Blake Crouch: Posledné mesto (Mestečko Wayward Pines III.)

Názov: Posledné mesto 
Séria: Mestečko Wayward Pines. 3. diel
Autor: Blake Crouch
Vydavateľstvo: Zelený kocúr, 2018
Anotácia: VITAJTE VO WAYWARD PINES, V POSLEDNOM MESTE NA ZEMI. Nie je to ani mesiac, čo agent tajnej služby Ethan Burke pricestoval do zdanlivo idylického mestečka Wayward Pines v štáte Idaho. Obyvateľom naprogramujú život. Vyberú im, s kým a kde žiť. Určia, kde pracovať. V škole deťom vtĺkajú do hlavy, že zakladateľ mesta David Pilcher je boh. Nikto nesmie odísť. Dokonca i myšlienka na odchod znamená smrť.
Šerif Ethan Burke objavil ohromujúce tajomstvo o tom, čo sa nachádza za elektrickým plotom obklopujúcim mestečko Wayward Pines, a chráni ho pred desivým svetom za ním. Je to tajomstvo, ktoré drží všetkých obyvateľov pod kontrolou jedného blázna a armády jeho prívržencov. Je to tajomstvo, ktoré sa chystá spoza plota vtrhnúť a vyhladiť i posledný, krehký pozostatok ľudstva.
Záver trilógie Mestečko Wayward Pines vás doslova prilepí k románu od prvej až po poslednú stranu.

    Trilógia Mestečko Wayward Pines od amerického spisovateľa Blakea Croucha si ma získala najmä fantastickým druhým dielom, ktorý sa pre mňa stal jednou z najlepších kníh minulého roka. Príbeh o meste, z ktorého niet úniku a je popretkávané tajomstvami ma dostal a autor predošlú knihu ukončil v tom najlepšom. Preto som bola veľmi nedočkavá, chcela som zistiť, ako sa Ethanov príbeh skončí, no na ten masaker som veru nebola vôbec pripravená. Posledné mesto bolo perfektné, brutálne a svojím záverom vo mne prebudilo túžbu po ďalšom pokračovaní. 
    V príbehu nadväzujeme presne tam, kde sme skončili v druhom dieli a týmto spôsobom nás autor okamžite dostáva do deja a do akcie. Vôbec nezačína siahodlhým opisovaním predošlých udalostí (čo mimochodom na pokračovaní sérií vyložene neznášam) a už od prvej kapitoly čitateľovi nedáva možnosť knihu pustiť z rúk. Hlavný hrdina Ethan sa dostáva do ťažkej situácie a ide mu doslova o život. Tak, ako každému. Autor oživuje knihu aj pohľadmi ostatných obyvateľov mestečka a to formou krátkych kapitol. Toto som neskutočne ocenila, pretože kniha Posledné mesto sa týka všetkých, nie len Ethana a bolo veľmi zaujímavé sledovať osudy ďalších postáv. 
    Blake Crouch presne vie, kedy pridať a kedy ubrať. Nervy drásajúce situácie sa striedajú s miestami "oddychu", tým pádom je čitateľ neustále v strehu a nemá čas sa nudiť. Konverzácie postáv sú veľmi realistické a brutalitou udalostí sa nám ukazujú aj tie skryté stránky hlavných postáv. Práve tá brutalita udalostí ukazuje statočnosť i zbabelosť postáv a vďaka verejnému odkrytiu pravdy vychádzajú na povrch všakovaké pravdy i názory. 
    Ethan Burke mi okamžite sadol a už v prvom dieli som ho zbožňovala, no časom sa jeho povaha dostatočne vykreslila a autor ukázal jeho pravé vlastnosti, ktoré sa mi neskutočne páčili. Odvážny, sem-tam drzý hrdina bol pre túto trilógiu ako stvorený a myslím si, že si ho už zamiloval nejeden čitateľ. Veľmi som ocenila, že Theressa dostala väčší priestor a mohli sme si oveľa viac užiť jej nebojácnosť Bola veľmi silná hrdinka a naplno sa to preukázalo. 
    Od začiatku po koniec som obdivovala autorovu schopnosť hrať sa s pocitmi a tak úžasne ich stvárniť. Od prvého dielu až po ten posledný autor využil emócie zúfalstva, nevedomosti a v neposlednom rade aj emócie straty, zdesenia, no aj lásky. Cítila som každú z nich a vedela som sa vžiť do pocitov postáv, pretože mi ich Blake Crouch podal ako na tanieri.
    Štýl písania je už od začiatku strhujúci a núti vás čítať ďalej. Je návykový a obsahuje primerané množstvo opisov i dialógov, ktoré znejú realisticky.
    Námet knihy bol niečím špeciálny, autor presne vedel, ako treba príbeh posunúť dopredu. Všetko sa dialo kvôli niečomu a každá časť na konci do seba zapadla ako kúsok skladačky. A ten záver? Ten som čítala s otvorenými ústami, epilóg bol výstižný a dokonalý. Jednou vetou... Prečítala som jednu z najlepších sérií a jeden z najlepších záverečných dielov, ktorý vo mne rozbúril obrovské more emócií. 


HODNOTENIE: 5/5

 

Zverejnenie komentára

0 Komentáre