Blake Crouch- Nevyspytateľný (Mestečko Wayward Pines II.)

Názov: Nevyspytateľný
Autor: Blake Crouch
Séria: Mestečko Wayward Pines, 2. diel
Vydavateľstvo: Zelený kocúr 
Žáner: sci-fi
Anotácia: Vitajte vo Wayward Pines, počet obyvateľov 461.
Ukryté v údolí ohraničenom nebotyčnými horami je idylické mestečko novodobou rajskou záhradou... až na elektrický plot a ostnatý drôt, neprestajný, každodenný dohľad ostreľovačov a neúprosné monitorovanie každého slova i gesta.
Ani jeden zo 461 obyvateľov netuší, ako sa tu ocitol. Nariadili im, kde majú pracovať. Kde majú žiť. Za koho sa vydať či s kým sa oženiť. Niektorí veria, že sú mŕtvi a že toto je život po živote. Iní si myslia, že sú zavretí v experimentálnom väzení. Každý z nich tajne sníva o úteku, ale tých pár, ktorí sa o to pokúsili, sa presvedčilo o hrôze.
Ethan Burke videl svet ukrytý za plotom. Je šerifom a jedným z tých, ktorí poznajú pravdu – Wayward 
Pines nie je len obyčajným mestečkom uprostred nebotyčných hôr. A to, čo leží na druhej strane plota, je svetom akoby z nočnej mory horšej ako akákoľvek predtucha.

    Prvý diel trilógie Mestečko Wayward Pines som prečítala pred približne dvoma mesiacmi a i napriek veľmi pozitívnemu hodnoteniu ma kniha mierne sklamala. Moje očakávania boli veľmi vysoké a keďže sa úplne nenaplnili, v podstate som nemala chuť siahnuť po druhom diele. No predsa som tak urobila a bol to veľmi dobrý krok, pretože kniha Nevyspytateľný sa okamžite zaradila medzi najlepšie knihy tohto roka.
    Príbeh pokračuje tam, kde sa v predošlej časti skončil a šerif Ethan Burke sa snaží plniť si svoju prácu šerifa. Jediný pozná zdrvujúcu pravdu za plotom, jediný chápe, prečo musia obyvatelia zostať v bezpečí tohto zvláštneho mesta. Pred neho je postavená veľmi ťažká úloha a jeho emócie sú vystavené neustálemu tlaku zo všetkých strán. Jeho manželka potrebuje odpovede, jeho šéf mu neustále prizvukuje, že sa ich nesmie dozvedieť.
    Veľmi sa mi páčilo, že autor dokázal stvárniť emócie hlavného hrdinu a že v knihy viac riešil vzťahy medzi postavami. Postava hlavného hrdinu bola perfektne vypracovaná a jeho pocity a rozhodnutie dávali úplný zmysel. V knihe sa stále niečo dialo, autor si pre nás pripravil nové zvraty a absolútne som netušila, čo ďalšie vytiahne z rukáva. Na samotnom konci knihy som nedokázála ani len dýchať, bola som napätá a po dočítaní som ostala v šoku. Svet, ktorý Blake Crouch vypracoval, je až desivo reálny a naháňa husiu kožu. Všetko do seba neuveriteľne zapadá a myslím si, že knihu len tak ľahko nepustíte z rúk. 



Včerajšok je históriou.
Zajtrajšok je mystériom.
Dnešok je darom.
Preto mu hovoríme prézent.
Pracujte tvrdo, buďte šťastní a užite si život 
vo Wayward Pines!



    Štýl písania autora je taktiež veľmi rýchli a kniha sa číta výborne. Nedokázala som ju pustiť z rúk a i napriek pocitu, že som čítala len päť minút z knihy ubúdalo. Spracovaniu veľmi napomáhalo aj to, že kniha obsahuje útržky iných pohľadov a tým pádom môžeme mesto a okolitý svet vnímať viacerými spôsobmi.
    Na posledný diel celej trilógie sa neskutočne teším, pretože ma extrémne zaujíma, ako sa autor popasuje s poslednou časťou jeho príbehu. Určite si pozriem aj seriál, pretože táto séria ma aj vďaka druhému dielu očarila.

HODNOTENIE: 5/5

Zverejnenie komentára

0 Komentáre