým štýlom funguje a počas čítania som naozaj bola duchom prítomná. 
   Jediná vec, ktorá ma počas čítania neskutočne rušila bol počet postáv a bojov, ktoré sa v knihe odohrávali. Myslím si, že všetkého veľa škodí a zabíjať každú novú postavu, ktorá sa v príbehu vyskytne nie je riešením... aspoň teda pre mňa nie. To malo za následok to, že som si záverečné boje nevedela užiť, keďže som bola smrti a násilia už presýtená a taktiež som bola schopná obľúbiť si len hlavnú postavu, nakoľko som sa obávala, že autor do konca knihy povraždí všetkých navôkol. 
   I napriek tejto "chybičke" však musím uznať, že Muž z rodu vlka bola plnohodnotná kniha, ktorú vám dokážem s čistým svedomím odporučiť. Progres autora bol cítiť na každej jednej stránke, celý príbeh sa čítal veľmi rýchlo a dal mi na Stanovu kariéru úplne nový pohľad. A som zvedavá, čo nám autor prinesie i v záverečnom dieli celej trilógie. 


ODPORÚČANIE

 Ak ste čítali Dotyk draka a vaše pocity ohľadom knihy neboli najpozitívnejšie, skúste dať šancu aj druhému dielu. Každý z nás niekde začínal a posúva sa ďalej. A Stano Fatul sa jednoznačne v svojej literatúre posúva dopredu. Muž z rodu vlka bola príjemná (i keď niekedy až príliš morbídna) kniha s akčným dejom a naozaj zaujímavým svetom, ktorú som mala prečítanú za pár dní. Čiže odporúčam dať šancu i ďalšiemu dielu série a ďalej už uvidíte aj sami.

HODNOTENIE: 3,5/5

Za knihu by som sa veľmi chcela poďakovať autorovi. Pokiaľ by ste mali záujem podporiť ho vo vydaní jeho tretej knihy, kliknite sem.

Zverejnenie komentára

0 Komentáre