Lisa Kleypas- Štedrý deň vo Friday Harbore (minirecenzia)



Názov: Štedrý deň vo Friday Harbore (Christmas Eve at Friday Harbor)
Autor: Lisa Kleypas
Séria: Vo Friday Harbore, 1. diel
Vydavateľstvo: Ikar, 2012
Žáner: ľúbostný román 
Anotácia: Keď šesťročnej Holly, ktorá nikdy nepoznala svojho otca, zomrie mama, dievčatko prestane hovoriť. Markovi Nolanovi, slobodnému mladému mužovi, sa zdá, že šesťročné dieťa k šťastiu nepotrebuje, no čoskoro príde na to, že pre svoju neter Holly urobí všetko, aby jej vrátil šťastné detstvo. „Začni tým, že ju budeš ľúbiť,“ požiadala ho sestra Victoria v poslednej vôli. „To ostatné príde samo.“ Ani Maggie Collinsová po smrti svojho manžela už nemá odvahu, aby sa znova zaľúbila, no páči sa jej detský svet fantázie a zázrakov. Keď do jej hračkárstva zavíta malá Holly, okamžite pochopí, že dieťa potrebuje vieru v zázraky. Traja osamelí ľudia sa ocitli na križovatke života. Každý z nich čoskoro uverí, že Vianoce sú obdobím, keď sa splnia aj najtajnejšie želania.

    
    Spolu s príchodom Vianoc som sa aj ja chcela začítať do niečoho vianočného, a preto som si "naslepo" vybrala z knižnice knihu Štedrý deň vo Friday Harbore od pomerne známej autorky Lisy Kleypasovej. I napriek nie úplne najkrajšej obálke kniha sľubovala milý, vianočný príbeh, a preto som sa pomerne tešila na to, že ma privedie do vianočnej nálady. Bohužiaľ ma kniha neskutočne sklamala a z môjho pohľadu sa jedná o priemerný príbeh.
    Celý námet knihy je vskutku zaujímavý. Dvaja dospelí, ktorí k sebe nájdu v predvianočnom období cestu a zamilujú sa. Celkovo bol však prepracovaný veľmi nudne a počas celých 100 strán sa nestalo nič, čo by sa dalo označiť slovom wau. Vôbec som sa nevedela do knihy začítať a neskutočne ma nudila. A navyše sa netýkala ani Vianoc.


Holly porozmýšľala. Zaľúbil si sa do nej?"
Veľmi mi na nej záleží."
Nemôžeš sa oženiť s niekým, kým sa doňho nezalúbiš."
Aj lásku si môžeš vybrať."
Holly pokrútila hlavou. Ja si myslím, že láska si ťa len tak nájde." 
str.77


    Postavy boli na môj vkus príliš nerozvinuté a stostranová kniha na ich vývoj proste nestačila. Dej bol sám o sebe zložitý, všetko bolo príliš zrýchlené a tým pádom som si nemohla nájsť žiadny citový vzťah k postavám. Musím však priznať, že vedľajšie postavy mi trocha učarovali a keď sa v knihe vyskytovali, bola som celkom rada. 

Večnosť sa skladá z množstva terajškov." 
str. 44

    Kniha mala i pozitíva, ktorým by som však neprikladala až takú veľkú hodnotu. Autorka mala celkom dobrý štýl písania, tým pádom som mala knihu veľmi rýchlo prečítanú a samotný príbeh mohol byť naozaj krásne vianočný a sladký, ak by mal možno o niekoľko strán viac a týkal by sa Vianoc. Za mňa bola táto kniha úplný priemer a do ďalších dielov série sa určite púšťať nebudem.


HODNOTENIE: 2,5/5  

Zverejnenie komentára

0 Komentáre