Deborah Harkness- Príbeh čarodejnice I.

zdroj: môj instagram

Názov knihy: Príbeh čarodejnice (A Discovery of Witches)
Autor: Deborah Harkness 
Séria: Príbeh čarodejnice, I. diel
Vydavateľstvo: Ikar, 2011
Žáner: ľúbostný román

Anotácia: Vedkyňa Diana Bishopová si počas výskumu v oxfordskej Bodleianskej knižnici nevedomky vyžiada zakliaty alchymistický rukopis. Diana pochádza zo starobylého, významného čarodejníckeho rodu, no sama nechce mať nič spoločné s čarodejníctvom, zanevrela naň po smrti svojich rodičov. Preto po zbežnom nahliadnutí a pár poznámkach vráti knihu do skladu. Jej objav však spôsobí nebývalý rozruch vo svete bytostí a do knižnice sa nahrnie horda démonov, čarodejníc a upírov. Diana totiž náhodou natrafila na žiadaný, stáročia stratený poklad – a je jediná, ktorej sa podarilo prelomiť jeho zaklínadlo.

Debutujúca spisovateľka Deborah Harknessová napísala fascinujúcu knihu s prvkami histórie a mágie, romantiky i napätia. Diana je odvážna hrdinka, ktorá nájde rovnocenného partnera v úctyhodnom upírovi Matthewovi Clairmontovi. Ich spojenectvo postupne prerastie do intímneho vzťahu, porušujúceho dávne tabu. Bytosti sa nesmú medzi sebou sobášiť, aby neoslabili svoju moc, inak ich neminie krutý trest... Ako mu uniknúť a pritom sa pokúsiť o odhalenie tajomstva rukopisu, ktorý na svojich stranách sľubuje kľúče k poznaniu záhadnej minulosti aj neistej budúcnosti? 

    Príbeh čarodejnice od historičky Deborah Harkness je veľmi známou knihou, ktorá mi však dlhý čas utekala pomedzi prsty. Konečne som sa k nej dostala a už na prvý pohľad vyzerala čarovne. Príbeh plný lásky, múdrych čarodejníc, starodávnych upírov a zvláštnych démonov ma lákal a som rada, že sa ku mne napokon dostal.
    Dej celej knihy sa točí okolo Diany, ktorá pochádza z línie mocných čarodejníc, no svoje čary odmieta využívať. Jej rodičia zomreli strašlivou smrťou a to v nej zanecháva odpor k celej mágii. Jedného dňa však svoju mágiu využije a objaví zvláštny dokument, ktorý sa už stáročia snažia získať všetky pozemské druhy. Zrazu sa Dianin život zmení... je obklopená upírmi, čarodejnicami, démonmi a ide jej o život. Spolu s upírom Matthewom k nej prichádza aj láska, ktorá ju dokáže vo svete zákazov, čarov a nebezpečných upírov ešte viac ohroziť.
    Svet, ktorý nám autorka svojím dielom predstavuje bol nádherne prepracovaný a hneď od prvej stránky som nesmierne ocenila, že dokázala prepojiť našu súčasnosť s bytosťami, ktoré poznáme z rozprávok a povier. Po celý čas som mala pocit, že Deborah Harkness presne vie, čo chce od svojej knihy a ako bude celá séria pokračovať. Jej práca historičky bola v knihe taktiež naplno rozvinutá a z toho som sa veľmi tešila.



  „Štyri čarodejnice boli priďaleko na to, aby si všimli posun v atmosfére okolo domu, keď stovky nočných tvorov zaregistrovali nezvyčajnú zmiešanú vôňu upíra a čarodejnice, alebo aby uvideli bledozelené šmuhy dvoch duchov v okne salóna. Čo budeme teraz robiť?" spýtala sa Dianina stará matka. To, čo vždy, Joanna," odvetila Bridget. Spomínať na minulosť-a očakávať budúcnosť." 
str. 549


    


    Hlavná postava Diana bola veľmi zaujímavá hrdinka a musím priznať, že ma naozaj bavila. Páčila sa mi jej tvrdohlavosť, odhodlanosť a jej silná vôľa. Do príbehu sa úžasne hodila, jej emócie a predstavy boli taktiež vierohodné. Trošičku som bola sklamaná, že ju láska zmenila a mierne obmäkčila, pretože sa mi páčila jej sila a samostatnosť, no mám taký pocit, že toto robí láska s každým. Upír Matthew Claimont ma taktiež bavil, pretože bol záhadný a skrýval mnoho tajomstiev z jeho dlhého, upírieho života. Páčilo sa mi, že Dianu neodstrkoval (tak, ako býva v knihách o "zakázanej láske" zvykom) a dokázal priznať svoje city. Bol zaujímavou postavou a určite si získal aj to moje srdiečko. 

    Bohužiaľ sa ani táto kniha neobišla bez nejakých výčitiek z mojej strany, keďže prvá polovica sa neskutočne ťahala a na autorkinom mieste by som z nej vyškrtla pár nepodstatných udalostí, ktoré nesúviseli s hlavným dejom. Totižto, Príbeh čarodejnice je písaný takým ťažším štýlom, tým pádom vám bude pravdepodobne dlhšie trvať ho prečítať. A zatiaľ čo je druhá polovica knihy veľmi akčná a napínavá, tá prvá sa za mňa dosť vliekla. Ako som už však spomínala, všetko sa časom zmenilo a keď som dočítala knihu, zostal vo mne taký zvláštny pocit smútku, že sa skončila. Čo jednoznačne pridáva na jej jedinečnosti.

ODPORÚČANIE:

Príbeh čarodejnice je veľmi zaujímavým prvým dielom série, ktorá si získala veľké množstvo čitateľov. Jej príbeh, plný lásky a odvahy v nebezpečnom svete plnom upírov, démonov a čarodejníc, si určite získa viaceré srdcia. Jediným nedostatkom je ťažšia čitateľnosť a nudnejšia prvá polovica knihy. Dúfam, že ďalší diel série naviaže v plynulosti posledných kapitol a že mu budem môcť dať plný počet bodov. 

HODNOTENIE: 4/5

    

Zverejnenie komentára

0 Komentáre