Jennifer L. Armentrout- Origin

Názov knihy: Origin
Autor: Jennifer L. Armentrout
Série: Lux, 4. diel
Vydavateľstvo: Zelený kocúr, 2020
Žáner: YA fantasy
AnotáciaKaty je preč a Daemon urobí čokoľvek, aby ju našiel. Po vpáde na Mount Weather ho čaká nesmierne ťažká úloha. Katy je obklopená nepriateľmi a on chystá plán, ako ju získať späť. Odstaví každého, kto sa mu postaví do cesty a vypáli hoci aj celý svet, len aby ju zachránil... Dokonca je ochotný odhaliť svetu svojich mimozemských druhov. Lenže všetko bude zrejme ešte desivejšie, ako si Katy myslela. Na scéne sa zjaví niekto, kto poriadne zamieša karty... Naozaj Daemona a Katy nič nerozdelí?

   Séria Lux sa okamžite zaradila medzi moje obľúbené a už od prvého dielu (Obsidián) sa od nej neviem odtrhnúť a každý novo-vychádzajúci diel ma utvrdzuje v mojom presvedčení o výnimočnosti tejto série. Ani štvrtý diel nebol výnimkou a musím priznať, že si ma získal najviac z celej série, dokonca prekonal i prvý diel, čo sa u mňa vôbec nestáva často. Počas čítania som plakala, obľúbila si každú postavu ešte viac a obdivovala vývoj postáv i deja. Ako ste si už mohli všimnúť podľa tohoto úvodu, recenzia bude veľmi pozitívna :). 
   Príbeh Katy a Daemona si ma získal už pred rokom, kedy na Slovensku vyšiel Obsidián a odvtedy sériu čítam ako na bežiacom páse. Pred čítaním Originu som sa však trochu obávala či znova nebude o tom istom. Poznáte to... Autori naťahujú série a tie sa stávajú každým ďalším dielom nudnejšie a nudnejšie. Som však veľmi rada, že Jennifer Armentrout je pre mňa príjemnou výnimkou a každá ďalšia kniha je akčná, nepredvídateľná a zaujímavá. 

Jediné, na čom záleží, na čom naozaj záleží, je život." str. 234

   Hlavné i vedľajšie postavy ma bavili vždy, no v Origine ešte viac. Veľmi sa mi páčilo, ako sa vyvinuli a zmenili. Okolnosti ich životov ich prinútili dospieť predčasne, prehodnotiť svoje priority a zmeniť svoje správanie. Ich osobný vývoj bol veľmi cítiť, najmä u Daemona, ktorý si ma v Origine získal a konečne sa aj pre mňa tiež stal jedným z obľúbených mužských hrdinov. Katy bola dlhú dobu jednou z mojich absolútne najlepších hrdiniek a na tomto mieste aj zostala, nakoľko ma znova neskutočne bavila. Súhlasila som s jej názormi, s jej činmi a získala si ma svojou reálnosťou. Vedľajšie postavy sú v tejto série na úrovni tých hlavných a v každom dieli si obľúbim ďalšie a ďalšie. Taktiež som si všimla, že v každej knihe autorka dávala prednosť iným vedľajším postavám, a preto sa mi veľmi páčilo, že v Origine dostali rovnaký priestor všetci. Dee, Luc, Archer, Ashley, Matthew sa v knihe vyskytovali vo veľkom množstve a veľmi som sa tomu tešila. 
   Séria Lux už pomaličky ale isto prichádza ku svojmu koncu, a preto je súčasťou štvrtého dielu aj napätie, veľmi veľa akcie a taktiež veľký vývoj situácií a zvratov. Aj z tohoto dôvodu som sa nestihla nudiť a bavilo ma hádať, čo ďalšie sa stane. Neuhádla som to ani raz a po dočítaní záverečných strán som zostala šokovaná, so slzami v očiach a neschopnosťou vziať do ruky inú knihu. Málokedy sa počas čítania ocitám v šoku, no tento raz sa to veruže stalo a celá kniha mi v konečnom dôsledku vyrazila dych. 
   Nakoľko Jennifer Armentrout píše veľmi pútavo, kniha sa čítala úplne sama a nevedela som sa od nej odtrhnúť. Musím však priznať, že prvých cca päťdesiat strán som sa nedokázala začítať a musela som si dať menšiu prestávku, no potom ma to chytilo a Origin sa stal mojím obľúbeným dielom celej série. Myslím si, že má čo ponúknuť a ak ste už dočítali prvé tri diely, tento vám nemôže uniknúť. 


HODNOTENIE: 5/5

Za poskytnutie knihy na recenziu sa chcem poďakovať vydavateľstvu Zelený kocúr. Knihu Origin nájdete TU.

Zverejnenie komentára

0 Komentáre