Mandy Baggot- Láska na Korfu

Názov knihy: Láska na Korfu
Autor: Mandy Baggot
Vydavateľstvo: Baronet, 2019
Žáner: ženský román, ľúbostný román
Anotácia: Tess Parksová se rozhodla: láska není nic pro ni. Při randění vyznává jedno pravidlo: po šesti týdnech každý vztah ukončí. Když ji tedy její nejlepší kamarádka se zlomeným srdcem pozve na holčičí výlet na Korfu, Tess je přesvědčená, že dokáže svou zásadu dodržet a zůstat v létě single. Jenže potká charismatického majitele restaurace Andrase…
Tess, aby ho zbavila panovačné matky, souhlasí, že bude hrát jeho přítelkyni. Postupně jí však začíná docházet, že tenhle předstíraný vztah je to nejlepší, co ji kdy potkalo…

   Spolu s príchodom letných prázdnin som si vzala do ruky knihu Láska na Korfu a hneď na úvod tejto recenzie musím uznať, že to bolo výborné rozhodnutie. Od Mandy Baggot som nikdy nič nečítala, no zaujala ma krásna obálka knihy a aj jej téma. Hneď som vedela, že sa mi bude páčiť. A vôbec som sa nemýlila, keďže knihu som mala prečítanú za naozaj krátky čas a užila som si ju od začiatku až po koniec. 
   Tess je mladá žena, ktorá však v minulosti zažila niečo, čo ju presvedčilo neveriť láske. Odvtedy randí s rôznymi mužmi, každého však po šiestich týždňoch odmietne a na takomto štýle života je už takpovediac závislá. Jej najlepšia priateľka je v dlhodobom vzťahu, v ktorom to začína škrípať, a tak sa obe kamarátky vyberú na spoločnú dovolenku do slnečného a teplého Grécka. Pod podmienkou, že Tess zostane počas celej dovolenky nezadaná. Keď však stretá sympatického Andrasa, ktorý od nej potrebuje láskavosť, nedokáže odolať. A tak sa Tess stáva jeho falošnou priateľkou, pričom sa naskytá otázka... Môže predstieraná láska prerásť v skutočnú?
   Už podľa anotácie je každému zrejmé, že Láska na Korfu je oddychová kniha, ktorá je plná lásky, leta a Grécka. Tieto tri kombinácie sú podľa mňa zárukou perfektnej knihy a pokiaľ autorka dokáže vytvoriť realistické postavy a písať pútavo, tak nie je o čom. A Mandy Baggot sa všetkých týchto úloh zhostila naozaj bravúrne. 
   Pre mňa sú v knihe vždy najdôležitejšie postavy, pretože pokiaľ sú dobré... dobrá je aj celá kniha. Ak mi na nich záleží a mám pocit, že by to mohli byť aj reálni ľudia, vtedy si (aspoň za mňa) autor splnil svoju hlavnú úlohu. No a Tess bola výborná hlavná postava. Mala svoje vlastné názory a sny, uvedomovala si svoju hodnotu, bola neobyčajná, vtipná a jej osobnosť ma hrozne bavila. Autorka jej dala i určitý obraz, či už to bolo oblečením, ktoré nosila alebo opisom jej vizáže, tým pádom som si Tessu vedela jasnejšie predstaviť a priblížilo mi to jej osobu. Sonja, Tessina priateľka, bola perfektná tiež. Povahovo bola úplne iná ako Tessa, no zároveň sa obe dievčatá k sebe hodili a ich priateľstvo bolo plné humoru a ľahkosti. Andras bol konečne typ muža, ktorý ma absolútne nehneval. V žiadnej situácii sa nechoval neslušne a aj vzťah medzi ním a Tessou sa budoval veľmi pomaly a hlavne prirodzene. To platilo i o ďalších postavách, ktoré sa v knihe vyskytovali. Všetky vzťahy (i tie neľúbostné) boli veľmi realisticky opísané a to pridávalo knihe určité čaro. 



   To najväčšie čaro však spočívalo v schopnosti autorky preniesť nás na iné miesto. Moje milované Grécko, do ktorého jazdíme každé leto sa ku mne dostalo, i keď som bola na Slovensku. Nádherné pláže, azúrovo modré more, slnečné lúče, olivovníky, vôňa rozváňajúca z výborných gréckych taverien... Ihneď som sa tam chcela vrátiť a zároveň som sa vďaka obyčajnému textu cítila, akoby som tam bola. Spolu s postavami, súčasťou ich príbehu. 
   Štýl písania autorky ma taktiež hneď chytil a kniha sa čítala naozaj rýchlo a ľahko. Jediné negatívum, ktoré mi niekedy bilo do očí, boli klišé momenty. Nebolo ich v knihe moc, no nejaké sa našli a i keď mi väčšinou v knihách nevadia, párkrát som trochu prekrútila počas čítania oči. Napriek tomu sa mi však veľmi páčil spôsob, akým sa vyvíjal vzťah postáv. Pomaly a s rozvahou autorka prehlbovala ich vzájomnú náklonnosť a do ničoho sa nehrnula. Nechala veciam prirodzený priebeh a aj z toho dôvodu som si dokázala čítanie užiť veľmi realisticky. 
   Na záver môžem len napísať, že Mandy Baggot vytvorila nádherný letný príbeh so sympatickými postavami, ktorý ma neskutočne naladil na leto. Na slnečné dni, dlhé večery strávené s kamarátmi a rodinou, teplé slnečné lúče a výborné letné jedlá. A v tejto atmosfére sa nesie i celá kniha. 


ODPORÚČANIE:

Ak patríte medzi čitateľov, ktorí milujú romantické príbehy, letné dni a cestovanie, Láska na Korfu je ako stvorená pre vás. Príjemný dovolenkový príbeh si vás podľa mňa chytí za srdce a určite dostanete chuť prečítať si i ďalšie knihy od autorky. Ja sa na ne rozhodne chystám a som rada, že som leto začala takýmto milým spôsobom. 

HODNOTENIE: 4,5/5

Za knihu by som sa chcela poďakovať kníkupectvu Megaknihy. Ak vás Láska na Korfu zaujala, môžete si ju zakúpiť TU.

Podobné tituly od autorky: tu 


Zverejnenie komentára

2 Komentáre

  1. Ó, tak to znie úžasne! Nádherná obálka, skvelá anotácia a tvoja výborná recenzia - som nalákaná! Opäť veľká vďaka za tip na zaujímavú knihu, ktorá by ma inak asi minula...milujem knihy, kde sú postavy vykreslené realisticky, takže už teraz má odo mňa plusový bod! :)
    Maj sa krásne!♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeeej, ďakujem za krásny komentár a dúfam, že sa bude kniha páčiť :).

      Odstrániť