Miroslava Varáčková- Anjeli noci

Názov knihy: Anjeli noci
Autor: Miroslava Varáčková
Vydavateľstvo: Elist, 2018
Žáner: tínedžerský román, young adult
Anotácia: Keď Ema nastúpi v maturitnom ročníku do novej školy, netuší, ako jej to prevráti život naruby. V učiteľovi literatúry nájde spriaznenú dušu a zamiluje sa. Po tom, ako sú jej city opätované a začne sa s učiteľom potajomky schádzať, ocitne sa v ohrození života a musí čeliť mnohým nebezpečenstvám. Nemieni sa vzdať svojej lásky a až náhla a záhadná smrť jej spolužiaka ju presvedčí, že ide skutočne do tuhého. Má Emina obetavosť hranice, alebo je Ema ochotná zapredať aj dušu, len aby ochránila, čo jej je cenné?

   Veľmi známou slovenskou autorkou je aj Miroslava Varáčková, ktorá má na konte už veľa kníh, odohrávajúcich sa medzi tínedžermi. Určite ste jej diela už zaregistrovali a som si istá, že väčšina z vás aspoň jednu z jej kníh čítala. Ja tiež nie som výnimkou a pár kníh od autorky mám už za sebou. Anjeli noci ma zaujali zaujímavou obálkou a anotáciou, ktorá sľubovala akčný príbeh plný zakázanej lásky a jemných fantasy prvkov. 


„Istá teória hovorí, že máme dva životy. Jeden pred tým, ako sa zoznámime s človekom, ktorý nám je súdený a druhý potom. Začne nám záležať viac na milovanej osobe ako na sebe, a to je ten zlom. Nič neostane ako predtým. Váhy sa nachýlia. Rebríček hodnôt sa posunie. Sny sa menia na jediný." str. 224
   
Príbeh knihy je jednoduchý a vôbec nie je zložitý na pochopenie. Hlavná hrdinka nastúpi na novú školu, v novom meste, zamiluje sa do svojho učiteľa a časom zisťuje, že Adam nie je taký, za akého ho ostatní považujú. Je v ňom niečo iné a tajomné, zároveň nebezpečné. A i keď si Ema uvedomuje, že ich láska nebude mať jednoduchý priebeh, to, čo ich spája je silnejšie ako to, čo ich rozdeľuje.
   Ako som už vyššie spomínala, od Miroslavy Varáčkovej som už nejaké tituly čítala, a keďže sa mi veľmi páčili, moje očakávania boli pomerne vysoké. A musím priznať, že kniha tieto moje očakávania dokonca aj predčila a veľmi som si jej čítanie užila. 
   Už prvé stránky príbehu ma chytili, najmä štýlom písania autorky. Kniha je písaná ľahko a chytľavo, tak, že sa od nej neviete odtrhnúť a skrátka len čítate. Ďalej, ďalej a ďalej. Všetky opisy i tých najbežnejších činností vás nenudia a hltáte stránku za stránkou. Inak povedané, od autorky by som kľudne čítala aj nákupný zoznam a myslím si, že by ma svojou pútavosťou tiež úplne dostal. 
   Keďže fantasy nie je mojím najobľúbenejším žánrom, bola som rada, že Anjeli noci sú najmä o láske a fantasy elementov sa v knihe nenáchádza veľa. Povedala by som, že ich bolo akurát na oživenie deja a pokiaľ sa tiež nie veľmi radi (tak ako aj ja) začítavate do komplikovaných fantasy príbehov, nemusíte sa vôbec obávať. 

Jedno bolo isté - dialo sa čosi, o čom som zatiaľ nemala ni potuchy, no čoho jednotlivé časti do seba zapadali ako skladačka." str. 122

    Vo väčšine kníh si obľubujem najmä hlavné postavy, no v Anjeloch noci to bolo práve naopak. Všetky vedľajšie postavy ma tak veľmi bavili, až to nebolo možné. Emini priatelia, súrodenec i mama si získali moje sympatie okamžite, keďže vyzerali ako živí. Najviac ma z celej knihy zaujal Ivo, pretože to bola taká veselá kôpka a takého kamaráta by som jednoznačne vo svojom živote potrebovala. Čo sa týkalo hlavnej postavy Emy, mala som ju veľmi rada... no len zo začiatku. Vlastne, až pokým nestretla Adama a nezamilovala sa do neho. A presne takto sa dostávam k jedinému negatívu celej knihy, a to k láske medzi týmito dvoma postavami. 
   Nemyslím si, že sa dvaja ľudia môžu do seba zamilovať tak, ako to bolo napísané v Anjeloch noci. Jedna konverzácia nestačí na to, aby ste niekomu vyznávali nekonečnú lásku a nevedela som si vzťah postáv absolútne predstaviť. Tým pádom u mňa mierne mienka o Eme a Adamovi klesala a nemohla som s tým nič narobiť. 
   I napriek tomu si však myslím, že Anjeli noci stoja za prečítanie. Knihu zhltnete za pár dní, príbeh si užijete a oddýchnete si pri nej. Čiže ak čítate radi literatúru "zo školských lavíc" o prvých láskach, priateľstvách a obľubujete i jemnú fantasy, kniha je ako stvorená pre vás. A navyše je od slovenskej autorky, čo jej len pridáva na hodnote. 

HODNOTENIE: 4/5

Za poskytnutie knihy by som sa chcela poďakovať vydavateľstvu Elist.sk. Knihu Anjeli noci si môžete zakúpiť TU.


   

Zverejnenie komentára

0 Komentáre